نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس:

نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس گفت:موضوع سد کشکان ، احداث سد بن لار و زیودار اختصاص سهم حق آبه پلدختر از سد های بالا دست مطالبه مردم پلدختر از وزیر نیرو است.

به گزارش لرستان خبر، سید حمید رضا کاظمی نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس با اشاره به سفر وزیر نیرو به لرستان اظهار داشت:مردم پلدخترو معمولان از طریق کشاورزی به تامین معاش خانواده می پردازند و آب کشکان از منابع حیاتی برای رونق کشاورزی در شهرستان است.

وی بیان کرد:در سال های اخیر به دلیل خشکسالی،آب رودخانه کشکان کاهش پیدا کرد و در تابستان 94هم خشک شد که باعث نگرانی مردم و تجمع کشاورزان در درب فرمانداری شد.

 

کاظمی عنوان کرد:شهرستان پلدختر به دلیل اینکه در خروجی لرستان قرار دارد شاهد خروج بیشترین آب سطحی از این منطقه هستیم که تا کنون مردم این منطقه نتوانستند از آن بهره کافی ببرند.

 

وی با بیان اینکه احداث سد چولهول و بن لار از مطالبات به حق مردم پلدختر و معمولان است افزود:امروز در منطقه بن لار وزیودار به دلیل رونق باغات انجیر، اشتغالزایی خوبی در این مناطق داریم که نیازمند تامین آب مورد نیاز باغات به خصوص در ایام تابستان هستیم.

 

نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس با اشاره به اینکه کشاورزی در این مناطق که اکثرا به صورت دیم کشت می شود به آبی تبدیل شود گفت:ایستگاه های پمپاژ کشاورزی از قبیل واشیان وجایدر که از کلنگ زنی آن بیش از ده سال گذشته، نیازمند تامین اعتبار و تخصیص برای اجرا هست..

.

 

کاظمی یکی دیگر از مطالبات جدی مردم پلدختر ومعمولان  از وزیر نیرو مسئله سد کشکان(معشوره) دانست و عنوان کرد:ما با آبرسانی و توسعه مناطق مختلف لرستان و شهرستان های همجوار مخالف نیستیم ولی سد کشکان دارای مضراتی برای پایین دست از جمله پلدختر است.

 

نائب رئیس کمیسیون شوراها وامورداخلی مجلس ادامه داد: برای آبی کردن30هزار هکتار اراضی دیم در منطقه ای نمی شود،30هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی پلدختر که از طریق کشکان سالیان طولانی آبرسانی می شوند به دیم تبدیل شوند.

 

نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس گفت:برخی ها از طریق فشار سیاسی به وزیرنیرو قصد افزایش میزان ذخیره سازی آب در پشت سد را دارند که این مسئله مطمنا به پلدختر خسارت خواهد زد.

 

وی خاطر نشان کرد:افزایش ذخیره آب سد کشکان به 130میلیون مترمکعب بر سرشاخه های کشکان اثر منفی می گذارد و ما در این خصوص فقط تابع نظر کارشناسی وزارت نیرو هستیم .

 

وی تاکید کرد:در برنامه فردا این موضوع ومسائل ومشکلات شهرستان را به جدیت از چیت چیان وزیر نیرو پیگیری خواهم کرد .

 

 

پنجم بهمن ماه با حضور وزیر نیرو در پلدختر،پست برق فشار قوی230کیلو ولت واشیان به بهره برداری می رسد.

 

 

 

انتهای پیام/

 

منبع خبر: بیان روز

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات