رئیس پلیس راه بروجرد:

رئیس پلیس راه بروجرد گفت: در فصل زمستان محور بروجرد به اراک بیشترین انسداد راه را دارد.

به گزارش لرستان خبر، عبدالرحمن حقیقی مقدم اظهار کرد: محور بروجرد به اراک در محدوده بالغ بر10 کیلومتری دهکرد تا پل سفید که انتهای حوزه استحفاظی لرستان به شمار می‎رود، است، محور برف‎گیری است.

وی عنوان کرد: وجود گردنه‎ها، پیچ‎های پی در پی، سرازیری‎ها و سر بالایی‎ها در محور بروجرد به اراک معمولأ در فصل زمستان موجب انسداد راه در این محور به صورت مقطعی می‎شود.

رئیس پلیس راه بروجرد خطر نشان کرد: البته در مواردی همچون کولاک و باد شدید انسداد راه در محور بروجرد به اراک چند ساعتی طول می‎کشد، به این ترتیب نخستین اولین اولویت کاری ما در فصل زمستان این محور است.

حقیقی مقدم تاکید کرد: اولویت دیگر محور بروجرد-ملایر-نهاوند است که در حد فاصل سه راهی نهاوند تا روستای جعفرآباد محور برف‎گیری دارد، از طرفی عرض کم این محور در حدود 10 کیلومتر از آن امکان وقوع تصادفات را بالا برده است.

وی محور بروجرد به خرم‎آباد را یکی دیگر از اولویت‎های پلیس راه در فصل زمستان عنوان و تصریح کرد: در این محور و در روبروی مرکز آموزش شهدای مهندسی و امامزاده ولیان دو تقاطع ‎ غیر استاندارد و غیر ایمن وجود دارد که راهکار ایمنی برای آنها در نظر گرفته نشده است.

رئیس پلیس راه بروجرد عنوان کرد: از نقاط حادثه‎خیز محور بروجرد به اراک می‎توان به گردنه زالیان، پیچ کبوترلان و پیچ سد دهکرد اشاره کرد.

حقیقی مقدم ادامه داد: در محور بروجرد به ملایر نیز سه راهی ملایر و رمپ ورود از روستای دهریز به جاده اصلی نقاط حادثه‎خیزی هستند.

وی در خصوص نقاط حادثه‎خیز محور بروجرد به بیرانشهر گفت: محورهای مواصلاتی شهرستان بروجرد ترافیک فصلی دارند، به طور مثال هم اکنون در محور بیرانشهر شاهد تردد کامیون‎های حمل محصولات کشاورزی هستیم.

رئیس پلیس راه بروجرد اظهار کرد: محور بروجرد به بیرانشهر پیچ‎های تندی دارد که باید ایمن‎سازی شوند، البته با تامین روشنایی تونل این محور از وقوع تصادفات احتمالی ناشی از عدم روشنایی محدوده تونل جلوگیری می‎شود.

حقیقی اشاره‎ای هم به محور بروجرد-اشترینان داشت و عنوان کرد: در فاصله یک ساله اخیر وقوع تصادفات در این محور کمتر از سایر محورها بوده است.

وی نبود روشنایی، گاردریل و نیوجرسی را نواقص این محور عنوان و تاکید کرد: با ایمن‎سازی و رفع این نواقص، سطح ایمنی محور بروجرد به اشترینان بالاتر می‎رود.

انتهای پیام/85012

منبع: فارس

 

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات