رئیس صنعت، معدن و تجارت لرستان:

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان با بیان اینکه معارضان محلی اجازه شکل‌گیری بندر خشک را در مکان مورد نظر نمی‌دهند گفت: ایجاد بندر خشک سرمایه‌گذاری خیلی بزرگی است ولی سرمایه‌گذار این طرح توان مالی بالایی ندارد.

به گزارش لرستان خبر، محمدرضا صفی خانی در راستای عملیاتی نشدن بندر خشک استان اظهار داشت: زمین و عرصه‌ای که برای ایجاد بندر خشک پیشنهادشده علی رقم اینکه سند به نام است ولی معارض دارد و همین معارضان اجازه شکل‌گیری بندر خشک را در این مکان نمی‌دهند.

وی افزود: احداث بندر خشک سرمایه‌گذاری خیلی بزرگی است و چون سرمایه‌گذار این طرح توان مالی بالایی ندارد باید شریک برای خود پیدا کند تا این سرمایه‌گذاری بزرگ بتواند در استان شکل بگیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان بابیان اینکه یکی از کارهای بزرگی که در استان بر زمین‌مانده بندر خشک است که باید با جدیت پیگیری شود عنوان کرد: در حال حاضر با مشکل زمین و کمبود منابع مالی سرمایه‌گذار طرح مواجه هستیم.

وی بیان کرد: با توجه به ایجاد راه‌آهن و اتوبانی که شکل می‌گیرد زیرساخت‌ها اجتناب‌ناپذیر است بنابراین باید به هر شکلی شده بتوانیم بندر خشک را در این منطقه ایجاد کرد.

صفی خانی تصریح کرد: علاوه بر اینکه بحث رونق تولید جز اهداف اصلی این سازمان در سال 96 است باید خیلی از واحدهای راکد، نیمه فعال و  طرح‌های بالای 60 درصد از منابع بانکی بهره‌مند و  فعال شوند.

وی خاطرنشان کرد: بحث بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی جز اولویت‌های استان و برنامه اقتصاد مقاومتی ملی است چراکه تکنولوژی جدید، تولید جدید و قابل‌رقابت را به بازار می‌آورد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: پیش‌بینی‌شده امسال 120 واحد تولیدی در استان با 240 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بازسازی و نوسازی شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات