شهردار خرم آباد از احداث پارک کوهستانی ۱۰هکتاری در منطقه مخملکوه این شهر خبر داد.

به گزارش لرستان خبر، «یحیی عیدی بیرانوند» در بازدید از آبشار ششم مخملکوه گفت: با توجه به عزم مدیریت شهری برای توجه بیشتر به مناطق کم برخوردار و شرایط خاص توپوگرافی و طبیعی منطقه مذکور تصمیم بر آن شد که یک پارک کوهستانی ۱۰ هکتاری در این محل تاسیس شود.
وی یکی دیگر از امتیازات منطقه مذکور را وجود چشمه‌های دائمی آب دانست و بیان کرد: وجود این چشمه‌ها می‌تواند طراحی پارک را به سمت استفاده از طرح‌های مبتنی بر عنصر آب سوق دهد که از آن جمله می‌توان به احداث آبشارهای هنری در یک محیط مستعد کوهستانی و صخره‌ای، آبنما و بسیاری طرح‌های دیگر اشاره کرد.
شهردار با بیان اینکه ایجاد پارک‌های محله‌ای بزرگ و کوچک با تاکید بر استفاده از عنصر آب در اقصی نقاط شهر یکی از سیاست‌های شورای شهر و مدیریت شهری در دو سال گذشته بوده است، عنوان کرد: در صورت ادامه این رویکرد به زودی شاهد سه برابر شدن سرانه فضای سبز خرم آباد خواهیم بود. فضای سبز یکی از اساسی‌ترین عناصر شهرهای جدید است که برنامه‌ریزان و طراحان شهری به علت نقش آن در زیبایی شهر، پاکیزگی هوا، تلطیف روحیه و ارتقای سلامت شهروندان و جذب گردشگران تاکید ویژه‌ای بر افزایش این فضا‌ها دارند.

 

انتهای پیام/

منبع: همشهری

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات