ویسکرمی:

مردم متوسط به پایین در ترکیب کابینه ی دولت های یازدهم و دوازدهم نمایندۀ جدی ندارند و کسانی که در خانه های چهل میلیاردی نشسته اند، از این قشر آسیب دیده خبر چندانی ندارند.

به گزارش لرستان خبر، ضمن ابراز تأسف از حوادث دلخراش روزهای گذشته که به کشته و یا شهید شدن تعدادی از هموطنان منجر شد، نکاتی را به استحضار می رساند:

1.به نظر می رسد که بستر اعتراضات و مطالبات اقتصادی قشر وسیعی از مردم، در سیاست های غلط اقتصادی دولت یازدهم نهفته است.

متأسفانه دولت یازدهم در سال های گذشته، به جای برنامه ریزی برای اقتصاد بیمار کشور، به تخریب ناجوانمردانه ی دولتهای نهم و دهم، کنترل کاذب تورم به قیمت رکود در تولید داخلی و تعطیلی بسیاری از واحد های تولیدی و عدم اجرای درست قانون هدفمندی یارانه ها اکتفا نمود.

2.رئیس جمهور محترم نیز در ایام انتخابات با سخنان هنجار شکنانه نسبت به نهاد های انقلابی و سایر اجزای نظام، ترسیم سایه ی جنگ بر کشور و جلب آرای منفی توانست اکثریت آرای مردم را به دست آورد.

 جناب دکترروحانی، در جریان رقابت های ریاست جمهوری، به تخریب رقبا اکتفا کرد و با رفتارهای غلط خود، دشمنان را نسبت به فشار بیشتر به کشور و بی اعتنایی به پیکر نیمه جان برجام امیدوار نمود.

تنها امید دولت دوازدهم، موفقیت برجام بود و دولت تدبیر و امید، تمام سرمایه ی خود را در سبد کد خدا «!» گذاشت که او هم با یک لگد آنها را له کرد و تمام فرصت های دولت یازدهم، بر سر برجام، قمار شد. اینک آن غبارها فرونشسته و واقعیات زندگی، بر مردم متوسط به پایین فشار می آورد. همان مردمی که در ترکیب کابینه ی دولت های جناب دکتر روحانی نمایندۀ جدی ندارند. کسانی که در خانه های چهل میلیاردی نشسته اند، از این قشر آسیب دیده خبر چندانی ندارند.

3.دولت های یازدهم و دوازدهم جناب روحانی، همان  پیر شدۀ  دولت تکنوکرات سازندگی است که در دهۀ هفتاد، با سیاست های تعدیل اقتصادی، جان مردم  را به لب و تورم را تا چهل درصد رسانید وهمان زمان نیز باعث اعتراض گسترده ی مردم  و ناآرامی های اعتراض آمیز گردید به گونه ای که  مردم به جناب ناطق نوری که او را ادامه دهندۀ راه مرحوم هاشمی می دانستند، رأی ندادند. غافل از این که مرحوم هاشمی، در پشت پرده با خاتمی بر سر ادامه ی سیاست های اقتصادیش به توافق رسیده بود!!!

4.اینک غبارهای احساس، فرونشسته و دولت دوازدهم، برنامۀ جدی برای مدیریت اقتصاد کشور، جز افزایش شوک آور قیمت حامل ها و... ارئه نداده و این به معنای شکستن پشت قشر آسیب پذیر جامعه می باشد. طبیعی است که این قشر آسیب دیده، نسبت به سیاست های دولت معترض باشند.

5.در این میان نبایستی نقش برخی "سمن ها" (سازمان های مردم نهاد) را که به ظاهر اجتماعی و صنفی، اما در باطن سیاسی هستند، نادیده گرفت. اکثر این سمن ها، از قشر جوانی تشکیل شده که ضمن داشتن شور و احساس جوانی، از پیچ و خم های سیاست، اطلاع چندانی ندارند و استعداد بازی کردن در زمین دشمن را دارند. تصاویر کسانی که علنا و بدون ماسک و نقاب، به تخریب اموال عمومی می پردازند و توجهی به آینده ی کار خود ندارند، شاهد روشن مدعاست.

فراموش نکنیم که تشکیل  برخی از سمن ها از پیشنهادات تئوریسین های برانداز غربی بود که توسط دولت اصلاحات به اجرا درآمد تا در مواردی مانند اعتراضات مردمی، به عنوان سیاهی لشکر بی مزد و مواجبِ فتنه گران و اغتشاشگران، وارد عمل شود.

6.گروهی از مردم احساس می کنند که در غبار دعواهای سیاسی به فراموشی سپرده شده اند و این برای نظام، خطرناک است. دستگیری برادران رئیس جمهور و معاون اول ایشان، به اتهام فساد اقتصادی، این تصور را دامن می زند که شعارهای هنجار شکنانه ی ایام انتخابات، فرار رو به جلوی برخی برای گریز از قانون بوده است.

7.برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی و نیز اغتشاشگران، از وظایف قوۀ قضائیه و نیرو های امنیتی است: " اگر منافقان و آنان که در دل‌هایشان بیمارى [ضعف ایمان‌] است و آنانکه در مدینه شایعه ‌هاى دروغ و دلهره ‌آور پخش مى‌ کنند [از رفتار زشتشان‌] باز نایستند، تو را بر ضد آنان برمى ‌انگیزیم [که یا تبعیدشان کنى یا با آنان بجنگى‌]، آن گاه در این شهر جز اندکى [که خالص و پاک هستند] در کنار تو نخواهند ماند. (احزاب/ 60)

8.به نظر می رسد، همه ی ما باید هوشیار باشم و زمینه را برای ناامنی کشور، فراهم نکنیم. اعتراضات به حق قشری  از مردم، نباید در هیاهوی منافقان و براندازان و لشکر پیاده نظام افراطیون، گم شود. تنها راه تحقق حقوق مردم، پیگیری مطالبات از مجرای قانون است.

9.مجلس و دولت محترم نیز بایستی در تدوین لایحۀ بودجۀ ۹۷ به واقعیات جامعه توجه نموده و به جای انفعال و افزایش حقوق خود، با کار کارشناسی دقیق، قشر ضعیف جامعه را مد نظر قرار دهند.

دولت جناب روحانی نیز  بهتر است که  برجام را اضغاث احلامی تعبیر ناپذیر تلقی کند و باقیمانده ی عمردولت را در امید به کدخدا و اروپا قمار نکند.

10.فراموش نکنیم که  وعده ی الهی حق است و انقلابی که با خون صدها هزار شهید به دست آمده، با سوت و کف سمن های اجیر شدۀ افراطیون واغتشاشات منافقان کوردل، قابل مهار و براندازی نیست و ما به فضل خدا و به برکت تدابیر حکیمانۀ رهبر انقلاب و هوشیاری مردم رجاء واثق داریم.

دکتر مهرداد ویس کرمی

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات