رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: کمبود نیروی انسانی در بخش‌های تخصصی، پشتیبانی و خدماتی مهم‌ترین دغدغه شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد است.

به گزارش لرستان خبر، کامران سبزیان با اشاره به کمبود نیروی متخصص در تمامی تخصص‌های درمانی در شهرستان بروجرد اظهار داشت: در برخی دیگر از تخصص‌ها همچون متخصص طب اورژانس که باید برای هر بیمارستان سه متخصص وجود داشته باشد پزشک متخصص در این شهرستان وجود ندارد.

وی بابیان اینکه به‌اندازه کافی بر اساس سرانه جمعیتی این شهرستان پزشک متخصص وجود ندارد افزود: مکرراً به دستگاه‌های بالادستی همچون دانشگاه علوم پزشکی این مطالبه منعکس و قول‌هایی در این زمینه داده‌ شده که در آبان ماه نسبت به تأمین بخشی از نیروهای متخصص اقدام شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد با اشاره به فعالیت 11 پزشک فوق تخصص در رشته‌های مختلف در این شهرستان عنوان کرد: درهای بروجرد به روی همه پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص باز است و هیچ‌گونه محدودیتی برای فعالیت آن‌ها در این شهرستان وجود ندارد.

این مسئول علاوه بر کمبود پزشک در این شهرستان به کمبود نیروی تخصصی، پشتیبانی و خدماتی در همه رده‌ها بهداشت و درمان بروجرد اشاره کرد و گفت: شبکه بهداشت و درمان بروجرد درمجموع 1500 نیرو در بخش‌های بهداشت و درمان دارد که حدود 800  نفر از این مجموعه در بیمارستان‌های شهر بروجرد فعالیت دارد اما این تعداد پاسخگوی نیاز بیمارستان‌ها نیست.

سبزیان تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی شبکه بهداشت و درمان بروجرد تأمین نیروهای موردنیاز بیمارستان آیت‌الله بروجردی است که با افزوده شدن این بیمارستان به چرخه درمان باید نیروهای مورد نیاز آن تأمین شود البته کمبود نیروی انسانی مشکل کل کشور است و با توجه به اینکه استان لرستان استانی محروم است تمایل پزشکان و نیروهای درمانی برای ورد به این استان کم است.

وی تعداد استاندارد تخت بیمارستانی مصوب برای شهرستان بروجرد با توجه به سرانه جمعیتی این شهرستان را 510 تخت اعلام و اظهارداشت: این تعداد تخت بیمارستانی در بخش دولتی در بیمارستان‌های چمران و امام به ترتیب 170 و 106 تخت و بخش تأمین اجتماعی 35 تخت است که با افزوده شدن 225 تخت دیده‌شده در بیمارستان آیت‌الله بروجردی نیاز این شهرستان به تعداد استاندارد تخت‌های بیمارستانی مرتفع می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد افزود: درخواست‌هایی از سوی بخش خصوصی برای احداث بیمارستان‌های خصوصی ارائه‌ شده و مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت نیز دریافت کرده‌اند که در این صورت ظرفیت موردنیاز این شهرستان در تعداد مجاز تخت‌های بیمارستانی تکمیل می‌شود.

به گفته وی اجرای طرح تحول سلامت منشأ تحول بسیاری در حوزه سلامت شهرستان بروجرد بوده و توانسته پرداخت از جیب بیماران را در بخش روستایی به 4 درصد و در بخش شهری به 6 درصد کاهش دهد که همین میزان هم درصورتی‌که بیمار تمکن مالی پرداخت آن را نداشته باشد به‌صورت رایگان می‌شود.

سبزیان خاطرنشان کرد: اجرای طرح تحول سلامت مشکل بیمارستان‌ها درزمینهٔ تأمین تجهیزات را حل کرد و هتلینگ بیمارستان‌ها را بهبود بخشید اما چون طرح بزرگی بود نواقصی هم  دارد و به اهداف نهایی طرح نرسیده‌ایم.

وی با اشاره به اختصاص اعتبارات هتلینگ بیمارستانی در این شهرستان عنوان کرد: این اعتبارات برای بیمارستان‌های چمران و امام دریافت و منجر به نوسازی بیش از 80 درصد این 2 بیمارستان شد و نمای آن‌ها تغییر کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات