لرستان خبر گزارش می دهد/در ادامه تعطیلی کارخانه های لرستان:

لرستان که با تعطیلی واحدهای تولیدی بیگانه نبوده و سوءمدیریت ها جوانان بسیاری از این دیار را بیکار کرده است، از شهریور ماه امسال شاهد اعتراض کارگران شرکت صدر فولاد بود.

به گزارش لرستان خبر، شرکت صدر فولاد استان لرستان در زمینی به مساحت حدود 35 هکتار در کیلومتر 14 اتوبان خرم آباد- اندیمشک قراردارد که نزدیک بودن به پست برق 400 کیلو وات چم انجیر، رودخانه خرم آباد و فاصله کم آن با   خط اصلی لوله گاز جنوب موقیعت مکانی خوبی از لحاظ دسترسی برای آن فراهم کرده است.

photo_۲۰۱۷-۱۲-۰۲_۱۱-۰۷-۰۷ (2)

در این کارخانه 180 نفر مشغول به کار هستند و میزان تولید سالیانه آن 600 هزارتن است که ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال است.

لرستان که با تعطیلی واحدهای تولیدی بیگانه نبوده و سوءمدیریت ها جوانان بسیاری از این دیار را بیکار کرده است، از شهریور ماه امسال شاهد اعتراض کارگران شرکت صدر فولاد بود.

این کارگران که از عدم دریافت حقوق چندین ماهه و شرمندگی در برابر زن و فرزند به ستوه آمده بودند مقابل استانداری لرستان تجمع کردند تا شاید سیدموسی خادمی که در آن زمان به تازگی سکان مدیریت ارشد لرستان را بدست گرفته بود صدایشان را بشنود و تدبیری بیندیشد!

photo_۲۰۱۷-۱۲-۰۲_۱۱-۰۷-۱۲

خواسته این کارگران محقق شد و یکم مهر ماه سالجاری خادمی در اولین حضور خود در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان لرستان اظهار داشت: صدر فولاد بخشی از سرمایه این استان است و ما اجازه نمی دهیم تعطیل شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه تعطیلی کارخانه جز قطع حقوق چندین کارگر فایده ای ندارد، تصریح کرد: البته سرمایه گذاران باید روش های تامین بازار و سایر روش ها را بیان کرده و با برنامه بیایند که به آنها کمک کنیم. 

خادمی با بیان اینکه یک ناظر مالی برای صدر فولاد تعیین می کنیم، افزود: سرمایه گذار جدید باید متعهد شود اول هزینه های جاری مانند حقوق کارگران و پول آب و برق و... را پرداخت کند بعد برای خودش سهم بردارد.

photo_۲۰۱۷-۱۲-۰۲_۱۱-۰۷-۰۷

استاندار لرستان تاکید کرد: یک فرصت یک و نیم ماهه به دو سرمایه گذار جدید کارخانه صدر فولاد می دهیم و در این مدت بدهکاران هم از بدهی خود صرف نظر کنند.

وی افزود: فرصت یک و نیم ماهه به سرمایه گذاران صدر فولاد به این شرط است که هیچ بدهی جدیدی ایجاد نکنند.

طبق این گفته خادمی مهلت یک و نیم ماهه سرمایه گذاران شرکت صدر فولاد ۱۵ آبان سالجاری به پایان می رسید اما پانزدهم، شانزدهم، هفدهم و همینطور روزهای آبان گذشت و خبری از راه اندازی مجدد صدر فولاد نشد!

تا اینکه دوم آذر خادمی از پشت میز بلند شده و به بازدید از این کارخانه رفت و در حاشیه این بازدید از مهلتی جدید سخن گفت و اظهار داشت: این مجتمع روی کاغذ آماده حرکت بوده و بازار قطعات فولادی نیز مناسب است اما مشکلاتی دارد که با سرمایه‌گذار و مالک مذاکراتی در این رابطه خواهیم داشت تا بتواند آنها را حل کند.

photo_۲۰۱۷-۱۲-۰۲_۱۱-۰۷-۰۹

وی با بیان اینکه این کارخانه باید شمش وارد کرده و میلگرد به بازار عرضه کند، عنوان کرد: اگر راه‌اندازی شود طرح توسعه نیز دارد که باید آن را حمایت کرد تا فرآیند ذوب را به نورد اضافه کنیم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه به عنوان تسهیل کننده به این کارخانه فرصتی دو ماهه داده‌ایم تا مشکلات خود را حل و فعالیتش را آغاز کند، ادامه داد: اگر این زمان بگذرد و کاری نکند روش‌های دیگری را پیگیری خواهیم کرد.

خادمی اظهار امیدواری کرد که سرمایه‌گذار طرح بتواند طی این مدت مشکلات واحد را مرتفع کند!

کارگران این کارخانه هم مانند استاندار لرستان امیدوارند که طی دو ماه یعنی تا ابتدای بهمن ماه مشکلات این کارخانه حل شده و حداقل برای شب عید شرمنده خانواده خود نباشند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات