نماینده سابق مقام معظم رهبری در سوریه تشریح کرد:

نماینده سابق مقام معظم رهبری در سوریه ضمن تشریح ۵ اصل از اصول اندیشه‌های امام(ره) گفت: ایجاد تقابل میان مردم به بهانه اختلاف در سلایق، دین و قومیت، نقشه دشمن است.

به گزارش لرستان خبر، حجت‌الاسلام سید محمود وزیری ظهر دوشنبه در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد گفت: شخصیت بی نظیر امام راحل در طول سال های متمادی باید توسط پژوهشگران مورد پژوهش قرار گیرد تا مردم به عنوان امت امام(ره) به اندازه توان و ظرفیت خود از آن وجود ژرف و آن شخصیت استثنایی تاریخ بهره مند شوند و او را بشناسند.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ شخصیت هایی ماندگار شدند که دارای افکار بلند و دیدگاه ویژه و اثر گذار بوده اند، تصریح کرد: در دنیا تحول کم رخ نداده و انقلاب به معنای لفظی آن به وفور رخ داده است و رژیمی رفته و نظام دیگری آمده است.

نماینده سابق مقام معظم رهبری در سوریه خاطرنشان کرد: اما در این میان انقلاب اسلام پیامبر، انقلاب خونین حسینی و انقلاب اسلامی ایران جزو ماندگارترین انقلاب ها هستند؛ همچنان مردم دنیا از اسلام، عاشورا و انقلاب تاثیر می پذیرند.

حجت الاسلام وزیری با تاکید بر اینکه بر اساس آیات قرآن، خداوند مومنان را در کنار پیامبران قرار داده و می فرماید پیامبران و کسانی که در راه پیامبران گام برمی دارند مورد نصرت و امداد الهی قرار می گیرند، افزود: سنت الهی پیروز کردن پیامبران و کسانی است که در راه آنها هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از نکته های بسیار مهمی که امام راحل به ما آموخت بحث ایمان و اعتقاد و راسخ به خدا و اسلام بود، ادامه داد: اگر شما بعد از اعتقاد به خدا و اتکای به ذات الهی با ایمان عمل کردید، احدی از استکبار یارای مقابله با اراده شما را نخواهد داشت.

وحدت یکپارچه امت اسلامی از اصول اندیشه های امام(ره) است

نماینده سابق مقام معظم رهبری در سوریه با بیان اینکه در لبنان دیدیم که تعدادی جوان مومن و انقلابی، در کمتر از ۴۰ روز اسرائیل را شکست دادند و این اسرائیل بود که صدای تسلیم را بلند کرد، تصریح کرد: این پیروزی چیزی جز ایمان نیست.

حجت الاسلام وزیری با تاکید بر اینکه از اصول اندیشه های امام(ره)، تاکید بر وحدت یکپارچه امت اسلامی است، افزود: اصل بر این است که امت اسلامی یک پارچه شود، معنی این سخن این نیست که شیعه سنی بشود و یا سنی شیعه شود، باید مشترکات را تقویت کنیم، امام فرمود با تمسک به مشترکات در مقابل دشمن بایستید.

وی با اشاره به اینکه امروز امتداد تفکر امام(ره) که برخواسته از اسلام ناب محمدی است، اثر خود را گذاشته و دنیا به سمت مکتب امام راحل حرکت می کند، گفت: سخنان امام(ره) کلمات حکمت آمیزی است که نخبگان جامعه بشری را وامدار خود کرده است.

نماینده سابق مقام معظم رهبری در سوریه با بیان اینکه وحدت مسلمانان و امت ایران اسلامی ممکن است به بهانه های مختلف مورد تضعیف قرار گیرد، تصریح کرد: گاهی خود ما هم آب به آسیاب دشمن می ریزیم، مواظب باشیم به بهانه های مختلف اقوام و ادیان را مقابل یکدیگر قرار می دهند تا وحدت ما تضعیف شود.

حجت الاسلام وزیری با تاکید بر اینکه سومین آموزه امام راحل به جهان اسلام این بود که اگر مایلید پیروز شوید در مقابل دشمن مقاومت کنید و تسلیم نشوید، افزود: امام(ره) از همان ابتدا به ما یاد داد که در مقابل دشمن قلعه ای محکم و دژی تزلزل ناپذیر باشید؛ ما نباید در مقابل دشمنان کم بیاوریم و احساس سستی کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳ سال است که در یمن مثل نقل و نبات بر سر ملت پابرهنه و گرسنه، موشک و بمب می ریزند، اظهار داشت: مردم یمن با این همه سختی، در ماه رمضان عکس رهبر معظم انقلاب، سید حسن نصر الله و امام راحل را بلند می کنند و شعار «هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» می دهند.

نیروهای نخبه نظام اروپایی به سمت اسلام کشیده می شوند

نماینده سابق مقام معظم رهبری در سوریه چهارمین اصل از اندیشه های امام راحل را حفظ استقلال ملت ایران دانست و گفت: استقلال تنها استقلال سیاسی نیست، بلکه استقلال اقتصادی و فرهنگی را هم شامل می شود؛ نزدیک به دو دهه است که رهبر معظم انقلاب شعار سال را حول محور مسئله استقلال اقتصادی مطرح می کنند، ما باید به این سمت حرکت کنیم.

حجت الاسلام وزیری خاطرنشان کرد: من بارها از کشورهای اروپایی بازدید کرده ام و ارتباط نزدیک با مراکز آکادمیک آنها داشته ام، گزارش موثق وجود دارد که عناصر و نیروهای نخبه نظام اروپایی به سمت اسلام کشیده می شوند؛ یکی از اهداف درست کردن داعش نیز این بود که ترمزی در مقابل بیداری اسلامی در جهان گذاشته شود.

وی با بیان اینکه مسئله «آزادی» از دیگر نکاتی بود که در اصول اندیشه های امام راحل می بینیم، امام فرمود این انقلاب را به وجود آوردیم تا مردم آزاد باشند، تصریح کرد: اما منظور چه آزادی است؟ امام خود فرمودند که آزادی در چارچوب اسلام مدنظر است.

نماینده سابق مقام معظم رهبری در سوریه با تاکید بر اینکه در کشور فرانسه ۷ میلیون مسلمان زندگی می کنند اما حتی یک نماینده در مجلس این کشور ندارند، در آلمان ۴ میلیون مسلمان وجود دارد که آنها هم نماینده ای در مجلس ندارند، افزود: اما در ایران به برکت اسلام، نظام حقوقی و سیاسی ترسیم شده که از همه ادیان مسیحی و یهودی نیز نماینده ای در مجلس حضور دارد.

چراغ اتاق فکر دشمن یک لحظه هم خاموش نشده است

حجت الاسلام وزیری ادامه داد: در آمریکا که مدعی دموکراسی و آزادی است ببینید چطور با مسلمانان برخورد می کنند، در برخی کشورها مثل بلژیک شرط تحصیل مسلمانان در دانشگاه ها برداشتن حجاب است؛ آیا این رفتارها بیان گر آزادی است؟

وی با تاکید بر اینکه نقشه های شوم دشمنان همچنان در حال پیاده شدن است، افزود: نقشه جدید دشمن این است که ولی فقیه و عنصر ولایت فقیه را مورد هدف قرار دهد؛ ما باید از حالا هوشیار باشیم و آماده مقابله با نقشه های دشمن بمانیم.

نماینده سابق مقام معظم رهبری در سوریه با بیان اینکه چراغ اتاق فکر دشمن یک لحظه هم خاموش نشده است، تصریح کرد: یک روز با مذاکره هسته ای و روز دیگر با مذاکره موشکی به دنبال ضربه زدن به ایران هستند، با تغییر در محاسبات کاری می کنند که مسئولان ما در ارزیابی ها دچار مشکل شوند؛ به بهانه اختلاف سلایق می خواهند اصناف مردم را رو در روی هم قرار دهند.

حجت الاسلام وزیری با تاکید بر اینکه دشمن به بهانه اختلاف سلایق سیاسی، زبان و نژاد و قومیت می خواهد در میان مردم تقابل ایجاد کند، افزود: سلایق مختلف است اما همه ما به یک سو و در جهت مقابله با دشمن حرکت می کنیم و قدم برمی داریم.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با این تهدیدهای دشمن، در گرو اطاعت، تبعیت و حرف شنوی از مقام معظم رهبری است، باید با رهبری حرکت کنیم، از او جلوتر نرویم، دوشادوش او حرکت کنیم.

انتهای پیام/

 

منبع:مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات