فرماندار بروجرد:

فرماندار بروجرد گفت: ۱۱ کمیته در ستاد اربعین این شهرستان با وظایف مشخص پیش‌بینی‌شده است که به زائران حسینی در ایام اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گزارش لرستان خبر، علی کورانی فر عصر امروز در جلسه ستاد اربعین این شهرستان بر لزوم تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در برپایی موکب‌های پذیرایی از زائران اربعین تأکید کرد و اظهار داشت: عاشورا و محرم برای همه شیعیان یک دانشگاه با سرفصل‌های مشخص و مسیر معین است.

وی افزود: امسال با توجه به تحولات کشورهای منطقه باید نسبت به موضوع اربعین نگاه جامع‌تر و کامل‌تری داشته باشیم بنابراین ضرورت دارد تمامی دستگاه‌ها حتی فراتر از وظایف خود نسبت به برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم اقدام ننمایند.

فرماندار بروجرد زمان برپایی موکب‌های اربعین در این شهرستان را از چهاردهم تا بیست و یکم آبان ماه به مدت هشت روز اعلام و  عنوان کرد: در این راستا 11 کمیته در ستاد اربعین این شهرستان با وظایف مشخص پیش‌بینی‌شده که مهم‌ترین این کمیته‌ها کمیته امنیتی و نظامی با مسئولیت فرمانداری است.

وی به تشریح این کمیته‌ها و برخی از وظایف آن‌ها پرداخت و بیان کرد: کمیته بهداشت و درمان با مسئولیت شبکه بهداشت و درمان باید آمادگی لازم درزمینهٔ مراجعات عادی زائران به مراکز درمانی و حوادث احتمالی را داشته باشد و علاوه بر این خدمات اورژانس نیز باید در این کمیته پیش‌بینی شود.

کمیته تنظیف و خدمات شهری با مسئولیت شهرداری، کمیته جمع‌آوری کمک‌های مردمی با مسئولیت ستاد اربعین شهرستان، کمیته اطلاع‌رسانی با مسئولیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته امداد و نجات با مسئولیت هلال‌احمر، کمیته اسکان با مسئولیت نیروی مقاومت بسیج و سازمان اوقاف و امور خیریه و کمیته نظارت و برنامه‌ریزی با مسئولیت فرمانداری از کمیته‌هایی بود که کورانی فر به شرح وظایف آن‌ها پرداخت.

در ادامه این جلسه رضا امینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد از جمع‌آوری 12 میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردمی شامل مرغ گرم، تخم‌مرغ، نان، عسل، کره و پنیر خبر داد.

به گزارش تسنیم، سه موکب از سوی شهرستان بروجرد در ورودی شهر بروجرد و اشترینان و کربلای معلی راه‌اندازی شده و در ایام اربعین آماده اسکان و پذیرایی از زوار حسینی خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات