عضو شورای قضایی لرستان مطرح کرد:

عضو شورای قضایی لرستان گفت: همسر آزاری در این استان افزایش ۳۱.۳ درصدی داشته است.

به گزارش لرستان خبر، به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی لرستان، حمید رضا نظیفی اظهار داشت: طی ۲ ماهه نخست امسال تعداد ۳۰۲  نفر به دلیل وجود صدمات و ضرب و جرح حاصل ازهمسر آزاری به مراکز پزشکی قانونی لرستان مراجعه کرده اند که این آمار نشان از افزایش ۳۱.۳ درصدی اینگونه آزارها در مقایسه با همان بازه زمانی در سال قبل دارد.

وی تصریح کرد: طی ۲ ماهه نخست امسال تعداد ۲۹۶ زن و ۶ مرد از طرف همسرانشان مورد آزار قرار گرفته اند و دارای صدمات بدنی شده اند.  

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان افزود: همچنین طی ۲ ماهه نخست سال قبل نیز تعداد ۲۳۰ نفر، مورد اذیت و آزار همسرانشان قرار گرفته اند که بدلیل ضرب و شتم، دارای صدماتی اعم از سرخی، کبودی، سیاه شدگی، اثر زخم جسم تیز و برنده، شکستن استخوان و مانند آن بوده اند که ملزم به پرداخت دیه شدند؛  به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل تعداد ۲۱۳ مورد زن آزاری و تعداد ۱۷ مورد شوهر آزاری می شوند.

نظیفی با بیان اینکه متاسفانه خشونت در خانواده ها رو به افزایش است، تاکید کرد: مقایسه آماری این میزان پرونده در بازه زمانی ۲ ماهه نخست امسال و سال گذشته نشان می دهد که متاسفانه همسر آزاری در استان افزایش ۳۱.۳ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه این آمار نگران کننده‌ است، تاکید کرد: چه در مورد همسرآزاری و چه در مورد کودک‌آزاری ترس از آبروریزی مانعی جدی سر راه گزارش این آزارها است، بر این اساس باید اذعان کرد که موارد آزارها بسیار بیشتر از این است که خود نشان‌دهنده افزایش خشونت در جامعه و کاهش آستانه تحمل است.  

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات