مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری لرستان:

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری لرستان گفت:دستورالعمل اجرایی بخشودگی جریمه بانکی زیر یک میلیارد ریال به زودی به بانک‌های لرستان ارسال می‌شود.

به گزارش لرستان خبر، قدرت الله ولدی صبح امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: طی نامه‌ای که در 21 بهمن‌ماه 95 از بانک مرکزی به‌تمامی بانک‌های سراسر کشور ابلاغ‌شده افرادی که تسهیلات بانکی زیر یک میلیارد ریال دریافت کرده‌اند سود تسهیلات و جریمه تأخیرشان به‌صورت 100 درصد بخشوده شده و توسط دولت به بانک‌ها پرداخت می‌شود.

وی افزود: این بخش‌نامه به سه یا چهار  بانک ابلاغ‌شده و 100 درصد تا شنبه دستورالعمل اجرایی بخش‌نامه به همه بانک‌ها ارسال می‌شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری لرستان عنوان کرد: در این بخشنامه ملاک محاسبه اصل بدهی آخرین قرارداد منعقده فی‌مابین بانک و مشتری است و تسهیلات پرداخت‌شده در تمامی عقود مشمول تبصره بند فوق است.

وی بیان کرد: براساس ماده 3 دستورالعمل اجرایی بدهکارانی که دارای چند فقره قرارداد تسهیلاتی هستند فقط یک فقره تسهیلات که اصل تسهیلات اهدایی یک  میلیارد ریال و کمتر از آن است مشمول ضوابط ابلاغیه این دستورالعمل می‌شود.

ولدی با تأکید بر اینکه باید تا 29 اسفندماه سال 95 این میزان اعتبار جذب شود، گفت: افراد باید سریعاً به بانک‌ها مراجعه کنند زیرا درصورتی‌که این اعتبار جذب نشود ممکن است سال آتی تمدید نشود.

پیمان تابعی رئیس اداره آموزش، فناوری و صنایع نوین سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار داشت: در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان 14 مصوبه مطرح شد که باید ظرف مدت‌زمان حداکثر یک هفته تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: از 14 مصوبه مطرح‌شده در این جلسه سه مصوبه مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان و مابقی مصوبات مربوط به سازمان جهاد کشاورزی و تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بود.

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات