گزارش؛

سوژه انتشار تصاویر کودکان کار در فضای مجازی این بار به دستاویزی برای کشمش شورایی‎ها تبدیل شد.

به گزارش لرستان خبر، امروز جلسه صحن رسمی شورای شهر با موضوع توضیح خواستن از سرپرست شهرداری در خصوص چگونگی انتشار تصاویر کودکان کار برگزار شده و قریب به 4 ساعت به طول انجامید.

اگر چه در ابتدا روال کار تا حدودی به خوبی پیش رفت و محوریت بحث‎ها موضوع انتشار تصاویر کودکان کار بود، اما پس از آن بحث و دعواها سمت و سوی دیگری به خود گرفت، به طوریکه ادامه جلسه عمدتا حول محور مباحث دیگر به پیش رفت.

گلایه‎مندی متقابل برخی اعضاء شورا از سرپرست شهرداری و بالعکس، دعوا و بحث تعدادی از اعضای شورا با یکدیگر که گاه پای برخی خبرنگاران را نیز به مباحث باز کرد، در مجموع خروجی را در خصوص موضوع انتشار تصاویر کودکان کار به همراه نداشت.

شاید به جرأت بتوان گفت که پائین بودن آستانه تحمل برخی اعضای شورای شهر و تلاش هر یک از مخاطبان بحث در پاسخ گفتن به اظهار نظرات دیگران عامل اصلی بود که محوریت جلسه امروز را کاملا به حاشیه برد و بی‎نتیجه گذاشت.

انتقاد برخی اعضای شورای شهر از عملکرد کاری و مدیریتی سرپرست شهرداری و در مقابل نقد یاراحمدی به دخالت شورایی‎ها در جزیی‎ترین امور شهرداری یکی از موضوعات حاشیه‎ای جلسه امروز بود.

پس از آن بحث بر سر رفتن یا ماندن سرپرست شهرداری و مخالفت و موافقت برخی اعضاء با آن از یک سو و اصرار چند عضو مبنی بر رأی‎گیری در این باره در جلسه امروز و موکول نکردن آن به جلسه دیگر بار دیگر بازار بحث و کشمش‎ها را داغ کرد.

4 عضو شورای شهر شامل فریبرز محسنی، محمد پرهام، رضا بهنودفر و داوود گودرزی در حضور رسانه‎ها مخالفت خود را با ادامه فعالیت یاراحمدی در سمت سرپرستی شهرداری بروجرد اعلام کرده و خواستار برکناری  وی شدند.

برخی اعضاء نیز که رسانه‎ها را عامل انتشار این خبر دانسته و آنان را مقصر رسانه‎ای شدن آن در سطح کشور و خارج از آن می‎دیدند، معتقد بودند که تبعات ایجاد شده برای شهر و شهرداری بروجرد و حتی کشور ناشی از موج سواری رسانه‎ها در این قضیه است.

با همه این تفاسیر رأی‎گیری در خصوص ماندن یا رفتن غلام عباس یاراحمدی به جلسه دیگری موکول و محول شد و جلسه بدون هیچ مصوبه، اقدام عملی و یا حتی حرکت نمادین شورا و شهرداری در خصوص کودکان کار پایان یافت.

*انتشار تصاویر کودکان کار آبروی بروجرد را خدشه‎دار کرد

عضو شورای اسلامی شهر بروجرد گفت: انتشار تصاویر کودکان کار در سایت شهرداری بروجرد و انعکاس آن در سطح کشور و حتی خارج از آن آبروی بروجرد را خدشه‎دار کرد.

فریبرز محسنی با اشاره به واکنش اقشار مختلف جامعه در سطح کشور در محکوم کردن این اقدام اظهار کرد: گفته می‎شود که رسانه‎های بیگانه و معاند سوء استفاده کرده‎اند، اما چرا ما باید بستر را برای موج سواری آنان فراهم کنیم؟

وی عنوان کرد: در شرایطی که حتی چهره خلافکاران شطرنجی شده و از انتشار تصاویر آنان خودداری می‎شود، انتشار تصویر چند کودک بی‎گناه که خود قربانی مشکلات اجتماعی هستند، اقدام نابخردانه‎ای بوده است.

عضو شورای شهر بروجرد با تاکید بر اینکه نباید ساده از کنار این موضوع گذشت، خاطر نشان کرد: به تقاضای بنده رئیس شورای شهر سرپرست شهرداری را پاسخگویی به اتفاق رخ داده به جلسه صحن رسمی شورا دعوت کرده است.

محسنی تصریح کرد: شهردار یا سرپرست شهرداری به دلیل قرار گرفتن در راس هرم این نهاد باید در صورت بروز مشکلات احتمالی مانند انتشار تصاویر کودکان کار پاسخگوی سوالات اعضای شورای شهر باشد.

*سرپرست شهرداری برکنار شود

وی ادامه داد: البته انتقادهای دیگری به نحوه مدیریت سرپرست شهرداری بروجرد وارد است که از آن جمله می‎توان به نداشتن برنامه کاری، پرداخت مبالغ بالای حقوق و اضافه کار نیروها و مدیران شهرداری اشاره کرد.

عضو شورای اسلامی شهر بروجرد عنوان کرد: به نظر بنده به منظور بازگرداندن آبروی شهر و مخابره و انتقال این پیام به دنیا که بروجرد همچنان شهر فرزانگان است، باید اعضای شورا رأی به برکناری سرپرست شهرداری دهند.

محسنی با اعلام رأی موافق خود مبنی بر برکناری یاراحمدی از سمت شهرداری بروجرد، همچنین مخالفت خود را با رأی‎گیری در این باره در جلسه دیگری اعلام کرد.

*انتشار تصاویر کودکان کار عامدانه نبود

سرپرست شهرداری بروجرد گفت: آنچه مسلم است، شهرداری باید بر اساس وظایف محول شده به آن با همکاری دیگر ادارات ذیربط در خصوص معضلات اجتماعی مانند جمع‎آوری و ساماندهی متکدیان سطح شهر اقدام کند.

غلام عباس یاراحمدی با سهوی خواندن انتشار تصاویر کودکان کار در سایت شهرداری بروجرد  اظهار کرد: البته از انتشار این تصویر بسیار متأثر شدم و به نوبه خود از مردم بروجرد و ملت ایران پوزش می‎طلبم.

وی عنوان کرد: اما نباید فراموش کرد که این اقدام به صورت کاملا سهوی صورت گرفته و هیچ قصد و نیت خاصی پشت ماجرا نبوده است، از طرفی با خاطیان برخورد شده است.

سرپرست شهرداری بروجرد تاکید کرد: در این میان نباید فراموش کرد که این کودکان اقدام به تکدی‎گری کرده‎اند، از طرفی تا کی باید شاهد باشیم که اینگونه افراد را از شهرهای دیگر به بروجرد آورده و مشکلاتی را برای شهر و شهروندان ایجاد کنند؟

*افزایش 10میلیارد تومانی درآمدهای شهرداری طی یک سال

یاراحمدی در ادامه با انتقاد از بی‎مهری‎های اعضای شورای شهر گفت: در حالی با دستان خالی و بدهی130میلیارد تومانی شهرداری بروجرد را تحویل گرفتم که تا روزی که در این سمت باشم، همچنان از همه توان خود برای بهبود اوضاع استفاده می‎کنم.

وی تاکید کرد: در مدت فعالیت در سمت سرپرست شهرداری بروجرد علاوه بر پرداخت به روز حقوق نیروهای این نهاد، بخشی از دیون سازمان تامین اجتماعی نیز پرداخت شده و ادامه روند اجرای پروژه‎های عمرانی متوقف نشده است.

این مسوول افزود: در کنار همه اقدامات یاد شده طی یک ساله اخیر حدود 10 میلیارد تومان به درآمدهای شهرداری بروجرد افزوده شده است که این خود در جای خود اقدام بزرگی است.

یاراحمدی اضافه کرد: با وجود مشکلات مالی اجازه نداده‎ایم که فعالیت‎های خدماتی و عمرانی شهرداری بروجرد متوقف شود و کار را با کمک نیروهای این نهاد به پیش برده‎ام، حال آنکه اعضای شورای شهر به جای پرداختن به مسائل کلان شهر و مدیریت شهری در کوچکترین تغییرات شهرداری دخالت می‎کنند.

*شورا عامل مشکلات شهرداری بروجرد است

وی شورای شهر را مقصر همه مشکلات شهرداری دانست و اظهار کرد: ما را وارد حاشیه نکرده و اجازه بدهید که کارمان را انجام دهیم.

این مسوول بیان کرد: گفته می‎شود که بنده در سه ماهه نخست سرپرستی شهرداری عملکرد خوبی داشته و پس از آن افت کرده‎ام، در حالیکه در دوره سه ماهه دوم با ورود شورا حتی به جزئی‎ترین مسائل شهرداری، حاشیه‎ها ایجاد شد.

یاراحمدی تصریح کرد: اعضای شورا به کدام وعده و شعار تبلیغاتی خود عمل کرده و کدام سرمایه‎گذار را به بروجرد آورده‎اند که همواره شهرداری را به باد انتقاد می‎‎گیرند؟

وی خاطر نشان کرد: می‎گویند که سرپرست شهرداری برنامه کاری ندارد، حال آنکه برنامه‎ کاری یک ساله شهرداری بروجرد پیش از شروع تصدی‎گری بنده و در زمان شهردار پیشین تدوین شده و در حال اجرا است.

سرپرست شهرداری بروجرد عنوان کرد: از طرفی اعضای منتقد شورای شهر نباید این نکته را فراموش کنند که مشکلات موجود در بدنه شهرداری که میراث سال‎های دراز است، به یک باره و یک شبه برطرف نمی‎شود که آنان انتظار رفع همه مشکلات را از بنده دارند.

انتهای پیام/

 

منبع:فارس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات