فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان مطرح کرد:

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: رسانه‌ها از مسئولان نقد منصفانه و به دور از غرض‌ورزی کنند.

به گزارش لرستان خبر، سردار مرتضی کشکولی ظهر امروز در آیین اختتامیه اولین جشنواره رسانه‌ای ابوذر، اظهار کرد: امروزه نقش بی‌بدیل رسانه در آگاهی‌بخشی انکارنپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: برای مبانی دینی توسط مقام معظم رهبری مراحلی عنوان شده که سرنگومی نظام شاهنشاهی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران از مراحل اولیه آن به شمار رفته است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه امروز در مرحله اسلامی‌کردن دولت‌ها قرار داریم، بیان داشت: از این رو اصحاب رسانه بایستی نقش خود را برای اسلامی‌کردن دولت‌ها که همان اسلامی‌کردن حاکمیت‌ها بوده ایفا کنند.

سردار کشکولی با تاکید بر اینکه رسانه باید مسوولان را به چالش بکشند، افزود: البته این چالش‌کشیدن و نقدکردن منصفانه بوده و نباید به صورت غرض‌ورزانه باشد.

وی تصریح کرد: دوران جنگ سخت به پایان رسیده و دشمن در حال طرح‌ریزی جنگ نرم است و رسانه‌ای که شرایط جنگ نرم را درک نکرده و به سیاه‌نمایی و تخریب نظام و انقلاب دست بزند، قطعا تاثیرگذار نیست.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان کار رسانه‌ای را کاری حساس عنوان کرد و افزود: وظیفه رسانه فرهنگ‌سازی است، دون شان یک رسانه است که برای کاسبی‌کردن کار کند، رسانه‌ها نقطه وصل جوامع و پل نقل‌وانتقال باورها و فرهنگ‌ها هستند.

سردار کشکولی یادآور شد: هوشمندی رسانه یک ضرورت بوده به‌نحوی‌که بداند کدام مسئله را بزرگنمایی کرده و در مورد کدام موضوع سکوت کند.

وی روشنگری را یکی از خطیرترین وظایف رسانه‌ها دانست و گفت: ادبیات مشترک رسانه‌های بیگانه نشانگر وجود اتاق فکر مشترک بین آن‌ها است، لذا رسانه‌های همسو با اهداف انقلاب باید شبکه‌ای شوند و در راستای اهداف مشترک که همان ارزش‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایرانبوده، حرکت کنند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان خاطرنشان کرد: اعتقاد و اخلاق، خدمت به مردم ،عدالت فردی و اجتماعی، سلامت اقتصادی و قانون‌گرایی از جمله شاخص‌های دولت اسلامی است.

سردار کشکولی با تشریح وظایف رسانه متعهد یادآور شد: دیدن درد و مشکلات مردم، مطالبه مشفقانه و نه مغرضانه از مسوولان، امیدبخشیدن به مردم و ناامیدکردن دشمنان چهار وظیفه رسانه متعهد است./ فارس

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات