معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان مطرح کرد

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان از اجتماع بزرگ بسیجیان در پنجم آذرماه در مصلی الغدیر خرم‌آباد خبر داد.

 

به گزارش لرستان خبر، حسین پازدار ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن ابراز تسلیت به مناسبت درگذشت تعدادی از هم‌وطنان در زلزله اخیر غرب کشور، اظهار کرد: در همان ساعات اولیه زلزله، امکانات وسیع بسیج لرستان به سمت مناطق زلزله‌زده غرب کشور ارسال شد.

وی خاطر نشان کرد: در بخش امکانات راهسازی، 2 دستگاه لودر، 2 دستگاه تریلر، چهار دستگاه تانکر آب‌رسان، 2 دستگاه کمپرسی، یک دستگاه جرثقیل، 2 دستگاه خودروی سوخت‌رسان و پنج دستگاه آمبولانس با امکانات و تجهیزات پزشکی به همراه 27 کامیون کمک‌های جمع‌آوری شده از طرف سپاه استان به منطقه زلزله‌زده استان کرمانشاه فرستاده شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان از تعامل خوب سپاه استان با فرماندهان و مسوولان کرمانشاه خبر داد و بیان داشت: هر زمانی که از طرف مسوولان کرمانشاه درخواستی مبنی بر اعزام نیرو شود بلافاصله نیروهای موردنیاز به مناطق زلزله زده اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: در آستانه سی‌و هشتمین سالگرد بسیج مستضعفین هستیم، هفته بسیج مصادف با سالروز فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل ارتش 20 میلیونی در سال 1358 است و در ادامه آن فرمان، همگی مردم شاهد اقدامات ارزشمند بسیج در حوزه‌های مختلف هستند.

پازدار شعار محوری هفته بسیج در سال جاری را بسیج مظهر مردم‌سالاری دینی عنوان و افزود: هفته بسیج از 29 آبان ماه که همزمان با اولین روز ماه ربیع الاول بوده آغاز خواهد شد.

این مسوول یادآور شد: سیاست‌ها و رویکردهای متنوعی برای برنامه‌های بسیج از جمله توجه به رویکرد بسیج‌محوری، نمایش اقتدار و دفاع همه‌جانبه که مصداق بارز آن اجتماع بزرگ بسیجیان در پنجم آذرماه بوده، توجه به تنوع، ابداع و جذابیت برنامه‌های هفته بسیج به منظور جذب آحاد مردم به بسیج است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به عضویت 500 هزار لرستانی در بسیج استان، اظهار کرد: در هفته بسیج از حداکثر ظرفیت رسانه‌ها بهره‌مند خواهیم شد، همچنین در کل کشور ستادی به نام ستاد هفته بسیج  به منظور همکاری دستگاه‌های اجرایی با سپاه برای اجرای برنامه‌های هفته بسیج شکل گرفته است.

پازدار به تشریح برنامه‌های هفته بسیج پرداخت و گفت: دیدار جمعی از منتخبین اقشار بسیج لرستان با مقام معظم رهبری، محوری‌ترین برنامه‌های هفته بسیج است، اجتماع بزرگ اقشار بسیج در پنجم آذرماه در مرکز استان و همه نواحی به منظور نمایش اقتدار بسیجیان از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.

وی ادامه داد: همایش طلایه‌داران سازندگی و تجلیل از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی در مرکز استان، نشست هم‌اندیشی بسیج حوزه و دانشگاه، گردهمایی بسیجیان دانشجو با عنوان انقلابیون جوان، همایش جهادگران علم و فناوری، دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان، عطر افشانی قبور شهدا، اعزام تیم‌های امدادی به مناطق محروم از جمله برنامه‌های هفته بسیج است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان از آغاز طرح گشت محله محور بسیج با عنوان حماسه خدمت و امنیت خبر داد و بیان داشت: در سراسر کشور 40 هزار تیم گشت محله محور بسیجی به منظور خدمت‌رسانی و تامین امنیت مناطق مختلف شهرها تشکیل شده است.

پازدار عنوان کرد: در بخش کمک به مناطق محروم، پنج دهستان با مجموع 140 روستا در پنج نقطه محروم لرستان شناسایی شده و در حوزه سلامت، فرهنگی، اقتصاد و اشتغال و تعلیم و تربیت اقدامات موثری انجام گرفته است.

این مسوول با بیان اینکه 2 موکب از سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در نجف و کربلا برپا شده بود، افزود: در طی 12 روز فعالیت این موکب‌ها در نجف و کربلا به 70 هزار زائر خدمات اسکان و پذیرایی ارائه شد و در شهرهای مهران و بروجرد نیز به ترتیب به 200 هزار و 100 هزار زائر خدمات دهی صورت گرفت.

وی به اعزام 30 هزار نفر در قالب کاروان‌های دانش آموزی، دانشجویی و عمومی به اردوهای راهیان نور اشاره و خاطرنشان کرد: همچنین 240 هزار بسیجی لرستانی در قالب اردوهای جهادی خدمت کردند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان اظهار کرد: در حوزه ورزش نیز اقداماتی از قبیل توسعه و راه‌اندازی پایگاه‌های استعدادیابی، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری راهپیمایی و کوهپیمایی خانوادگی و برگزاری مسابقه اسب سواری با حضور 700 نفر از عشایر استان صورت گرفته است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات