نماینده ولی فقیه در لرستان:

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد از غدیر به عنوان روز یاس کفار یاد کرد و گفت: اساس اسلام بر محور ولایت است.

به گزارش لرستان خبر، آیت الله سید احمد میرعمادی به تبیین عید غدیر و پیام محوری غدیر پرداخت و اظهار داشت: مهمترین پیام روز عید غدیر ، ولایت است.

وی افزود: عید غدیر یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی است و پیامبر اکرم(ص) فرموده اند غدیر ، بزرگترین و برترین عید من است و امام صادق(ع) نیز فرموده اند که روز غدیر ، عید بزرگ خدا است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: عید غدیر، عید خلافت و ولایت است و اهمیت این روز برای مسلمین نیز در مسئله ولایت الله، رسول خدا و ولایت معصوم و انسان کامل بر مردم و در مجموع روز سرنوشت سازی است زیرا در این روز پیامبر (ص) حضرت علی(ع) را به عنوان یک انسان کامل به خلافت و لایت منصوب کردند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه پیام غدیر ، ولایت است، گفت: پیامبر(ص) در این روز فرمودند که ولایت علی، ولایت من است و ولایت من هم ولایت خدا است و اساس اسلام ، بر ولایت استوار است.

وی افزود: ولایت دژ مستحکم اسلام و توحید است و اهمیت ولایت به حدی است که دشمنان اسلام و پیامبر تمام اهداف خود را بر این قرار دادند که بعد از پیامبر ، اسلام را از بین ببرند ولی پیامبر امیرالمومنین(ع) را به ولایت منصوب کردند و کفار مایوس شدند که به اسلام ضربه ای بزنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: روز غدیر ، روز یاس و ناامیدی دشمن و روز اکمال دین و آرامش مسلمانان است.

آیت الله میرعمادی خاطر نشان کرد: به واسطه ولایت و غدیر، آینده مسلمانان و اسلام، تضمین شد و همین خطبه غدیر هم بهترین دلیل بر اثبات امامت و ولایت است.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) در خطبه غدیر به ده ها آیه قرآنی از جمله آیات تبلیغ، ولایت، امام مبین و ...استناد کرده است، گفت: پیامبر در این خطبه ۵۰ جمله راجع به ولایت بیان کرده و ۳۰ فضیلت از امیرالمومنین (ع) را عنوان کرده و در هیچ خطبه ای به اندازه خطبه غدیر به فضایل علی(ع) اشاره نشده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد اضافه کرد: این خطبه، تعیین کننده خط مشی اسلام ناب تا روز قیامت است و خط مشی اسلام هم بر محور ولایت است.

آیت الله میرعمادی ادامه داد: ولایت تا روز قیامت استمرار دارد و غدیر حافظ و نگهبان اسلام و ولایت است و لازم است که این خطبه مورد مطالعه دقیق قرار بگیرد.

 

انتهای پیام/

منبع: مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات