ملکشاهی راد:

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی گفت: طرح بیمه بیکاری آماده شده و در دستور کار قرار گرفته است و در سال جاری در مجلس مطرح می شود.

به گزارش لرستان خبر، محمدرضا ملکشاهی راد" نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی گفت:تحقُق "بیمه بیکاری جوانان تا زمان اشتغال: یکی از وعده هایی انتخاباتی من به جوانان بود که خوشبختانه در اولین حضور خود در مجلس، برای پیگیری موضوع بیمه بیکاری جوانان با چندین نفر وارد مذاکره شدم.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر طرح بیمه بیکاری آماده شده است افزود: طرح بیمه بیکاری آماده شده و  در دستور کار قرار گرفته است و در سال جاری در مجلس مطرح می شود.

 

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در خصوص تامین منابع مالی این طرح نیز اظهار کرد:  یکی از منابع این طرح، یارانه ها است چرا که در فصل اول هدفمندی یارانه ها به بحث رفع بیکاری و تولید اشتغال پرداخته شده است.

 

ملکشاهی راد با انتقاد از اینکه هنوز قانون هدفمندی یارانه ها در مسیر اجرای قانونی خود قرار نگرفته است عنوان کرد: هدفمندی یارانه ها هنوز در مسیر اجرای قانونی قرار نگرفته است به طوری که  50 درصد از یارانه ها باید به بخش های بهداشت و درمان، مسکن، ازدواج جوانان و اشتغال، 30 درصد از آن به تولید و مابقی به صورت نقدی به افراد نیازمند پرداخت شود.

 

وی مشکل امروز کشور را رونق تولید عنوان کرد و گفت: در زمان قانون هدفمندی؛ با دو انگیزه به این تصویب این طرح رای دادم که بخشی این آن به  فقرا و محرومین نه به صورت گسترده پرداخت و بخشی هم سهم رونق اقتصاد و تولید شود اما متاسفانه یارانه ها بر اساس قانون اجرا نمی شود و تنها به صورت نقدی پرداخت می شود که این بخش کوچکی از اهداف هدفمندی یارانه ها است.

 

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی افزود: در سال 95 در کمیسیون تلفیق بودجه بحث های شدیدی در رابطه با شفاف سازی و تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه ها به وجود آمد که لازم است در سال جاری این سازمان مورد بررسی قرار بگیرد.

 

 

انتهای پیام/

منبع: سفیر افلاک

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات