چند خبر کوتاه

عناوین خبرها

  1. تخصیص اعتبار پروژه‌های آب حوزه کشاورزی ضعیف است
  2. تجهیز ۲۰۰۰ کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی در لرستان
  3. نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی لرستان آشکارسازی می‌شوند
  4. خودروی رانندگان متخلف تا پایان تعطیلات نوروز توقیف می‌ماند

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان

تخصیص اعتبار پروژه‌های آب حوزه کشاورزی ضعیف است

به گزارش لرستان خبر، عبدالرضا بازدار ظهر سه شنبه در جلسه تدوین سند حوزه آب با اشاره به اینکه علی رغم آب و بارندگی خوب استان، تخصیص اعتبار در این بخش کم است و کافی نیست، اظهار داشت: میتوان لرستان را به عنوان یک پایلوت در بحث بهره وری آب انتخاب کرد.

وی افزود: بیشترین تخصیص آب استان در بحث کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۵۰ کیلومتر کانال در استان داریم که تنها حدود ۶۵۰ کیلومتر آن پوشش داده شده و راندمان انتقال آب در آنها کمتر از ۳۵ درصد است، تصریح کرد: در صورت بهسازی این کانال ها راندمان انتقال آب آنها تا هفتاد درصد افزایش می یابد.

بازدار با اشاره به اینکه از ۲۰۰ هزار هکتار زمین آبی در استان، ۴۱ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین کشاورزی معادل ۲۲ درصد از اراضی کشاورزی لرستان از آب مکانیزه استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: ۸۰۰ هزار هکتار زمین قابل کشت در استان وجود دارد و امسال از نظر کشت گندم رتبه یازدهم کشور را داشته ایم.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت آب مورد نیاز کشاورزی به لحاظ کمی خوب نیست، افزود: در بخش کشاورزی ۴ سد تاکنون ساخته شده و سد پنجم هم در دست ساخت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ادامه داد: ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار شبکه فرعی آب در استان داریم که ۶۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت آن نیاز است.

بازدار با اشاره به اینکه ۶ ایستگاه پمپاژ آب در استان وجود دارد که ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نهایی آنها در سالجاری نیاز بود اما تخصیص اعتباری این حوزه ضعیف بود، گفت: ظرفیت ملی در این بخش وجود ندارد و باید منابع استانی بیشتری به این بخش اختصاص داده شود و روی بخش آب و آبخیزداری بیشتر کار شود.

وی افزود: یک هزار و ۷۶۱ کیلومتر کانال آب سنتی در استان وجود دارد که بی برنامه و بی مدیریت از آن استفاده شده است.

انتهای پیام/

 

سرپرست آموزش و پرورش لرستان مطرح کرد؛

تجهیز ۲۰۰۰ کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی در لرستان

 

به گزارش لرستان خبر، خدانظر دریکوند شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفر نوروزی در سخنانی با اشاره به اینکه در ایام نوروز امسال ۱۳۰ هزار مسافر نوروزی در مدارس و آموزشگاههای لرستان اسکان داده شدند گفت: همچنین در ایام تابستان نیز ۴۳ هزار مسافر در فضاهای آموزشی استان اسکان داده شدند.

وی با بیان اینکه لرستان در بحث اسکان مسافران نوروزی طی امسال رتبه نخست را کسب کرد گفت: امسال نیز ۱۱ ستاد سفرهای نوروزی در سطح استان راه اندازی شده است.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان از ایجاد ۱۰ پایگاه ستاد خدمات سفر آموزش و پرورش در لرستان خبر داد و گفت: در مجموع ۲۰۰ مدرسه در قالب دو هزار کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی سال ۹۶ در استان پیش بینی شده است.

دریکوند از فعالیت ۴۵۰ نفر از عوامل اجرایی آموزش و پرورش در پایگاهای خدمات سفر خبر داد.

انتهای پیام/

 

برای تردد مسافران نوروزی؛

نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی لرستان آشکارسازی می‌شوند

به گزارش لرستان خبر، علی زندی فر شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل سفرهای نوروزی در سخنانی با اشاره به اینکه در ایام نوروز گشت های راهداری به صورت ۲۴ ساعته خواهد بود اظهار داشت: این گشت ها در تمام شهرستان ها فعال خواهند شد.

وی با اشاره به تامین و تجهیز روشنایی محورهای مواصلاتی لرستان از ابتدای اسفندماه امسال عنوان کرد: همچنین چهار اکیب پیش بینی شده که اقدام به لکه گیری سطح محورهای مواصلاتی استان کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با بیان اینکه کل تابلوهای سطح جاده های استان به روز رسانی می شوند گفت: تمام نقاط حادثه خیز در جاده های استان برای تردد مسافران نوروزی آشکار سازی خواهند شد.

زندی فر با اشاره به آشکار سازی گاردریل ها در سطح جاده ای لرستان گفت: همچنین تابلوهای معرفی مراکز گردشگری و تفرجگاهای سطح استان در جاده ها نصب می شوند.

وی با اشاره به نصب ۶۰ چراغ در مناطق پر خطر جاده های استان بیان داشت: همچنین ۱۴ ایستگاه دائمی پلیس در سطح محورهای مواصلاتی استان مستقر می شوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان تمام چراغ های چشمک زن در سطح محورهای مواصلاتی استان به روز رسانی می شوند گفت: همه راهدارخانه های استان آماده پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی هستند.

زندی فر با بیان اینکه چون سال های قبل تجربه بارش برف و باران را در ایام نوروز داشتیم اکیب های راهداری زمستانی در این ایام نیز فعال خواهند بود گفت: همچنین زیباسازی ورودی و خروجی شهرها نیز یکی دیگر از برنامه های ما برای ایام نوروز خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل نیز دو جلسه با صنوف مسافربری نیز داشته ایم گفت: ستاد نوروزی در این زمینه از ابتدای اسفندماه در استان راه اندازی می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با اشاره به تدوین دستور العمل فروش اینترنتی بلیط ناوگان مسافر بری استان گفت: مقرر شده که شرکت های حمل و نقل مسافربری یک ناوگان کشیک در ایام نوروز داشته باشند.

زندی فر با اشاره به شرکت های امداد خودرو و معاینه فنی در ایام نوروز به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند گفت: مراکز معاینه فنی از ابتدای اسفندماه به صورت سه شیفت فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به فعال بودن مرکز مدیریت راههای استان گفت: همچنین برای تامین گشت های نامحسوس پلیس نیز ما همکاری لازم را خواهیم داشت.

مدیر کل راهدرای و حمل و نقل جاده ای لرستان همچنین از آمادگی ارائه خدمات ۱۳ مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی استان به مسافران نوروزی خبر داد.

 

انتهای پیام/

 

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

خودروی رانندگان متخلف تا پایان تعطیلات نوروز توقیف می‌ماند

به گزارش لرستان خبر، هوشنگ بازوند شامگاه سه شنبه در حاشیه جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در جمع خبرنگاران در سخنانی با بیان اینکه در این جلسه وظایف دستگاههای مختلف برای ایام نوروز مشخص شد اظهار داشت: این اقدام در ارائه خدمات مطلوبتر به مسافران نوروزی تاثیر گذار خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در این جلسه تصمیم بر این گرفته شده که رانندگانی که در ایام نوروز مرتکب تخلفات رانندگی می شوند وسایل نقلیه آنها تا پایان تعطیلات توقیف شود گفت: این اقدام برای کنترل راهها و همچنین کاهش تلفات جاده ای در ایام نوروز باید عملیاتی شود.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه در این جلسه مصوب شد که نظارت ویژه و مستمری برای روند فعالیت مجتمع های بین راهی و همچنین پمپ بنزین ها صورت گیرد گفت: طی سال گذشته مردم لرستان و همچنین دستگاههای اجرایی استقبال مطلوبی از مسافران نوروزی داشتند و این امر موجب شد که خرم آباد به عنوان یکی از هفت شهر نمونه گردشگری معرفی شود و در این راستا امیدواریم این موضوع طی امسال نیز در لرستان تحقق یابد.

بازوند بر ضرورت تبدیل لرستان از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تاکید کرد و گفت: به طور حتم این امر در ارتقای سرانه درآمدی مردم تاثیر گذار خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود از رایزنی برای برقراری پروازهای جدید در فرودگاه خرم آباد خبر داد و گفت: در این راستا صحبت های اولیه برای برقراری پروازهای کیش و شیراز در ایام نوروز در فرودگاه خرم آباد صورت گرفته که امیدواریم به نتیجه برسند.

استاندار لرستان تصریح کرد: همچنین یک ایرلاین از ترکیه برای برقراری پرواز استانبول در فرودگاه خرم آباد اعلام آمادگی کرده اما اینها همه در حد حرف بوده و هنوز هیچ کدام این پروازها نهایی نشده است.

انتهای پیام/

منبع: مهر

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات