نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد تأکید کرد: مبارزه با استکبار جهانی دائمی و همیشگی است و تقابل ما با آمریکا تقابل حق و باطل است.

به گزارش لرستان خبر، آیت‌الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد در مصلای الغدیر این شهر در سخنانی با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: یکی از معیارهای معاشرت و ارتباط انسان‌ها با یکدیگر مسئله تقوا است و امام صادق(ع) می‌فرماید که از معاشرت با سه گروه خیانت‌کار، ظالم و ستمگر و همچنین سخن‌چین دوری‌کنید.

عدالت محوری علی(ع) الگوی مسئولان باشد

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرارسیدن شب‌های قدر و شهادت امام علی(ع) عنوان کرد: علی(ع) مظهر همه فضیلت‌ها و خوبی‌ها است و در میان همه فضیلت‌ها هیچ فضیلتی بالاتر از عدالت و احسان نیست.

 نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بابیان اینکه پیامبر(ص) می‌فرماید که خداوند مجموعه تقوا در قرآن را در دو کلمه عدالت و احسان جمع‌آوری کرده است، افزود: حضرت علی(ع) مظهر عدالت است و این امام بزرگوار عدالت مجسم است و امروز این عدالت محوری ایشان باید الگوی همه مسئولان باشد و عدالت در جامعه محقق شود.

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر مبارزه با ظلم، ستم، تبعیض و فساد در جامعه تصریح کرد: اگر مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌خواهند خدمت کنند باید رفتار علی(ع) را الگو قرار دهند و عدالت در رفتار فردی و اجتماعی خود داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه علی(ع) مظهر احسان است و دستان علی(ع) بر سر ستم‌کشیده‌ها و نیازمندان است، تصریح کرد: ما نیز باید به فکر محرومان، مستضعفان و نیازمندان باشیم.

 نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه احسان علی(ع) الگو برای همه است و اگر بتوانیم عدالت و احسان را در جامعه پیاده کنیم از شیعیان واقعی علی(ع) هستیم، گفت: در ماه مبارک رمضان سه موضوع مهم نزول قرآن، شهادت امام علی(ع) و همچنین لیله‌القدر را داریم.

ضرورت مذاکره علمی و بصیرت بخشی در شب قدر

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه در شب قدر قرآن نازل‌شده است و فضیلت شب قدر بر همه روشن است، افزود: بر اساس آیات قرآن شب قدر از هزار ماه بالاتر است و شب قدر، شب‌ بیداری از غفلت است،  شب قدر، شب‌ بیداری از غفلت از خدا، روز قیامت، نعمت‌های الهی و ... است و به همین جهت است که تأکید شده شب قدر را احیا کنیم.

وی با تأکید بر مذاکره علمی، بصیرت بخشی، آگاهی دادن و ... در شب قدر تصریح کرد: انجام این اعمال از عبادت، نماز و روزه بهتر است چراکه باعث بیداری می‌شود.

شب قدر، شب ولایت است

 نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بابیان اینکه شب قدر، شب ولایت است و در این شب باید با ولایت پیمان ببندیم، تصریح کرد: باید از معنویت شب‌های قدر استفاده کنیم چراکه شیطان درون و بیرون به دنبال عداوت، تفرقه و دشمنی است.

آیت‌الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۴ خرداد و روز ارتحال امام(ره) بیان داشت: امام(ره) شخصیتی بی‌نظیر و الهی داشت و پیام‌آور عزت مسلمین و ملت بزرگ ایران بود.

وی بابیان اینکه تبلور عزتمندی امام(ره) در دو چیز خلاصه‌شده که یکی تأسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باعث عزت ملت ایران شد، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثمره خون شهیدان است و میراث بزرگ حضرت امام این نظام بوده که باید آن را حفظ کنیم و از آن محافظت کنیم.

 نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بابیان اینکه همچنین عزتمندی امام(ره) در استکبارستیزی خلاصه‌شده است، افزود: استکبار جهانی ذلت ایران را می‌خواهد، می‌خواهد که ایران پیشرفت نکند و ذلیل باشد، استقلال نداشته باشد که امام(ره) باروحیه استکبارستیزی عزتمندی را برای ملت ایران آورد.

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه اگر امروز ملت ایران عزتمند است به خاطر روحیه استکبارستیزی است، تصریح کرد: امام(ره) به ما آموخت که هرگونه سازش با استکبار موجب از بین رفتن عزت ملی است چر که آمریکا از شیطنت‌ها دست برنمی‌دارد و می‌خواهد ایران پیشرفتی نداشته باشد، مانند عربستان که به گاو شیرده تبدیل کرده و برای کشورهای حوزه خلیج‌فارس ارزشی قائل نیست.

وی با تأکید بر اینکه امام(ره) به ملت ایران عزت بخشید و باید این عزت حفظ شود، تصریح کرد: امام(ره) به ما آموخت که مبارزه با استکبار جهانی دائمی و همیشگی است و تقابل ما با آمریکا تقابل حق و باطل است.

قدر نعمت ولایت را بدانیم

 نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه باید به نصرت الهی اعتقاد و اطمینان داشته باشیم و در این میدان، قدرت الهی با ملت ایران است، گفت: در این مبارزه بر اساس تکلیف عمل کنیم، ما حق هستیم و استکبارستیزی در وجود ملت ایران است.

آیت‌الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قیام ۱۵ خرداد گفت: این قیام نقطه عطفی در تاریخ ملت ایران است چراکه این قیام، مبارزه با سلطه و زیاده‌خواهی آمریکا بود.

وی با تأکید بر اینکه باید این روحیه استکبارستیزی باید حفظ شود و مبارزه با استکبار جهانی ادامه خواهد یافت، گفت: مبارزه با استکبار جهانی آموزه امام(ره) و همچنین مقام معظم رهبری است و مبارزه با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی تا نابودی کامل آن‌ها ادامه خواهد یافت.

 نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه در این راه هیچ تردیدی نداریم، گفت: بعد از ارتحال امام(ره) خدا نعمت وجود مقام معظم رهبری را به ما داد و مجلس خبرگان رهبری ایشان را به‌عنوان رهبر انتخاب کرد و امروز بعد از سه دهه از ارتحال امام(ره) منش، سیره، قاطعیت، محبت، درایت و مدیریت امام در مقام معظم رهبری تجلی پیداکرده است.

مدیریت و تدبیر حکیمانه رهبری زبانزد خاص و عام است

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه امام(ره) و مقام معظم رهبری یک حقیقت بودند که در دو چیز تجلی پیدا کردند، یکی در اول انقلاب و دیگری در تداوم انقلاب بیان داشت: امروز مدیریت و تدبیر حکیمانه رهبری زبانزد خاص و عام است و هدایت هوشمندانه رهبری موجب پیشرفت انقلاب، امیدبخشی به جامعه و ... شده است.

وی با تأکید بر اینکه محبوبیت رهبری در دل همه به‌خصوص جوانان است و نمونه آن دیدار رمضانی ایشان با دانشجویان بود و آن‌ها با صراحت لهجه سخن گفتند و رهبری نیز آن‌ها را در آغوش کشید، گفت: ما باید قدر این نعمت را بدانیم.

انتهای پیام/

 

منبع:مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات