عزم جوان بروجردی برای تحقق اقتصاد مقاومتی؛

کامران کاکاوند یکی از کارآفرینان نمونه بروجرد است که با تهیه و تولید روزانه یک تُن انواع سبزیجات آماده برای 70 نفر اشتغال ایجاد کرده و اقتصاد مقاومتی را با تلاش و پشتکار محقق کرد.

به گزارش لرستان خبر، سالها پیش اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، اقتصادی که با تکیه بر توان داخلی می توان به رشد و بالندگی دست یافت و چرخ تولید و اقتصاد با دستان توانمند تولیدگران به خوبی می چرخد.


در این گزارش با یکی از جوانان موفق بروجردی که در راستای اقتصاد مقاومتی موفق به ایجاد اشتغال و تولید شده گفت و گویی انجام شده است.


لطفا خودتان را معرفی کنید؟


کامران کاکاوند 34 ساله هستم و از سال 89 کار تولید و بسته بندی سبزیجات آماده را در بروجرد آغاز کردم، قبل ازآغاز این کار مسئول فنی یک شرکت بودم اما احساس کردم در بروجرد یک فروشگاه سبزیجات آماده نیاز است و از همان سال با بهترین کیفیت کار را آغاز کردم.


همیشه به تولید علاقه داشتم و کار تهیه و بسته بندی سیزیجات را با سرمایه بسیار اندک و تنها با یک کارگر آغاز کردم و برای تولید تنها جایی که حمایت کرد، بسیج سازندگی بود که در راستای اقتصاد مقاومتی در مرحله اول 15 میلیون تومان و در مرحله بعدی برای توسعه کار 30 میلیون تسهیلات دریافت کردم.


هم اکنون میزان اشتغالزایی چند نفر است؟


اشتغالزایی از یک نفر به 70 نفر افزایش یافته و از یک شعبه به 2 شعبه رسیده و اولین تولید کننده سبزیجات آماده در بروجرد بودیم که بعد از 6 سال کم کم به بزرگترین کارخانه مواد غذایی آماده در غرب کشور تبدیل می شویم و با توجه به حجم بالای کار، تهیه و بسته بندی سبزیجات در یک واحد دیگری که در حال تبدیل به کارخانه است، انجام می شود.


محصولات تولیدی ما علاوه بر این که در بروجرد توزیع می شود به شهرهای اهواز، خرم آباد، همدان، تهران، ازنا و الیگودرز فرستاده می شود و به دلیل کیفیفت بالا در حال قرارداد با فروشگاه های بزرگ تهران نیز هستیم و می توانیم اشتغالزایی را تا 200 نفر افزایش دهیم.


روزانه چه مقدار سبزیجات آماده تولید می شود؟

سبزیجات اماده
روزانه یک تُن سبزیجات آماده تولید و بسته بندی می کنیم و هم اکنون 21 قلم انواع سبزیجات آماده وهمچنین انواع ترشی، چیپس، سیب زمینی سرخ شده، پیازداغ، سیزداغ و ... را تولید می کنیم و در جهت ارتقای کار نیز تلاش بیشتری داریبم که تا کنون برای نیمی از اقلام تولیدی موفق به دریافت مجوزشده ایم.


رمز موفقیت شما چیست؟


توکل به خدا،همت و اعتماد رمز موفقیت من بود و روز به روز شاهد پیشرفت های بیشتری هستیم که البته  برادرم همکاری زیادی می کند و یکی از کارهایی که با برادرم انجام دادیم، ساخت یک دستگاه خرد کُن سبزی بود که در یک ساعت یک تُن سبزی خرد می کند و قیمت دستگاه حدود 40 میلیون تومان بود اما چون هر دو در رشته فنی تحصیل کرده بودیم خودمان این دستگاه را ساختیم.


تجهیزات ما روز به روز بهتر و صنعتی تر می شود و رمز موفقیت انتخاب درست است و انجام هر کاری را در هر راستایی باید با علم و مطالعه انجام داد.

اقتصاد مقاومتی
چه موفقیت هایی را کسب کردید؟


به عنوان کار آفرین نمونه و یکی از نخبه های کار آفرین در استان معرفی شدیم و برای اولین بار در استان لرستان موفق شدیم برای محصولات سرخ شده مجوز بگیریم.


به جوانهای جویای کار چه توصیه ای دارید؟


جوانها می گویند کار نیست اما می توانند با توکل به خدا و همت برای تولید تلاش کنند و در راهی که انتخاب می کنند با مشورت و مطالعه می توانند موفق شوند.


در کار کردن باید آرام آرام جلو رفت و صداقت در کار داشت و نمی توان یک شبه به همه چیز دست یافت بلکه باید تلاش کرد تا شاهد موفقیت هایی بود.


انتهای پیام/

منبع: بازتاب بروجرد

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات