سریال های ادامه دار در لرستان؛

تنها دانشکده علوم قرآنی لرستان که چندسالی از افتتاح آن نمی گذرد به دلیل عدم برخورداری از امکانات آموزشی و رفاهی در آستانه انحلال قرار گرفت.

به گزارش لرستان خبر، تنها دانشکده علوم قرآنی لرستان تحت نظارت وزارت علوم سال 89مجوز فعالیت گرفت و یک زمین هشت هکتاری در پردیس دانشگاه منطقه کمالوند برای احداث ساختمان آن در نظر گرفته شد که متاسفانه به دلایل مختلف روند ساخت آن پیشرفت چندانی نداشته است.

در حال حاضر بیش از 100 نفر دانشجوی این دانشکده در مکانی نامناسب که از امکانات آموزشی و رفاهی بی بهره هست مشغول به تحصیل هستند.

دانشکده علوم قرآنی لرستان

این دانشکده از زمان تأسیس تاکنون چندین مدیر به خود دیده است اما این تغییرات مدیریتی چاره مشکلات نبوده است وزمزمه های انحلال این دانشکده شنیده می شود این درحالی است که این دانشکده تنها دانشکده علوم قرآنی استان است و در زمان تأسیس آن وعده ساخت شعبه های دیگر آن در شهرستان های استان نیز داده شد اما به دلیل فراهم نشدن فضای آموزشی مناسب برای تحصیل دانشجویان الان خود آن نیز در آستانه انحلال قرار گرفته است.

دانشکده علوم قرآنی لرستان0

این در حالی است که بر اساس توافق صورت گرفته بین دانشگاه علوم و معارف قرآنی کشور و استانداری لرستان می بایست طی مدت سه سال، تمهیدات واعتبارات لازم جهت احداث ساختمان دانشکده علوم قرآنی فراهم شود و مکان مناسب تحصیل در اختیار دانشجویان قرار بگیرد.

اما طی این چندسال نه تنها اعتباری برای ساخت ساختمان جدید تعلق نگرفت بلکه به جای چاره اندیشی تنها اقدام به پاک کردن صورت مسئله و آن هم انحلال دانشکده و انتقال دانشجویان به دانشکده های همجوار استان در دستور کار قرار گرفته شده است.

وضعیت دانشکده علوم قرانی لرستانی

اما با همه این ها دانشجویان این دانشکده که اکثراً از نخبگان و حافظان قرآنی این استان هستند طی این سالها علی رغم این که مکان مناسب آموزشی در اختیار نداشتند اما با علاقه و جدیت به تحصیل در این دانشکده ادامه دادند اما هربار با شنیده شدن زمزمه های انحلال دانشکده با موجی از نگرانی ها و بلاتکلیفی از وضعیت آینده تحصیلی شان مواجه می شوند.

یکی از دانشجویان این دانشکده در گفت وگو با خبرافلاک گفت: ساختمان این دانشکده مناسب یک دانشکده نیست و بارها برای دانشجویان مشکلاتی پیش آمده است به طوری که چندوقت پیش هم تعدادی از دانشجویان خوابگاهی به دلیل استاندارد نبودن سیستم گرمایشی دچار گاز گرفتی شدند و کسی هم پاسخگو نبود.

خوابگاه دانشکده علوم قرآنی لرستان

وی افزود: وضعیت این دانشکده بعد از گازگرفتی علیرغم همه وعده ها، نه تنها بهتر نشد بلکه به جای آن فقط مدیریت آن تغییر کرد و یک رئیس غیر بومی از دانشکده ای دیگر با حفظ سمت برای این جا انتخاب شد.

این دانشجوی علوم قرآنی ضمن تقدیر از حمایت های نماینده ولی فقیه در لرستان، گفت: دانشجویان این دانشکده امنیت جانی ندارند و هر لحظه ممکن است دچار حادثه ای شوند لذا از مسئولان تقاضا داریم که به وضعیت آن رسیدگی کنند.

وی اظهار داشت: بنا به گفته مسئولان دانشکده اگر ساختمان مناسب در اختیار نگیرد این دانشکده منحل می شود و برای ترم جدیدی تحصیلی هیچ دانشجویی پذیرش نمی شود.

دانشکده علوم قرآنی لرستان1

این دانشجوی دانشکده علوم قرآنی گفت: در حال حاضر به دلیل پیش آمدن بحث انحلال کلاس ها به طور جدی تشکیل نمی شود این درحالی است که اکثردانشجویان این دانشکده بومی و متاهل هستند و برای همین این دانشجویان نمی توانند برای تحصیل انتقالی بگیرند و در صورت انحلال دانشکده از ادامه تحصیل باز می مانند.

وی یادآور شد: ساختمان فعلی این دانشکده یک ساختمان سه دوطبقه است که قبلا متعلق به یک مهدکودک بوده است که طبقه اول برای خوابگاه دانشجویان در نظر گرفته شده و طبقه بالا هم سه کلا و یک دفتر آموزش هست که امکانات آن در شأن یک دانشکده علوم قرآنی نیست.

این دانشجوی دانشکده علوم قرآنی گفت: گفته می شود چندین ساختمان خالی در خرم آباد وجود دارد که با پی گیری مسئولان می توانند به این دانشکده اختصاص دهند.

حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده؛معاون اوقاف لرستان در رابطه با وضعیت دانشکده علوم قرآنی خرم آباد گفت: این دانشکده زیر نظر سازمان اوقاف است که از چندسال پیش در این استان تأسیس شد که به دلیل ضعیف بودن مدیریت آن شد.

وی با بیان این که منحل شدن یا نشدن آن به اختیار ما نیست و منوط به نظر ریاست سازمان است، افزود: مسئولان استان باید پاید کار باشند کمک کنند که این دانشکده در این جا بماند.

دانشکده علوم قرآنی لرستان2

معاون اوقاف لرستان اظهار داشت: همانطور که دولت برای سایر دانشگاه ها اعتبار می دهد برای این دانشکده هم باید اعتبار در نظر بگیرد اوقاف آنچه که از دستش بر می آید انجام داده است و یک ساختمان سه طبقه موقوفه را در اختیار دانشکده علوم قرآن قرار داده است.

حجت الاسلام عباس زاده بیان کرد: نصف کار اوقاف برای کارهای قرآنی است ولی اعتباری که می دهند کفاف نمی دهد ولی اوقاف باهمین کمک های جزئی هم تا به حال هرکاری که در توان داشته انجام داده است.

وی تصریح کرد: مخالف انتقال دانشکده هستیم وباید هرچه توان داشته باشیم حمایت کنیم این دانشکده متعلق به استان لرستان است و باید همین جا نیز بماند و برای این منظور باید مسئولان استان ومسئولان کشوری پی گیر این قضیه باشند.

معاون اوقاف لرستان در رابطه با وضعیت احداث ساختمان این دانشکده گفت: در زمان استاندار قبلی هشت هکتار زمین به این دانشکده اختصاص داده شد که برای تکمیل ساخت آن نیاز به اعتبار ملی و استانی است و اگر مسئولان حمایت کنند و اعتبارات ان را جذب کنند ساختمان آن ساخته می شود و دیگر بحث انحلال هم پیش نمی آید.

دانشکده علوم قرآنی لرستان3

به گزارش خبرافلاک، ترویج فرهنگ قرآن یکی از ضروریات یک جامعه اسلامی است که با تأسیس تنها دانشکده علوم قرآنی در استان گامی هرچند کوچک در این راستا برداشته شد اما وضعیت کنونی آن در شأن مملکت اسلامی نیست.

درحالی خبر انحلال تنها دانشکده علوم قرآنی استان به گوش می رسد که دیگر استان ها از چندین دانشکده در مرکز استان و سایر شهرستان ها بهره مندند و دارای امکانات و خدمات رفاهی آموزشی مناسب هستند.

حفظ دانشکده علوم قرآنی و رسیدگی به وضعیت آن یکی از خواسته های به حق دانشجویان این دانشکده است که امید می رود با حمایت های نماینده ولی فقیه در لرستان و پی گیری مسئولان استان تصمیم مناسبی برای آن اتخاذ شود و از انحلال آن جلوگیری شود تا بار دیگر خاطره تلخ انتقال پتروشیمی لرستان زنده نشود.

 

انتهای پیام/

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات