رئیس مرکز بهداشت پلدختر:

رئیس مرکز بهداشت پلدختر گفت:۲۱ درصد دانش‌آموزان پلدختری اضافه‌ وزن دارند که دلیل آن‌ استفاده جوانان و نوجوانان از غذای فوری، سمبوسه‌ها و کم‌تحرکی است.

به گزارش لرستان خبر، عباس میر هاشمی در گردهمایی بزرگ عاشورائیان، مداحان و فعالان هیئت‌های مذهبی پلدختر که در سالن اداره ارشاد برگزار شد اظهار داشت: با تغیر شیوه و سبک زندگی آمار بیماری‌ها نیز از واگیر به غیر واگیر تغیر پیداکرده است به‌طوری‌که بیشتر از 70 درصد از مرگ‌ها به علت چهار بیماری غیر واگیر ازجمله بیماری‌های قلبی و عروقی،سرطان،دیابت و بیماری‌های جلو تنفسی است.

وی افزود: عواملی از جمله کم‌تحرکی، مصرف بی‌رویه دخانیات و رژیم غذایی نامناسب از  عوامل مبتلا شدن به این بیماری‌هاست.

رئیس مرکز بهداشت پلدختر عنوان کرد: مردم در ماه محرم برای نذورات خود از دام‌هایی  که مهر بهداشت دارند استفاده کنند و از مواد غذایی که دارای  شناسه پزشکی هستند تهیه و مصرف کنند ، از ظروف پلاستیکی و یک‌بارمصرف برای نذورات داغ استفاده  نکنند و  در تهیه و توزیع نذری‌ها بهداشت را رعایت کنند.

وی بیان کرد: مداحان و مبلغان در مراسمات محرم مسائل بهداشت را هم برای مردم بیان کنند از هیئت‌های مذهبی هم انتظار داریم هر هیئتی یک سطل زباله  داشته باشد تا زباله‌ها را داخل سطل‌ها بریزند تا محیط شهر کثیف نشود.

میر هاشمی تأکید کرد: 21 درصد دانش‌آموزان پلدختری اضافه‌وزن و چاقی دارند به‌طوری‌که ما قبلاً برای سالخوردگان احساس خطر می‌کردیم ولی در حال حاضر برای جوانان و جوانان احساس خطر می‌کنیم و دلیل آن‌هم استفاده جوانان و نوجوانان از غذای فوری،سمبوسه هاو کم‌تحرکی است.

در این مراسم محمدناصر میری عضو انجمن احیاگران محیط‌زیست پلدختر نیز گفت: مردم در مراسمات مذهبی در ماه محرم از ظروف پلاستیکی استفاده نکنند وبه جای آن ظروف  گیاهی را برای توزیع نذورات خود  جایگزین کنند.

انتهای پیام/

منبع: پلدختر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات