همزمان با آغاز سال نو

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن از افتتاح قطار گردشگری اندیمشک – تنگه‌پنج در لرستان امروز یکم فروردین‌ماه و در نخستین روز از سال جدید خبر داد.

به گزارش لرستان خبر، علی کاظمی‌منش با بیان اینکه برای نخستین‌بار قطار گردشگری برنامه‌ای در راه‌آهن ایجاد می‌شود، افزود: اولین قطار گردشگری برنامه‌ای اندیمشک - تنگ‌پنج در 14 نقطه دیدنی و آثار تاریخی مسیر توقف می‌کند و کارشناسان به عنوان لیدر، امکانات، محله‌های گردشگری، زیارتی و تفریحی را برای مسافران معرفی می‌کنند و این قطار بعدازظهر همان روز از تنگ‌پنج به اندیمشک برمی‌‌گردد.

وی تصریح کرد: این قطارها برای سفرهای یک روزه تجهیز شده‌اند و نیازی به کوپه خواب ندارند.

بر اساس اعلام شرکت راه‌آهن علاوه بر قطار گردشگری اندیمشک - تنگ‌پنج، قطار گردشگری برنامه‌ای تهران - شمال (شیرگاه) نیز در فروردین‌ماه افتتاح خواهد شد که در بهار و تابستان هر سال خدمت‌رسانی خواهند کرد.

آن‌طور که راه‌آهن اعلام کرده راه‌اندازی قطارهای گردشگری در جهت توسعه گردشگری کشور جزو سیاست‌های دولت است و سرمایه‌گذاران گردشگری می‌توانند با حمایت‌های راه‌آهن و امتیازاتی که راه‌آهن در اختیار آنها قرار می‌دهد، قطارهای گردشگری از مبدأ تا مقصد راه‌اندازی کنند.

همچنین قیمت بلیت قطار برای مسیر اندیمشک - تنگ‌پنج تقریبا به قیمت یارانه‌ای و 50 تا 60 هزار تومان با احتساب هزینه پذیرایی ناهار و عصرانه برای هر مسافر خواهد بود و روزانه یک رام قطار در این مسیر تردد خواهد داشت.

 

انتهای پیام/

منبع: آنا

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات