دخیل دستان طلبکار بسته به دامان بدهکار؛

آمار و اطلاعات از بدهی بیش از 50 میلیارد تومانی دستگاه‌های دولتی، نهادها، بانک‌ها و ارگان‌های مختلف به شهرداری خرم‌آباد خبر می‌دهد...

به گزارش لرستان خبر، آمار و اطلاعات از بدهی بیش از 50 میلیارد تومانی دستگاه‌های دولتی، نهادها، بانک‌ها و ارگان‌های مختلف به شهرداری خرم‌آباد خبر می‌دهد. قرار است با پیگیری‌های صورت گرفته نام ارگان‌هایی که میزان بدهی‌شان به شهرداری‌های مناطق خرم‌آباد زیاد است اعلام شود تا اقدامات لازم برای دریافت این مطالبات صورت بگیرد. به گزارش همشهری، مسئولان شهرداری‌های مرکز استان معتقدند‎؛ با تسویه‌حساب این بدهی‌ها مجموع شهرداری‌ها قادر خواهند بود اقدامات ویژه‌ای برای حل و فصل مشکلات شهری خرم‌آباد انجام دهند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در این باره گفت: بدهی ارگان‌ها به مجموع شهرداری‌ها مربوط به عوارض ساختمانی، تغییر کاربری‌ها و... بوده و تاکنون پرداخت نشده‌ است. با پرداخت این مبلغ شهرداری خرم‌آباد می‌تواند حقوق‌های معوق کارکنان و کارگرانش را که در حدود 10 میلیارد تومان بوده به صورت کامل پرداخت کند.

« #جافر وفایی» ادامه داد: از سوی دیگر با پرداخت شدن این بدهی 50 میلیارد تومانی می‌توانیم به اجرای بیش از 10 تا 15 پروژه نسبتا بزرگ و توسعه‌ای در شهر خرم‌آباد اقدام کنیم.

#وفایی با اشاره به تلاش برای وصول این بدهی‌ها اظهار کرد: به هر حال برای پرداخت بدهی‌های مذکور جلساتی با مسئولان استان برگزار شده و ادامه خواهد داشت. امیدواریم با هماهنگی مناسب شاهد پرداخت این مبالغ باشیم. اکنون شهرداری با مشکلات مالی مواجه است و برای اجرا و تکمیل پروژه‌ها با وجود تلاش‌های صورت گرفته محدودیت اعتباری داریم. از سوی دیگر مشارکت مردم نیز در پرداخت عوارض پایین بوده به همین دلیل ادامه فعالیت‌های توسعه‌ای با دشواری‌های زیادی مواجه است.

این مسئول تاکید کرد: به هر حال انتظار داریم که مسئولان استان و دستگاه‌های اجرایی شرایط را برای پرداخت بدهی‌های خود به شهرداری مهیا کنند تا این نهاد نیز بتواند به نحو مطلوبی به شهروندان خدمات‌رسانی کند.

 

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات