مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه:اا

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه گفت: ۴۰ هزار راس دام غیر مجاز از منطقه حفاظت شده اشترانکوه خارج شدند.

به گزارش لرستان خبر، احمد گودرزی در دورود بیان داشت: امسال گشت و کنترل شدیدتری نسبت به هرسال خواهیم داشت، کمااینکه طی هفته گذشته 6 گروه شکارچی دستگیر و تحویل مقامات قضایی و انتظامی شده‌اند.

وی افزود: بخاطر حفظ حیات وحش مجبوریم برخورد شدید و قاطعانه‌ای داشته باشیم.

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه عنوان کرد:450 راس کل بز، ۳ هزار گراز، هزاران جونده بزرگ و هزار قطعه مرغابی بالغ بر7 تا 10 هزار کبک از پرندگان شاخص و بالغ بر  100کبک دری و 6 قلاده پلنگ و 30 راس قوچ میش شناسایی شده و همین موضوع منطقه اشترانکوه را سرشار از تنوع زیستی کرده است.

وی در خصوص انتقال محموله اول زباله با بیش از هفت تن اظهار کرد: با بی‌مهری گردشگران به طبیعت دریاچه گهر 7 تن زباله توسط همیاران محیط زیست و محیط زیست اشترانکوه جمع‌آوری شده این در حالی است که پارسال 2 تا 5 تن بازگشت زباله از منطقه اشترانکوه داشته‌ایم .

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه در ادامه به افزایش 45 درصدی حیوانات در این منطقه با انحراف معیار کمی اشاره کرد و گفت: با این افزایش در اثر امنیت و پوشش خوب مراتع منطقه جذب حیات وحش بیشتری داشته‌ایم و زادولد و گشت کنترل مستمر اشترانکوه دراین پهنه بزرگ به این حد مطلوبیت رسیده است.

وی گفت: از گردشگران درخواست می‌شود زباله خود را در طبیعت جا نگذارند و باقی‌مانده آنها را از چهره زیبای طبیعت پاک کنند.

گودرزی ادامه داد: خروج بالغ بر۴۰ هزار راس دام غیر مجاز از مراتع منطقه، شروع بستر سازی تورگردانی گردشگری و اکو توریسم در غالب شرکت‌ها از برنامه‌های امسال اداره کل محیط زیست استان در جهت حفاظت هر چه بیشتر از این منطقه حفاظت شده بوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات