رئیس اداره تعاون روستایی بروجرد خبر داد

به گزارش لرستان خبر، محمد حسن نوابی اظهار کرد: خرید محصول جو از کشاورزان بروجردی از تیر ماه در سه مرکز خرید آغاز شده و تقریبأ به اتمام رسیده است.

وی عنوان کرد: از آغاز فصل برداشت تا امروز 6 هزار و 160 تن محصول جو کشاورزان بروجردی خریداری شده است و پیش‎بینی می‎شود که این میزان تا پایان خرید به 6200 تن افزایش یابد.

رئیس اداره تعاون روستایی بروجرد با اشاره به خرید 20 هزار و 700 تن محصول جو کشاورزان بروجردی در سال زراعی گذشته تاکید کرد: سرمازدگی موجب کاهش تولید این محصول در سال زراعی جاری شد.

نوابی بیان کرد: از سویی امسال به دلیل نزدیک بودن قیمت فروش در بازار آزاد و نرخ تضمینی اعلام شده از طرف دولت برخی کشاورزان ترجیح دادند که محصول خود را در بازار آزاد به فروش برسانند، به این ترتیب میزان تحویل محصول جو به مراکز خرید نسبت به سال گذشته کاهش به خود دیده است.

وی خاطر نشان کرد: همه محصول خریداری شده از کشاورزان در بورس عرضه شده و به فروش رسیده است، به این ترتیب مبالغ فروش این محصول در بورس به حساب کشاورزان واریز شده است.

رئیس اداره تعاون روستایی بروجرد تصریح کرد: ما به التفاوت قیمت عرضه محصول جو در بورس و نرخ تضمینی که دولت تعهد کرده است، حدود 25 تا30 درصد قیمت محصول را شامل می‎شود که باید به حساب کشاورزان واریز شود.

نوابی اظهار کرد: به نظر می‎رسد که ما به التفاوت قیمت محصول جو خریداری شده از کشاورزان در بازه زمانی کوتاه و معقولی از سوی دولت پرداخت شود.

وی اظهار کرد: نرخ خرید تضمینی اعلام شده از سوی دولت برای خرید هر کیلوگرم محصول جو کشاورزان در سال زراعی جاری میانگین 1030 تومان اعلام شده است.

رئیس اداره تعاون روستایی بروجرد خاطر نشان کرد: محصول جو خریداری شده از کشاورزان بروجردی در سال زراعی سال گذشته از کیفیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات