معطلی ۹ ساله تنها پروژه فرهنگی پلدختر

ئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدخترگفت: عملیات اجرایی ساخت کتابخانه پلدختر که بعد از ۹ سال از شروع ساخت آن هنوز نیمه کاره مانده که برای تکمیل شدن نیازمند تخصیص اعتبار است.

به گزارش لرستان خبر، غلامرضا محمودی اظهار داشت:کتابخانه شماره دو پلدختر از سال 88 عملیات اجرایی آن شروع شده و در حال حاضر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به دلیل عدم تخصیص اعتبار حدود 9 سال از شروع ساخت آن می‌گذرد اما تاکنون  تکمیل نشده و راکد مانده است.

وی افزود:برای پروژه کتابخانه پلدختر در سال 96  مبلغ 730 میلیون تومان در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مصوب شده است که در صورت تخصیص اعتبار  عملیات ساخت آن  تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر عنوان کرد: با توجه به اینکه کتابخانه شماره دو پلدختر تنها پروژه فرهنگی درحال ساخت پلدختر است مسولان استانی باید همت بیشتری نسبت به تکمیل این کتابخانه داشته باشند.

وی بیان کرد: طرح ساخت کتابخانه شماره دو پلدختر جزو طرح‌های ملی نیست که اعتبار ملی به آن تعلق بگیرد، جزو طرح‌های استانی است هر زمانی که بودجه کم بوده از بودجه ساخت کتابخانه پلدختر کم کرده‌اند که با گذشت چندین سال این پروژه هنوز تکمیل نشده است.

محمودی گفت: با توجه به اینکه تنها کتابخانه پلدختر کتابخانه شماره شش است همه نوع کتابی به آن تعلق نمی‌گیرد ولی کتابخانه پلدختر در صورت تکمیل شدن جزو کتابخانه‌های شماره دو است، تمام کتاب‌های مرجع و کم یاب براساس استاندارد باید در آن وجود داشته باشد که در صورت به بهره‌برداری رسیدن سرانه مطالعه در پلدختر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در کشور باتوجه به سند چشم انداز توسعه به ازای هر 100 نفر سرانه فضای مطالعه باید 8متر باشد که در پلدختر به ازای هر 100 نفر 1.2 دهم  متر است و سرانه کتاب که در کشور به ازای هر نفر چهار کتاب است که در پلدختر به ازای هر 100 نفر پنجاه جلد  کتاب است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر خاطرنشان کرد: با گذشت چندین برنامه پنج ساله توسعه کسی به فکر توسعه کتابخانه در پلدختر نبوده و با گذشت سه دهه از انقلاب کتابخانه پلدختر همان یک کتابخانه است و با بیشتر شدن جمعیت توسعه پیدا نکرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات