نماینده مردم بروجرد در مجلس:

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه باید بر مبنای عدالت اجتماعی و توسعه عدالت جمع بندی شود و نمی توان یکباره یارانه قابل توجهی از مردم را حذف کرد.

به گزارش لرستان خبر، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رد لایحه  بودجه سال 97 گفت: در این لایحه ایراداتی وجود داشت که سبب شد این لایحه بودجه توسط مجلس رد شود چرا که ضروری است بودجه بر مبنای عدالت اجتماعی، توسعه عدالت، مبارزه با فساد، تبعیض و اسراف جمع بندی شود.

وی اضافه کرد: در نظر گرفتن اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف از مهمترین مواردی است که باید در این لایحه در نظر گرفته شود و نوع بودجه بندی باید به شکلی باشد که هزینه های جاری کاهش یابد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ولایی مجلس انتشار بی رویه اوراق را گرفتار شدن آینده کشور دانست و افزود: انتشار بی اندازه اوراق یعنی آینده فروشی و گرفتار شدن آینده کشور در انبودهی از بدهی ها که قطعا ایجاد معضل خواهد کرد و مصیبت بار این که این که انتشار اوراق به سمت غیر پروژه های درآمد زا برده شود.

 وی صندوق توسعه را ذخیره و منبع برشمرد و گفت: این صندوق برای حمایت از اقتصاد، بخش خصوصی و تولید در نظر گرفته شده و نباید از این صندوق در هر کجا که خواسته شد، مصرف تعیین شود.

نماینده مردم بروجرد با اشاره به حذف قابل توجهی از یارانه بگیران افزود: نمی توان به یکباره یارانه  قابل توجهی از مردم را حذف کرد در حالی که دولت مصوبه قانونی مجلس در راستای حذف یارانه ثروتمندان را در اختیار داشت، اما  با گذشت چند سال اقدامی نکرد و حالا به یکباره قرار بود یارانه قابل توجهی از مردم حذف شود که مجلس مقاومت نشان داد چرا که بخش هایی از مردم جامعه بخشی از هزینه هایشان و گاها همه هزینه هایشان از محل یارانه تامین می شود.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ولایی مجلس افزود: رعایت عدالت در تعیین حقوقها از جمله نکات مثبت این لایحه بود که تلاش شد تا فاصله زیادی بین حقوق های افراد نباشد و با پیگری مجلس این موضوع مورد توجه قرار گرفت و همچنین پرداخت پاداش های بالای 200 میلیون تومان محدود شد.

گودرزی از تغییر بودجه آموزش و پرورش از استانی به ملی خبر داد و گفت: استانی کردن بودجه این نهاد در استان هایی مانند استان ما ممکن بود مشکل کند چرا که اگر دولت مشکل تزریق اعتبار پیدا کند، استان نمی توانست این اعتبار را جبران کند و ملی بودن این بودجه می تواند بیشتر به مشکلات فرهنگیان رسیدگی کند.

به گفته وی در جلسات پی در پی روز گذشته و همچنین در جلسه هیات رئیسه مجلس با هیات رئیسه های کمیسیون تلفیق و فراکسیون های نمایندگان ولایی، امید و مستقلین این موارد بررسی شد.

انتهای پیام/

 

منبع:سفیرافلاک

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات