رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد:

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: تکلیف یک میلیون و 800 هزار جامانده سهام عدالت پس از واریز سود مشمولان تعیین می‌شود.

به گزارش لرستان خبر، میرعلی اشرف پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در واکنش به این پرسش که چرا مهلت 31 مرداد 96 را برای تفکیک مشمولان سهام عدالت فوت کرده و زنده در نظر گرفته‌اید و اینکه سود سهام عدالت مشمولانی که پس از 31 مرداد فوت کرده‌اند، به چه حسابی واریز خواهد شد، اظهار داشت: اگر الان کسی برای واریز سود سهام عدالت در سامانه سازمان خصوصی‌سازی کد شبا اعلام کرده باشد، با فرض اینکه صاحب سهام بعد از مهلت 31 مرداد فوت کرده باشد، سود به همان حساب فرد فوت شده واریز می‌شود چراکه اطلاعی از اینکه مشمول زنده یا فوت کرده‌، نداریم.

وی افزود: سامانه‌های ما هر لحظه با ثبت احوال به روز نمی‌شود، بالاخره به روز رسانی این حجم اطلاعات زمان بر خواهد بود؛ آخرین به روزرسانی اطلاعات ما مربوط به 31 مرداد 96 است و افرادی که قبل از آن تاریخ فوت کرده باشند، دیگر وجود خارجی ندارند و باید وراث نسبت به این سود تعیین تکلیف کنند و اسناد قانونی به ما ارائه دهند.

رئیس سازمان خصوصی سازی، گفت: به جهت اینکه نمی‌‌دانیم چه کسانی از مشمولان فوت کرده‌اند، سود به حساب مشمولانی هم که در 5 ماه گذشته از دنیا رفته‌اند، واریز می‌شود.

* زمان تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت

پوری حسینی در پاسخ به سوال دیگر فارس درباره افرادی که دعوت نامه دارند اما به علت وجود فرصت کافی یا هر علت دیگری برای ارائه تکمیل مدارک جا مانده‌اند، چه خواهد شد، گفت: این افراد طبق آخرین برآورد‌ها بیش از یک‌ میلیون و 800 هزار نفر هستند که در آینده پس از اتمام پروسه پرداخت سود، تعیین تکلیف شده و حق‌شان می‌رسند.

به گزارش فارس، پوری حسینی هفته گذشته در یک نشست خبری از آغاز واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولان سهام عدالت خبر داد و در تشریح شرایط آن گفته بود: سود سهام عدالت برای افرادی که سهامشان را تا سقف یک میلیون تومان واریز نکرده‌اند حدود 27 هزار تومان محاسبه شده و مابقی افراد شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی 50 هزار تومان سود خواهند گرفت.

وی گفته بود: رقمی که به حساب مشمولان واریز می‌شود، تنها یک سوم از سود متعلق به آنها خواهد بود و سقف آن با توجه به ارزش هر سهام تا 50 هزار تومان رسیده است و قطعاً برخی افراد با توجه به ارزش پایین سهام‌شان از سود کمتری برخوردار خواهند بود؛ مابقی سود سهام مشمولان در صورت تکمیل مبالغ روزهای پایانی سال و شب عید واریز می‌شود.

این مقام مسئول ارزش روز سهام عدالت را بیش از 2.4 میلیون تومان اعلام کرده است.

انتهای پیام/

 

منبع:فارس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات