رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تخت‌های بیمارستانی استان به هیچ عنوان کفایت وضعیت موجود را نمی‌دهد زیرا باوجود یک‌میلیون و ۸۰۰هزار نفر جمعیت ۱۸۰۰ تخت در لرستان وجود دارد.

به گزارش لرستان خبر، کوروش ساکی عصر امروز در همایش ظرفیت‌های اقتصادی لرستان در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی که در سالن همایش‌های دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: ما در دانشگاه علوم پزشکی با حوزه سلامت در بحث بهداشت، درمان و آموزش  پزشکی میدان فعالیت بسیار وسیعی داریم و این امر سبب شده بتوانیم در این عرصه ورود پیدا کنیم.

 وی بابیان اینکه ما در استان لرستان در عرصه‌های درمان،  بهداشت و آموزش  پزشکی مشکلات بسیار عدیده‌ای داشته و داریم، افزود: معتقدیم مشکلات یکی پس از دیگری ایجاد می‌شوند و نیازهای جدید دائماً به وجود می‌آیند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: ما در عرصه درمان با کمبود تخت‌های ویژه، ICU ،CCU اورژانس، تأسیسات، اتاق عمل، مراکز دیالیزی، مراکز شیمی‌درمانی و رادیوتراپی با مشکلات عدیده‌ای روبرو بودیم.

وی با اشاره به اینکه سرطان سه درمان شیمی‌درمانی، پرتودرمانی و جراحی دارد، بیان کرد: ما در عرصه شیمی‌درمانی و پرتودرمانی مشکلات اساسی داشتیم.

ساکی گفت: تخت‌های بیمارستانی استان به هیچ عنوان کفایت وضعیت موجود را نمی‌دهند زیرا باوجود یک‌میلیون و 800هزار نفر جمعیت 1800 تخت در لرستان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دو یا سه بیمارستان در استان لرستان حدود 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، تصریح کرد: باوجود کمبود اعتبارات دولتی و تلاش در راستای تکمیل طرح‌های بالای 80 یا85درصد پیشرفت فیزیکی با استفاده از طرح تحول سلامت و حضور خیرین پیشرفت‌های چشمگیری به وجود آمده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: باوجود کمبود هزار تخت بیمارستانی با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیاء در استان تلاش‌های چشمگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 640 خانه بهداشت در سطح استان وجود دارد، اظهار داشت: هرساله دولت مجوز ساخت یک یا دو خانه بهداشت می‌دهد.

ساکی افزود: ما از سال 93شروع به استفاده ازظرفیت مردم در ساخت و تجهیز کردیم  که تا سال گذشته حدود 60 میلیارد تومان مردم در این راستا آوردند و حدود 70 هزار مترمربع مردم زمین در راستای مراکز بهداشت درمانی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اهدا کردند.

وی عنوان کرد: در این راستا مردم لرستان هفت میلیارد تومان تجهیزات ابتدایی را برای مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌های سطح استان خریداری کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات