معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان :

به گزارش لرستان خبر، از لرستان سرهنگ علی حسین پازدار در نشست خبری که مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن جلسات فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان برگزار شد اظهار داشت : هفته دفاع مقدس تقارن پیدا کرده است با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله حسین (ع) که قطعا این تقارن منشاء خیر ،برکت و اثر گزار خواهد بود.

وی افزود: برابر ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح مسئولیت اجرا برنامه های هفته دفاع مقدس یک سال با ارتش و یک سال با سپاه پاسداران است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه برنامه های هفته دفاع مقدس امسال به عهده سپاه پاسداران است گفت : در لرستان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) متولی اجرای این برنامه ها استکه وهفته دفاع مقدس با هدف تجلیل از شهدای گرانقدربرگزار می شود ما هر چه داریم از شهدا داریم که این هفته در واقع تجلیل از همه نقش آفرینان عرصه دفاع مقدس است .

وی با اشاره به اینکه این هفته فرصت مغتنمی است که بار دیگر مرور کنیم رشادت ها ، شجاعت ها ولایت مداری ،اطاعت امت از امام که فرصت و خوب برای ترسیم این رویدار عظیم و تاریخی است خاطرنشان کرد: درهر مقطع و زمان گروهی از انسان های پاک باخته و مجاهد در جهت احیای سنت های الهی عَلَم حق را برداشته اند و دنیا کفر درمقابل ایستاده و مشکلاتی را برای رسیدن به اهداف به وجود اورده است .

سرهنگ پازدار عنوان کرد:جنگ بین حق و باطل با هوا پرستی قابیل شروع شد و در طول تاریخ این حوادث حق و باطل در مقابل هم قد َعلَم کردند البته تا همیشه تاریخ این اتفاق خواهد افتاد و اختصاصی به یک زمان خاصی ندارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان ضمن اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام(ره) مصداق بارز عدالت خواهی و حق دوستی بود گفت : استکبار جهانی تاب این حق و عدالت خواهی را نیاورد و نتواست و این رویداد عظیم تاریخی را باور کند و به همین علت قبل از آغاز جنگ که رسما شروع شودو قبل از شروع دفاع مقدس دشمن و استکبار جهانی و به سرکردگی آمریکا خیلی کارها کرد که انقلاب ما را باشکست مواجهه کند اما هیچگاه موفق نبو و نخواهد شد. 

سرهنگ پازدار با بیان اینکه دشمن قصد داشت که مردم ما را مایوس کند از وطریق های متفاوت وارد شد خاطر نشان کرد: اولین اقدامی آنها این بود که یک جنگ داخلی در کشور به وجود بیاروند اما دشمن نتواست که موفق شود دشمن در تلاش بود که در جامعه ما تفرقه انگیزی کند و دست به اقداماتی زدند اما موفق نشدند. 

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تاکید بر اینکه دشمن برای برانداختن نظام مقدس جمهوری اسلامی متوسل شده است افزود: دشمن با به راه انداختن جنگ رسانه ای در تلاش هستند که مشکلاتی را برای جمهوری اسلامی به وجود بیاوردند.

وی با اشاره به اینکه محاصره اقتصادی دشمن مربوط به امروز نیست بلکه از ابتدای انقلاب خواستند مردم را مایوس کنند خسته و ناراضی کنند که البته دشمن موفق نشده است نهایتا استکبار جهانی به سرکردگی امریکا که بیاید جنگ تمام عیاری را که حدود 40 کشور امده بودند به کمک رژیم بعث عراق یک جنگ نا برابری را را به ما تحمیل کردند عنوان کرد: جنگ به خودی خود یک پدیده و یک اتفاق نا مبارکی است اما در دفاع مقدس ما دفاع کردیم ازآرمان های دین اسلام و این جنگ دستاوردهایی برای ما داشته است.

سرهنگ پازدار با اشاره به دستاوردهای جنگ خاطر نشان کرد: دستاوردهای دفاع مقدس نا کام گذاشتن عراق و شکست اهوبت آمریکا و ابر قدرت ها بود و دیگر دستاورد آن این بود که به واسطه دفاع مقدس شاهد وحدت خیلی زود و سریع بین ارتش و سپاه بودیم .

وی با بیان اینکه خود باوری و اعتماد به نفس، نقش آفرینی بسیج در جنگ جز دستاوردهابی ما است خاطر نمشان کرد: دفاع مقدس موجلب بدست آوردن و تحول در صنایع دفاعی کشور شد وهمچنین اطاعت پذیری محض امت از ولایت از دیگر دستاوردهای جنگ بوده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به دیداری که سال گذشته با مقام معظم رهبری داشته اند گفت : ایشان فرموند که هر مملکتی یک سرمایه ای دارد و سرمایه ما دفاع مقدس است و بنا براین ما باید این سرمایه را حفظ کنیم و بر همین اساس برنامه هایی را تدارک دیده ایم .

وی به برنامه های هفته دفاع مقدس که توسط سپاه استان اجرا خواهد شد اشاره کرد و اظهار داشت: در آستانه هفته دفاع مقدس نمایش فرهنگی رزمی عاشورایان تلفیق یکی از عملیات های دفاع مقدس و یک بخش نمایش فرهنگی و رژه باشکوه نیروهای مسلح باهدف به نمایش گذاشتن اقتدار و وحدت نیروهای مسلح سی و یکم شهریورماه در مرکز استان و شهرستان بروجرد برگزار می‌شود و در مابقی شهرستان‌های استان نیز رژه موتوری برگزار خواهد شد.

سرهنگ پازدار افزود :دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان‌ها، شرکت فرماندهان و کارکنان سپاه استان در نماز جمعه، سخنرانی فرماندهان سپاه استان در نماز جمعه و دیدار فرماندهان و مسئولان سپاه استان با خانواده شهدای لرستان ازجمله برنامه‌هایی است که در هفته دفاع مقدس در استان لرستان برگزار می‌شود.

وی عنوانوان کرد: پیاده‌روی خانوادگی، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به میزبانی قرارگاه لشگر84، غبارروبی گلزار شهدا، ویزیت رایگان درمانگاه‌های نظامی، اعزام تیم‌های امدادی به مناطق محروم استان و مراسم تجلیل از سربازان در این هفته برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به اینکه درهفته دفاع مقدس تجلیل از سربازان و همچنین به نواختن زنگ مقاومت در سطح مدارس استان را داریم گفت : همایش نقش زنان در دفاع مقدس، یادواره شهدای استان لرستان و همچنین همایش تبیین نقش اصناف و بازار و تجلیل از شهدای اصناف و بازار در استان لرستان برگزار می‌شود و راویان دفاع مقدس نیز در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان حضور می‌یابند.

لازم به ذکر است که روابط عمومی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) به مدت یک هفته هماهنگ کرده اند با صدا و سیمای مرکز استان که پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس خاطره و ناگفته های جنگ را بازگو کنند 

وی در پایان خاطر نشان کرد:ما برنامه های متنوعی را در سطح حوزه ها ؛ پایگاه ؛ادارات و روستاها نیز داریم 

انتهای خبر/

منبع: بسیج

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات