معاون استاندار لرستان خبر داد؛

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان از شناسایی چهار آسیب اجتماعی مهم در این استان خبر داد.

به گزارش لرستان خبر، حبیب‌الله خجسته پور در شورای اداری لرستان با تقدیر از اعضای شورای تأمین استان در رابطه با مواجه با اتفاقات اخیر اظهار داشت: اعضای شورای تأمین استان، شهرستان‌ها و فرمانداران در این راستا مدیریت خوبی داشتند.

۴ تهدید و آسیب اجتماعی در لرستان

وی بابیان اینکه در این ایام اعضای شورای تأمین پای‌کار بودند و بسیار جدی اتفاقات را مدیریت کردند گفت: حوادث تلخی در استان به‌خصوص شهرهای دورود و نورآباد رخ داد اما این غائله و اتفاق در لرستان بسیار سریع مدیریت شد و به‌جز روزهای شنبه و یکشنبه هیچ مورد خاص و امنیتی در استان نداشتیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بابیان اینکه درنهایت حضور پرشکوه مردم لرستان نقطه پایانی بر این اتفاقات بود گفت: امیدواریم در آینده شاهد این‌گونه حوادث تلخی در استان نباشیم.

خجسته پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوعات اجتماعی در استان بیان داشت: تهدیدات اجتماعی در کشور و استان در عناوین خاصی طبقه‌بندی‌شده‌اند اما چهار مورد از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی که استان با آن دست‌به‌گریبان است بیکاری، حاشیه‌نشینی، طلاق و اعتیاد است.

ورود دستگاه‌ها برای مقابله با آسیب اجتماعی طلاق

وی بابیان اینکه در راستای این آسیب‌های اجتماعی یک طرح تقسیم‌کار ملی صورت گرفته که بر اساس آن برای هرکدام از این آسیب‌ها یک دستگاه اجرایی به‌عنوان متولی معرفی‌شده است گفت: در کنار این دستگاه متولی تعدادی دستگاه همکار تعریف‌شده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در بحث مبارزه با آسیب اجتماعی طلاق سازمان بهزیستی به‌عنوان دستگاه و متولی اصلی تعریف‌شده و تعداد زیادی از دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان دستگاه همکار تعریف‌شده است افزود: در قالب اجرای این طرح، برنامه‌های خوبی در سطح استان آغازشده که نتیجه آن کنترل این آسیب‌های اجتماعی است و در حال حاضر در این حوزه اوضاع لرستان از نرم کشوری بسیار بهتر است.

خجسته پور در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه باید در این زمینه تلاش‌ها بیشتر شود گفت: اعتبارات اجتماعی در چند بخش مشخص و توزیع‌شده است و هر دستگاهی بر اساس وظیفه ذاتی خود باید به بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کند.

خرم‌آباد شهر هدف مبارزه با پدیده حاشیه‌نشینی

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به انعقاد تفاهم‌هایی در سطح ملی از سوی وزارت کشور با  دستگاه‌های مانند آموزش‌وپرورش، وزارت ورزش و جوانان، وزارت بهداشت، زندان‌ها و ... گفت: این تفاهم‌نامه‌ها به مرحله اجرایی رسیده‌اند و اعتبارات آن‌ها نیز در سطح ملی مبادله شده است و در این راستا مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید پیگیر اجرای این تفاهم‌نامه و جذب اعتبارات حداکثری اقدام کنند.

خجسته پور همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های استانی در این حوزه نیز بیان داشت: در این رابطه دستگاه‌های اجرایی استان با سازمان‌های مردم‌نهاد  در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی همکاری کنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بحث حاشیه‌نشینی بیان داشت: در این راستا خرم‌آباد به‌عنوان یکی از مناطق هدف مبارزه با پدیده حاشیه‌نشینی در سطح کشور مشخص‌شده و برنامه‌ها در این زمینه ارسال‌شده‌اند و سمن‌ها نیز برنامه‌ها را در حوزه آسیب‌های اجتماعی در ۱۰ نقطه از سطح شهر خرم‌آباد دنبال می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بابیان اینکه همچنین در بحث عمران مناطق حاشیه‌نشین نیز ۸.۶ میلیارد تومان اعتبار در قالب ۲۹ پروژه در مناطق حاشیه‌نشین ابلاغ‌شده است گفت: اجرای این برنامه‌ها در قالب تفاهم‌نامه‌ها در کنار وظایف ذاتی که دستگاه‌ها دارند.

خجسته پور همچنین بابیان اینکه همچنین در بین شهرهای لرستان نورآباد به‌عنوان یکی از نقاط محروم استان و کشور معرفی‌شده است گفت: در این راستا یک طرح مطالعاتی برای استقرار دفتر تسهیل گری وزارت کشور در شهر نورآباد تهیه‌شده و با انجام این طرح شاهد اجرای برنامه‌های ویژه برای محرومیت‌زدایی در شهرستان دلفان خواهیم بود./مهر

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات