دادستان مرکز لرستان:

دادستان مرکز لرستان گفت: در شرایطی که بیشترین کشت دیم در کوهدشت وجود دارد، دقیقاً بیشترین چاه‌های غیرمجاز هم در این شهرستان وجود دارد.

به گزارش لرستان خبر، سعید رازانی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی و کاهش منابع آبی استان، مسئولان در اعلام منابع آبی استان، دقت لازم را داشته باشند.

وی افزود: در شرایطی که نزولات جوی کاهش‌یافته و در برخی شهرستان‌ها هم مشکلات زیادی درزمینهٔ آب وجود دارد، باید منابع آبی و نیازهای استان با دقت بررسی و کاهش منابع هم اعلام شوند.

دادستان مرکز لرستان ادامه داد: شورای حفاظت از منابع ملی دادگستری هم در این زمینه همکاری‌های لازم را خواهد داشت که این امر نیز خود باعث تقویت ضمانت اجرایی برنامه‌ها در این بخش می‌شود.

رازانی گفت: لازم است که جلسات شورای حفاظت از آب و منابع ملی باهم تشکیل شود تا کارها در این بخش‌ها به نتیجه مطلوب برسد.

وی اضافه کرد: وضعیت چاه‌های غیرمجاز نیز باید بررسی شود و به‌ویژه در مناطقی مانند کوهدشت و پلدختر باید با جدیت بیشتری ورود پیدا کرد.

دادستان مرکز لرستان ادامه داد: در شرایطی که بیشترین کشت دیم در کوهدشت وجود دارد، دقیقاً بیشترین چاه‌های غیرمجاز هم در کوهدشت وجود دارد.

رازانی گفت: این چاه‌ها باید طی برنامه زمان‌بندی‌شده، مسدود شوند ولی مشکلات اعتباری در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: دستگاه‌هایی مانند شهرداری، راه و شهرسازی و ...هم باید برای پلمپ این چاه‌ها به جهاد کشاورزی، کمک کنند.

دادستان مرکز لرستان ادامه داد: با مسدود کردن این چاه‌ها می‌توان از فعالیت کشاورزان مهاجر هم جلوگیری کرد.

رازانی گفت: با اجرای الگوی کشت در استان و همچنین در نظر گرفتن شرایط معیشت مردم هم باید به سمت کشت‌هایی برویم که آب کمتری مصرف می‌کنند.

وی افزود: در خصوص چاه‌هایی که پروانه دارند ولی بیش از ظرفیت تعیین‌شده هم فعالیت می‌کنند باید اقدام لازم انجام شود.

دادستان مرکز لرستان ادامه داد: در شرایطی که در شهرستان‌هایی مانند پلدختر برخی چشمه‌ها از مدار خارج و خشک‌شده‌اند و ممکن است مشکلاتی برای مردم هم ایجاد شود و با کمبود شدید آب مواجه شوند، باید برنامه‌ریزی مناسبی تدوین کرد.

انتهای پیام/

 

منبع:مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات