نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: برخی از مدیران حالت رکود گرفته‌اند و باید فعال برخورد کنند و گره‌گشا باشند.

به گزارش لرستان خبر، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر یکشنبه در شورای اداری لرستان در سخنانی بابیان اینکه امیدواریم باهمت بلند و مدیریت قوی بتوانیم خدمتی به جامعه داشته باشیم، اظهار داشت: حیات وزندگی انسان بر دو قسم است که یکی حیات و زندگی مادی و دیگری حیات وزندگی معنوی است.

زندگی معنوی پایه و اساس حیات انسان است

وی بابیان اینکه زندگی مادی خوردن، خوابیدن، آشامیدن، کار کردن و ... است، عنوان کرد: همچنین در زندگی و حیات معنوی ایمان به خدای متعال، اعتقاد به قیامت و معنویت وجود دارد و رنگ خدایی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه این زندگی معنوی پایه و اساس حیات انسان است، تصریح کرد: انسان بدون حیات معنوی یا نمی‌تواند زندگی کند یا کار بسیار دشوار و مشکلی دارد.

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه نمی‌شود انسان خود را از حیات معنوی کنار بکشد، گفت: پایه و اساس حیات معنوی دو چیز است که یکی ایمان به خدای متعال و دیگری عمل صالح و خدمت به بندگان خدا است.

وی با تأکید بر اینکه در قرآن هرجایی ایمان به خدا آمده به دنبال آن عمل صالح آمده است، ادامه داد: پیامبر نیز در احادیث متعدد به این قضیه اشاره‌کرده است.

حیات معنوی انسان در سایه مدیریت صحیح اقتصادی است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد در ادامه سخنان خود بابیان اینکه همه انسان‌ها زیان‌کار هستند، مگر کسانی که ایمان به خدا داشته باشند یا عمل صالح انجام دهند، افزود: پیامبر می‌فرماید که ایمان بدون عمل و بدون خدمت مردم ارزشی ندارد.

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه حیات معنوی انسان‌ها درگرو ایمان به خدای متعال و خدمت به مردم است، افزود: این ایمان به خدا و حیات معنوی یک لازمه و اقتضایی دارد که باید آن را به دست آوریم.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) عنوان کرد: ایمان و حیات معنوی انسان در سایه سه خصلت کامل می‌شود که یکی شناخت دین، احکام الهی، وظایف و تکلیف دینی بوده و انسان باید معرفت نسبت به دین داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه این وظیفه هر مسلمان بوده که دین و دستورات دینی خود را بشناسد و به آن عمل کند، گفت: همچنین خصلت دیگر، مدیریت صحیح و اقتصادی و معیشتی است.

آیت‌الله میرعمادی تاکید کرد: ایمان و حیات معنوی انسان در سایه مدیریت صحیح اقتصادی است.

سوء تدبیر و سوء مدیریت عامل فقر و بدبختی است

وی با تأکید بر اینکه امام صادق می‌فرماید که ایمان انسان کامل نمی‌شود مگر اینکه انسان مدیریت صحیح اقتصادی داشته باشد، گفت: این امر مربوط به زمانی است که قدرت، امکانات و حکومت دست مؤمنین است و مؤمنین باید مدیریت صحیح داشته باشند و سوء مدیریت و بی‌تدبیری نداشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه آفت اقتصاد و معیشت سوء تدبیر است، ادامه داد: شرط اولیه یک مدیر مسئله مدیریت و اهل تدبیر بودن و چاره‌اندیشی کردن است.

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه این امر دستور دین ما است، افزود: همچنین پیامبر می‌فرماید که من از فقر شما نمی‌ترسم بلکه از سوء تدبیر می‌ترسم.

وی با تأکید بر اینکه سوء تدبیر و سوء مدیریت عامل فقر و بدبختی است و ویران‌کننده سرمایه‌ها و از بین برنده ظرفیت‌ها است، گفت: ما در کشور ظرفیت‌های فراوانی داریم و باید از این سرمایه و ظرفیت استفاده کنیم و به فکر حل مسائل باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه بالاترین بدبختی یک جامعه آن بوده که به «چه کنم چه کنم» گرفتار شود، افزود: خداوند به انسان عقل، تدبیر و درایت و بینش داده که باید مورداستفاده قرار گیرد.

دشمن به دنبال لشگر بیکار است

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه نباید بهانه به دست دشمن داد، گفت: امروز دشمنان بالندگی انقلاب، رشد انقلاب و عظمت انقلاب را برنمی‌تابند و به‌طورقطع دشمنان به دنبال رخنه کردن در صفوف مردم و فرصت‌طلبی هستند.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان کمین کرده‌اند تا ضربه خود را به مردم بزنند، افزود: چاره‌اندیشی ما چه بوده؟ مسئله پدافند غیرعامل باید به‌صورت جدی پیگیری شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد تأکید کرد: ما باید کشور، جامعه و شهر خود را در برابر آسیب‌ها و خطرات دشمن بیمه کنیم و باید برنامه‌ریزی کنیم و از این روزمرگی بیرون بیایم.

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه باید پویایی، تعالی و برنامه داشته باشیم، افزود: زمینه اغتشاشات اخیر خیلی روشن بوده و بارها رهبری تذکر می‌دهند که دشمن از بیکاری استفاده می‌کند چراکه به‌طورقطع دشمن به دنبال لشکر بیکار است و می‌خواهد لشکر بیکار را به کار بگیرد.

وی با اشاره به وجود فقر، طلاق، گرانی و ... در جامعه بیان داشت: دشمن این موضوعات را بهانه می‌کند و از آن سوءاستفاده می‌کند.

حماسه مردم لرستان در ۱۳ دی‌ماه بی‌نظیر بود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه زمینه نفوذ دشمن را باید از بین بریم، گفت: باید زمینه رخنه دشمن در صفوف مردم را از بین ببریم و این حادثه برای ما باید یک بیداری باشد که چقدر دستگاه‌ها وادارات آمادگی برای مقابله با فتنه دشمن رادارند.

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه دشمن شبانه‌روز کار می‌کند و ایادی خود را به کار می گیرد، افزود: این چندنفری که دستگیر شدند و به‌خصوص باند تروریستی که در استان به‌شدت فعالیت می‌کرد توسط سربازان گمنام امام زمان منهدم شد و همکاری و درایت نیروی انتظامی و بسیج در این زمینه نیز قابل‌تقدیر است.

وی با اشاره اینکه همچنین حماسه مردم لرستان در ۱۳ دی‌ماه بی‌نظیر بود، ادامه داد: مردم همواره درصحنه بوده‌اند و هیچ‌گاه کوتاهی نکرده‌اند و فتنه جدید غربی - عربی را کور و خنثی کردند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بابیان اینکه دشمن هیچ‌گاه غافل نیست، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا و دشمنان آن‌قدر انسان‌های کینه‌توزی هستند و رفتارهای دوگانه‌ای دارند که از یک‌سو ملت ایران را ملت گرسنه می‌دانند و از طرف دیگر می‌گویند که ایرانی‌ها حق ندارند به آمریکا سفر کنند و حالا دلسوز ملت ایران شده‌اند.

برخی از مدیران حالت رکود گرفته‌اند

آیت‌الله میرعمادی گفت: مدیران دستگاه‌ها آمادگی داشته باشند، تدبیر کنند و نسبت به حل مشکلات مردم توجه داشته باشند.

وی بابیان اینکه فرد فقیری به دفتر ما مراجعه می‌کند و ما هم به مدیری نامه می‌دهیم که به امور او رسیدگی کنند، این در حالی است که مدیر به نامه ما توجه نمی‌کند، گفت: این چه مدیری است؟ روحانیت و امام‌جمعه پناهگاه مردم است و مشکلات خود را با آن‌ها مطرح می‌کنند و نیاز است که مدیران در این زمینه کمک کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با انتقاد از اینکه کسی برای وام به دفتر ما مراجعه می‌کند و ما او را معرفی می‌کنیم و این در حالی است که توجهی به درخواست او از سوی مدیران نمی‌شود، گفت: این درد را به چه کسی بگوییم؟ باید در این زمینه تدبیر و مدیریت شود.

آیت‌الله میرعمادی بابیان اینکه وقتی مشکلات فرد از سوی مدیران رفع نمی‌شود به چه کسی باید پناه ببرد، ادامه داد: برخی حالت رکود گرفته‌اند و باید از این حالت بیرون آیند و فعال برخورد کنند و گره‌گشا باشند.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه شرعی و دینی ما این بوده که از کار مردم گره بگشاییم، گفت: امروز دشمن همه عوامل و امکانات خود را به کار گرفته تا به این نظام ضربه بزند و وحدت، انسجام، یکپارچگی مردم و مسئولان این نقشه دشمن را خنثی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه باید رابطه مسئول با مردم قوی باشد، گفت: مردم نباید احساس کنند که مسئولان جدای از مردم هستند.

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راه‌حل نجات کشور از بحران‌ها است

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه حضور درصحنه و وحدت بین مردم و مسئولان نقشه دشمن را خنثی می‌کند، گفت: حفظ روحیه انقلابی موجب خنثی شدن نقشه دشمن می‌شود و روحیه اشرافی گری مضر است و برخلاف دین ما است.

وی با تأکید بر اینکه امروز کشور به روحیه انقلابی، ایستادگی و مقاومت نیاز دارد، گفت: همچنین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راه‌حل نجات کشور از بحران‌ها است و نجات‌بخش جامعه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با طرح این سؤال که برنامه و کار دستگاه‌های اقتصادی استان چه شد؟ ادامه داد: خوشبختانه استاندار لرستان استقرار پیدا کردند و در این مدت نیز کاملاً از وضعیت استان آگاهی کامل پیدا کردند و امیدواریم با مدیریت وی حرکت انقلابی در حل مشکلات مردم استان را شاهد باشیم.

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه قرآن می‌فرماید که از فتنه‌ای که دامن‌گیر همه بشود بترسید، گفت: این فتنه جدید و فتنه ۸۸ اگر بصیرت و هوشیاری مردم و درایت و هدایت‌گری رهبری نبود دامن‌گیر می‌شد.

وی تأکید کرد: باتدبیر، درایت و هوشیاری باید قدم‌ها را برداشت و از مجموعه کسانی که در خلق حماسه ۱۳ دی نقش‌آفرینی کردند تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

 

منبع:مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات