درپی عدم حصول توافق در مجلس سنای آمریکا، تعطیلی دولت فدرال این کشور 2 روزه شد.

به گزارش لرستان خبر، با به تعویق افتاده جلسه بعدی مجلس سنای آمریکا برای بررسی لایحه بودجه تا صبح دوشنبه، تعطیلی دولت آمریکا 2 روزه شد.

به نوشته نشریه «هیل» در جلسه روز یکشنبه اما هیچ تصمیمی برای رای‌گیری جهت تامین بودجه دولت فدرال آمریکا گرفته نشده است.

سناتور «میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا در تلاش است تا در صورت حاصل نشدن توافق، از روش رای‌گیری فنی استفاده کند.

دومین روز تعطیلی دولت فدرال آمریکا در حالی است که هیچ نشانه‌ای از توافقی که بتواند 60 رای مثبت برای ارائه بودجه به دولت در سنا را کسب کند، وجود ندارد.

پیشتر روز شنبه مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را با ۲۳۰ رأی موافق و ۱۹۷ رأی مخالف به تصویب رساند که خواستار ادامه تأمین هزینه‌های دولت تا چهار هفته آینده است و این لایحه را به سنای آمریکا فرستادند اما در سنا لایحه بودجه موقت با ناکامی مواجه شد.

تعطیلی دولت زمانی اتفاق می‌افتد که رئیس‌جمهور آمریکا و کنگره این کشور نتوانند قانون مربوط به تخصیص اعتبارات نهادهای دولتی را در موعد مقرر به امضا برسانند. 

هنگام تعطیلی، بخشی از کارکنان نهادهای رده بالای دولتی بر سر کار باقی می‌مانند، اما از اکثر کارمندانی که مشاغلشان اهمیت حیاتی ندارد خواسته می‌شود به منزل بروند. 

خدماتی که تعطیل نمی‌شود شامل پلیس، آتش‌نشانی، سرویس ملی آب و هوا و سازمان‌های والد آن، خدمات پزشکی در تأسیسات فدرال، خدمات پستی، نیروهای مسلح، مدیریت ترافیک هوایی و نظام تأدیبی، می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تعطیلی ۱۶ روزه دولت در سال ۲۰۱۳ باعث زیان ۲۴ میلیارد دلاری به فعالیت‌های اقتصادی آمریکا شد. 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات