یادداشتی بر افزایش بی سابقه قیمت دلار؛

اخیرا جناب آشنا یعنی همان مشاور ریاست جمهوری که رییس دفترش رسماً جاسوس بیگانه شناخته شد! با کنایه گرانی دلار را گردن نهادهای امنیتی و مثلا سپاه و امثال آن انداخت!

به گزارش لرستان خبر، اخیرا جناب آشنا یعنی همان مشاور ریاست جمهوری که رییس دفترش رسماً جاسوس بیگانه شناخته شد! با کنایه گرانی دلار را گردن نهادهای امنیتی و مثلا سپاه و امثال آن انداخت!! و تاج‌زاده یعنی مجرم رسما سابقه دار در تقلب گسترده و برنامه‌ریزی شده در روند انتخابات مجلس ششم، کار را از اشاره گذراند و از لزوم براندازی دولت پشت پرده ای صحبت کرد که در سیاست خارجی و اقتصاد دخالت می‌کند و از نوع نظامی هم هست یعنی همان سپاه و ارگانهای وابسته چون اطلاعات سپاه و سپاه قدس و .... !!!

برای تحلیل درستی یا نادرستی چنین سخنی تکلیف «من قال» قضیه روشن است و باید به حکم قرآن خبری را که از جانب فردی فاسق و با سابقه تقلب بیان می‌شود را با دیده احتیاط نگریست. متهم کنندگان چنین سوابقی دارند و متهم هم یکی یا دو نفر نفوذی در سپاه نیستند که احتمالش جدی باشد، بلکه امثال سردار سلیمانی هایی به ایجاد اختلال در نظام اقتصادی کشور متهم می‌شوند که سالها جان خود را برای ثبات و امنیت کشور در دست گرفته اند و ثابت کرده اند هرگز جناحهای داخلی را رقیب خود نمی‌دانند و در جریان تهمت‌های دوره انتخابات به سپاه حتی حاضر به دفاع شفاهی از خود نشدند ..... ‌.

 

و اما تحلیل «ما قال» قضیه: باید دید فرجامی که برای این گرانی متصور است چیست و چه کسانی قبلاً در راستای مشابه گام برداشته اند‌.

دو احتمال توسط طرفین مطرح است: یکی اینکه سپاه برای بدنام کردن دولت اختلال ایجاد کرده تا دولت مجبور به استعفا شود یا در انتخابات بعدی رای نیاورد. رای نیاوردن در ایامی که چندین سال به انتخابات مانده احتمالی منطقی نیست و می‌ماند فشار برای استعفا و انصراف دولت!! این احتمال هم به جهت آنکه نوعی بی ثباتی در کشور و زمینه ساز اعتراض و اغتشاش و .... است با مشی کلی سپاه سازگار نیست و با توجه به تحلیل روانشناختی ساده ای که مشخص می‌کند مردم در چنین شرایط و فضای غبار آلودی معلوم نیست در انتخابات زودهنگام فرضی به چه کسی رای بدهند، تحلیل صحیحی نیست. همچنین با فشاری که برای تسلیم ارکان قدرت کشور به بیگانه ترسیم شده است و‌ ذیلا توضیح داده خواهد شد هم جور در نمی آید و با راهبردهای منطقه‌ای و موشکی سپاه (بخوانید نظام و مردم) در تقابل است‌.

و اما احتمال دوم این است که همانطور که تاج‌زاده چند روز قبل رسما اعلام کرده بود که این بار نباید رهبری اشتباه کند و باید فوری وارد مذاکره برای برجامهای بعدی شود!!!! عده ای دنبال سخت کردن شرایط واقعی و روانی برای تحمیل تسلیم در برابر شیطان بزرگ هستند. چنین اشخاصی طبیعتا از همان طیف امثال تاج‌زاده و آشنا هستند که برای برجام اول گریبان چاک کردند و اکنون بجای عبرت گرفتن از بد عهدی طرف مقابل و اثبات بی ثمر بودن این روال، با اعتماد به ترامپی که هر ناقص العقلی میفهمد قابل مذاکره نیست ما را به تسلیم سوق می‌دهند تا برنامه موشکی خود را تعطیل کرده و بازوهای قدرت منطقه ای خود را نابود کنیم و بستری مناسب برای دخالت نظامی آمریکا فراهم کنیم. کسانی امروز ما با پر رویی را از فرجام عدم مذاکره و جنگ می‌ترسانند که مدعی برداشتن سایه جنگ و ایجاد ثبات اقتصادی با برجام بودند. لذا باید نتیجه گرفت پشت صحنه گرانی دلار هر کس هست بیشتر با اهداف امثال تاج‌زاده هماهنگ است تا با اهداف سپاه. باید قبول کرد که تسلیم برجام دو و سه و ... شدن نزدیک شدن به سایه جنگ است و جنگ یعنی نیروهای نظامی بیشترین بها را بدهند نه طیف امثال آشنا که نوعا همه کس و کارشان در خارج کشور هستند و فقط مانده فرار خودشان از کشور ... !

به هر حال بوی خیانت همسو در اختلال اقتصادی و نیز دعوت به نوشیدن جام زهر، استشمام می‌شود و حقیقتا به جهت شخصیت شناخته شده طرفین و سوابق آنها، احتمال این خیانت از طرف طیفی که خود را مدعی دولت جا زده اند ولی از پشت به آن خنجر میزنند بیشتر است.

دکتر بهرام رسولیان - عضو هیات علمی انشگاه علوم پزشکی لرستان

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات