اخبار کوتاه استان لرستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: ۵ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به تولیدکنندگان خرد ماشته، گلیم و جاجیم فروشان استان لرستان پرداخت می‌شود.

به گزارش لرستان خبر، بختیار رازانی از نخستین جلسه کمیته استانی خوشه گلیم، جاجیم و ماشته لرستان به ریاست مهندس غضنفری معاون امور اقتصادی استانداری و با حضور مدیران دستگاه‌های عضو کمیته مربوطه خبر داد.

وی افزود: هدف از برگزاری این جلسه ارائه عملکرد خوشه گلیم، جاجیم و ماشته لرستان در سال 95 و ارائه و بررسی برنامه‌های اجرایی خوشه گلیم در سال 96 و همچنین بررسی پیشنهادات و تصویب در کمیته استانی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان عنوان کرد: در این کمیته مقرر شد اداره کل استاندارد جهت ثبت برند جغرافیایی و تدوین استاندارد برای گلیم و ماشته با هماهنگی اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اقدام کندو همچنین نماد گلیم به‌صورت ماکت در ورودی شهر دلفان و نماد ماشته در ورودی شهر بروجرد و خرم‌آباد نصب شود.

وی بیان کرد: یکی از مصوبات دیگر این جلسه پرداخت پنج میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به تولیدکنندگان خرد ماشته و گلیم و جاجیم فروشان استان توسط صندوق کارآفرین امید تا پایان تیرماه سال آتی بود.

رازانی با اشاره به جایگاه مهم استان در زمینهٔ صنایع‌دستی گفت: واحدهای مختلف پشتیبانی و خدمات تولید شامل بافندگان، صادرکنندگان، طراحان و نقاشان، خدمات تکمیل و مرمت، رنگرزها، فروشندگان مواد اولیه و ابزار گلیم‌بافی عضو خوشه گلیم هستند.

وی از برنامه‌های توسعه خوشه گلیم به‌ منظور حمایت از فعالان این کسب‌وکار خبر داد و خاطرنشان کرد: فرآیند توسعه خوشه گلیم امسال با حمایت مالی این شرکت، آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان به برخی از برنامه‌های اجرایی در خوشه گلیم اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد شبکه تأمین مواد اولیه خوشه، ایجاد شبکه تولید، آموزش بافت گلیم، ماشته و جاجیم، حضور فعالان خوشه در دو نمایشگاه داخلی و یک نمایشگاه برون‌مرزی، فعال کردن بخش بازاریابی خوشه با بهره‌گیری از دیدگاه‌های صاحب‌نظران، تعامل و هماهنگی و برقراری ارتباطات مؤثر با سایر خوشه‌های گلیم کشور و ارتقای سطح مبادلات و بهره‌گیری از تجربیات متقابل و پیگیری و تصویب پرداخت تسهیلات کم‌بهره به فعالان این خوشه از برنامه‌ها و اقدامات پیش روی این خوشه است.

شکارچیان متخلف در ازنا دستگیر شدند

خسرو بهلولی مسئول پناهگاه حیات‌ وحش سفیدکوه اظهار داشت: با فعالیت کامل پاسگاه‌های محیط‌بانی پناهگاه و تعامل با بومیان ساکن هیچ کجای پناهگاه حیات‌وحش سفیدکوه برای متخلفان امن نیست.

وی افزود: هوشیاری و تعامل نزدیک روستاییان و محیط بانان و برگزاری جلسات آموزش مدیریت مشارکتی در پناهگاه حیات‌وحش سفیدکوه مانع از انجام شکار غیرمجاز در پناهگاه شد.

مسئول پناهگاه حیات‌وحش سفیدکوه عنوان کرد: با توجه به برقراری تعامل نزدیک و سازنده بین اداره محیط‌زیست پناهگاه حیات‌وحش سفیدکوه و بومیان و روستائیان ساکن در پناهگاه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد برای روستائیان، تأکید بر جلوگیری از ورود شکارچیان به منطقه از طریق روستائیان و اطلاع‌رسانی به پاسگاه‌های محیط‌زیست، عصر روز گذشته محیط بانان پاسگاه محیط‌بانی تیدار در حال گشت و کنترل حوزه استحفاظی بوده که روستائیان به آن‌ها اطلاع دادند که سه نفر مسلح از خودرویی پیاده شده و به‌قصد شکار عازم منطقه شده‌اند.

وی بیان کرد: محیط بانان با اطلاعات به‌دست‌آمده وارد عملیات شده و ابتدا با هماهنگی دادستان خودرو شکارچیان را متوقف کردند و با کمین شبانه سه نفر شکارچی مسلح را نیز دستگیر و با همکاری پاسگاه انتظامی حشمت‌آباد جهت اقدامات قانونی بعدی بازداشت شدند.

بهلولی با اشاره به اینکه از این شکارچیان سه قبضه اسلحه گلوله‌زنی کشف‌شده است، گفت: خوشبختانه با اقدام به‌موقع روستائیان و محیط بانان شکارچیان موفق به انجام شکار غیرمجاز نشدند.

قاتل نامرئی جان پیرزن 70 ساله را گرفت

سرهنگ علیرضا دلیری فرمانده انتظامی بروجرد اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر گازگرفتگی یک نفر در حوالی بروجرد، بلافاصله مأموران انتظامی وامدادی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند که با بررسی انجام‌گرفته مشخص شد، پیرزنی در حمام منزلش براثر گازگرفتگی دچار خفگی شده و فوت کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات