معاون ارشاد لرستان خبر داد:

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از اکران فیلم‌های جشنواره فجر در خرم‌آباد از چهاردهم بهمن‌ماه خبر داد.

به گزارش لرستان خبر، فرید رحمتی با اشاره به میزبانی این شهرستان برای اکران فیلم‌های جشنواره فجر امسال، اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با وزارت ارشاد، از چهاردهم بهمن‌ماه سینما استقلال خرم‌آباد میزبان فیلم‌های جشنواره فجر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل جمعیت بالای مراکز استان‌ها و بحث رسانه‌ای بودن جشنواره فجر، در سراسر کشور اکران فیلم‌ها تنها در سینماهای مراکز استان انجام می‌گیرد.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در خصوص وضعیت استان از نظر سالن سینما، بیان داشت: در حال حاضر شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، الیگودرز و دورود دارای سالن سینما مجهز به سیستم دیجیتال هستند.

وی تصریح کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با معاونت سینمایی وزارت ارشاد منعقد شده، تا پایان سال چهار شهرستان ازنا، الشتر، رومشکان و دوره‌چگنی به دستگاه سینمای سیار مجهز می‌شوند.

رحمتی از مجهزکردن سالن ارشاد دو شهرستان پلدختر و نورآباد به سیستم دیجیتال خبر داد و افزود: در حال حاضر فیلم‌های روز کشور با کیفیت عالی برای شهروندان پلدختری و نورآبادی اکران می‌شود.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان یادآور شد: تمام تلاش‌ها را خواهیم کرد تا پایان نیمه اول سال آینده، خلاء سینما در هیچ یک از شهرهای استان وجود نداشته و مردم هر شهر از آخرین فیلم‌های روز کشور دیدن نمایند.

وی احداث سینمای دیگر در خرم‌آباد را ملزم به ورود بخش خصوصی دانست و افزود: با اعتبار دولتی قادر به احداث سالن سینما نخواهیم بود و تنها با ورود بخش خصوصی به این حوزه می‌توانیم این کمبود را جبران کنیم.

انتهای پیام/

 

منبع:فارس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات