اشترینان بعد از گذشت چهار سال از افتتاح چهارخطه شدن، همچنان در تاریکی به سر می برد و روشنایی و ایمنی این جاده به دلیل کمبود اعتبار انجام نشده است.

به گزارش لرستان خبر، جاده بروجرد - اشترینان به طول 20 کیلومتر مهمترین جاده غرب به جنوب کشور است که سالها پیش به دلیل پیچ های تند و خطرناک و نبود ایمنی در جاده به جاده مرگ معروف بود.

 

علاوه بر این که روزانه خودروهای سبک و سنگین از این جاده تردد می کنند، بسیاری از مردم ساکن در اشترینان به دلیل نبود امکانات لازم، روزانه راهی شهر بروجرد می شوند اما به دلیل عدم ایمنی در جاده شاهد تصادفات در این محور هستیم.

نتیجه تصویری برای آسفالت های برآمده جاده

چهارخطه شدن این جاده در سال 92 به اتمام رسید و قرار بود در اولین فرصت روشنایی و نصب گاردریل و نیورجرسی در این جاده انجام شود اما تا کنون فقط و فقط وعده های بی شمار داده شده و هنوز این جاده رنگ روشنای به خود ندیده است.

 

با توجه به  این که سالهای سال طول کشید تا این جاده چهارخطه شد معلوم نیست چند سال دیگر باید صبر کرد تا شاید چراغ وعده های مسئولان در این جاده روشن شود و بالاخره روشنایی در این جاده حاکم شود.

 

این در حالیست که وضعیت آسفالت در این جاده تعریفی ندارد و در بسیاری از قسمت های جاده آسفالت های کنده و زخمی ممکن است برای خودروهای در حال تردد در جاده مشکل آفرین باشد.

نتیجه تصویری برای نبود روشنای در جاده

گرچه بسیاری از مسئولان در جلسات اظهار دارند که علت تاخیر در عدم ایمنی جاده و روشنایی به دلیل نبود اعتبار است اما در مجموع به نظر می رسد اشترینان به عنوان ورودی استان لرستان کلا فراموش شده و هر بار که بحث رفع مشکلی در این شهرستان بود، گویا کفگیر اعتبارات به ته دیگ می خورد و این موضوع به سال بعد موکول می شود.

 

براستی چند سال دیگر باید منتظر ماند تا طلسم جاده بروجرد- اشترینان شکسته شود؟ چرا مسئولین مربوطه برای رفع مشکلات این جاده اقدامی نمی کنند؟کاش یک بار مسئولین محترم به این جاده سری بزنند و آسفالت های کنده شده و برآمده این جاده را که تصاویری دینی هستند را از نزدیک مشاهده کنند تا شاید رقمی ناقابل را برای رفع مشکلات این جاده در نظر بگیرند.

 

" محسن یعقوبی فر" بخشدار اشترینان در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: جاده بروجرد – اشترینان فاقد روشنایی، ایمنی و خط کشی است و آسفالت نامناسبی در این جاده دیده می شود که واقعا تاسف بار است.

نتیجه تصویری برای جاده بروجرد- اشترینان بازتاب بروجرد

وی اضافه کرد: سه سال است که وعده هایی داده شده تا مشکلات این جاده برطرف شود اما تا کنون اقدامی صورت نگرفته و این در حالیست که قرار بود سال گذشته اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بخشی از این جاده که ورودی شهر از سمت همدان است را آسفالت کند که این وعده هم محقق نشد.

 

یعقوبی فر اظهار داشت: قرار است برای روشنایی این جاده، اداره برق 300 متر از این جاده را در دستور کار قرار دهد که تا کنون اقدامی صورت نگرفته است.

 

وی با اشاره به وضعیت راه های روستایی اشترینان افزود: بسیاری از جاده های روستایی اشترینان فرسوده بود و ساکنین این روستا برای تردد با مشکلاتی روبرو هستند و نیاز است که رفع این مشکلات جاده ها مورد توجه قرار گیرد.

 

"عباس گودرزی" نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای روشنایی این جاده و ایمنی آن پیگیری هایی صورت گرفته و در همین راستا رقمی از اعتبارات ملی برای روشنایی و ایمنی جاده اختصاص یافته البته قرار است استان هم رقمی از اعتبارات شناور برای این جاده در نظر بگیرد.

 

وی اضافه کرد: اولویت روشنایی و نصب نیوجرسی در این جاده با نقاط حادثه خیز است که امیدواریم مشکلات این جاده هم به زودی برطرف شود.

 

لازم به ذکر است که تلاش برای گفتگو با رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بروجرد بی نتیجه ماند.

 

انتهای پیام/ 

منبع: بازتاب بروجرد

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات