استاندار لرستان:

استاندار لرستان گفت: ما گرفتار فقر مطالبه‌گری هستیم، یعنی به دنبال حق خودمان نرفته‌ایم، واقعیت این است که باید به طور جدی به دنبال مطالبات استان خود باشیم.

به گزارش لرستان خبر، هوشنگ بازوند عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان لرستان افزایش سهم استان‌ها از ۸ هزار میلیارد تومان به ۲۶ هزار میلیارد تومان توسط مجلس و کمیسیون تلفیق را کاری نادر و بی‌سابقه دانست و اظهار داشت: مجلس در این مصوبه تعدادی از اختیارات وزارت‌خانه‌ها را به استان‌ها واگذار کرده است، هر چه اختیارات تفویض شده به استان‌ها بیشتر باشد توسعه رشد بهتری پیدا خواهد کرد.

استاندار لرستان با بیان اینکه ما گرفتار فقر مطالبه‌گری هستیم، مطرح کرد: یعنی به دنبال حق خودمان نرفته‌ایم، واقعیت این است که باید به طور جدی به دنبال مطالبات استان خود باشیم.

وی با تاکید به اینکه ما باید به دنبال مطالبه‌گری‌های فراگیر و توسعه‌ای باشیم، تصریح کرد: برای مثال ما می‌توانیم اجرای طرح قطار شهری را در سال ۹۶ در شهرستان خرم‌آباد از دولت مطالبه کنیم تا کار مطالعات آن انجام شود.

این مسوؤل ادامه داد: مطالبات باید از جزیی‌نگری‌ها به سمت مطالبات فراگیر برود و این امر نیز در شرایطی تحقق می‌یابد که مدیران استانی دارای اطلاعات کافی باشد.

بازوند با بیان اینکه مدیران برای گرفتن حق یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر استان باید کتاب قانون بودجه را مطالعه کنند، گفت: اگر حق مردم از اعتبارات و بودجه‌ها در راستای توسعه صورت نگیرد فرصت‌سوزی اتفاق افتاده است.

استاندار لرستان اضافه کرد: سیستم بودجه‌ریزی کشور دارای سیستم چانه‌زنی و لابی‌گری است و تنها در صورت پیگیری مستمر می‌توان به نتیجه مدنظر رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص صندوق توسعه ملی گفت: برای سال جاری باید یک برنامه ارائه شود تا استان طبق آن از اعتبارات صندوق توسعه ملی بهره‌مند شود.

این مسوؤل افزود: در سال جاری ۱۹۶ میلیون دلار برای نیروگاه خرم‌آباد، طبق مصوبه شورای اقتصاد ۵۰۰ میلیون دلار برای نیروی هزارمگاواتی، ۱۷ و نیم میلیون دلار برای سیمان سفید ازنا، ۳۲ میلیون دلار برای داروسازی بایر افلاک ازنا و همچنین مبالغی برای طرح‌های کشاورزی از صندوق توسعه ملی برای استان لرستان اختصاص یافته شده است.

بازوند یادآور شد: صندوق توسعه ملی ظرفیت بسیار خوبی است که نباید از آن غافل شد که امیدوار هستیم وضعیت تخصیص این صندوق در سال آینده بهتر شود.

استاندار لرستان در پایان سخنان خود خبر داد: ۲۵ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای گاوداری شهرستان دلفان اختصاص یافته است.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات