مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان:

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: شهرستان سلسله در شرایط آب و هوایی خاصی قرار دارد و در زمستان که با بارش برف‌های سنگین و عدم دسترسی راحت به کار بر روی شبکه‌ها مواجه هستیم به یک کانون بحران در شرکت توزیع برق تبدیل شده است.

به گزارش لرستان خبر، فریدون خودنیا ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی جهت کاهش خاموشی در شهرستان سلسله اظهار داشت: شرایط خاص جغرافیای از جمله مشجر بودن شهر و روستاهای آن و وزش بادهای پاییزی کار را برای استانداردسازی و پایداری شبکه‌ها بسیار سخت کرده و شاخه درختان در بیشتر ایام با سقوط بر روی شبکه‌ها علاوه بر پاره نمودن سیم و کابل‌های شبکه سبب قطعی برق در خیلی از مناطق این شهرستان می‌شوند.

وی با بیان اینکه شهرستان سلسله در شرایط آب و هوایی خاصی قرار دارد و در زمستان که با بارش برف‌های سنگین و عدم دسترسی راحت به کار بر روی شبکه‌ها مواجه هستیم به یک کانون بحران در شرکت توزیع برق تبدیل شده است عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون چندین مرحله نیروهای اجرایی دیگر شهرستان‌های استان را در قالب گروه‌های جهادی برای تعمیرات شبکه و شاخه زنی درختان با تجهیزات کامل به منطقه گسیل داشته‌ایم اما باز هم مشکلاتی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با اشاره به وجود دو فیدر بحرانی مرکزی کهمان و بخش قلایی که طول فیدر آن قریب به 90 کیلومتر است، خاطرنشان کرد: یک فیدر جداگانه جهت تفکیک و کاهش بار فیدرهای کهمان و مرکزی احداث می‌شود تا شهروندان شهرستان از خدمات بیشتری برخوردار و داری انرژی تحویلی پایدار گردند.

خودنیا تصریح کرد: 6 دستگاه سکسیونر، دو دستگاه ریکلوزر و کاور بر روی مناطقی که بیشترین آسیب را از درختان می‌بینند و همچنین احداث فیدر جدید و تعدا قابل توجهی تجهیزات شبکه به شهرستان اختصاص خواهد یافت که به طور تقریبی 350 میلیون تومان هزینه برای شرکت توزیع در بردارد.

مراد سپهوند، مدیر توزیع برق شهرستان سلسله نیز در این جلسه اظهار داشت: شرکت توزیع برق شهرستان سلسله دارای 9 فیدر عمومی به طول 554 کیلومتر شبکه فشار متوسط و دو فیدر اختصاصی مربوط به آبفای شهری و 865 دستگاه ترانس اختصاصی و عمومی است.

وی عدد پیک تابستان را 26.4 مگاوات اعلام کرد و افزود: در تابستان گذشته با 300 مشترک کشاورزی شهرستان تفاهم نامه همکاری امضا شد.

مدیر توزیع برق شهرستان سلسله خاطرنشان کرد: در نظر داریم سال آینده یک فیدر جدید از پست 230 کیلوولت گرین به طرف شهرستان به طول 14 کیلومتر که 7 کیلومتر آن به صورت جابجایی و 7 کیلومتر بصورت دوبل است احداث کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات