تکرار اظهارات حاشیه‌ای معاون استاندار لرستان؛

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان کارگروه گردشگری این استان را صرف آموزش تقویم، فصول مختلف و تعداد روزها و ماه‌های سال کرد.

به گزارش لرستان خبر، احمد مرادپور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان هر بار با اظهار نظرهایی به حاشیه های پررنگ تر از متن جلسات دامن می زند. مرادپور کارگروه گردشگری لرستان را نیز از این دست صحبت ها بی نصیب نگذاشت. مشروح سخنان معاون استاندار لرستان را در زیر می خوانید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در سخنانی با بیان اینکه در این جلسه همه فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی حضور دارند و به طور تقریبی استان با آمدن این دوستان به جلسه تعطیل شده است و کار ادارات تعطیل می شود، اظهار داشت: اگر امکان این باشد این «تیپ» جلسات را به بعد از وقت ادارای موکول کنیم تا هم فرصت بیشتری برای صحبت کردن و بحث های کارشناسی داشته باشیم و هم اینکه دوستان در وقت اداری به کار خود برسند.

وی تصریح کرد: اگر موافق هستید یک صلوات بفرستید.

این سخن مرادپور واکنش برخی از فرمانداران را در پی داشت تا وی بگوید: فرمانداران که از خدا می خواهند به مرکز استان بیایند که هم ماموریت خود را بگیرند و هم کار انجام ندهند!

فکر کردم چه بگویم که به درد بخورد!

معاون عمرانی استانداری لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه «من فکر کردم که چه بگویم که به درد بخورد» گفت: تقریبا ۱۶ سال پیش در همین سالن و سالن های طبقات پایین این حرف ها را می شنیدیم، پراکنده گویی هایی که باعث خستگی جسم، روح و فرسایش هر انسانی می شود.

مرادپور با بیان اینکه در آن سال ها من نتوانستم تحمل کنم، «ول کردم و رفتم» تصریح کرد: فکر کردم اوضاع خوب شده و دوباره برگشتم، الان دو جلسه بوده که در خدمت عزیزان هستم، مطالب باز همان مطالب است، سرویس بهداشتی فلان جا خراب است، جاده دسترسی فلان جا خراب است، فلان جا اینجوری شده یا اونجوری شده.

وی با بیان اینکه شما نخبگان استان هستید، از شنیدن و گفتن این مسائل خسته نیستید؟ گفت: واقعا خسته نمی شوید؟ وقت، زندگی، کار و عمر را بگذاریم و بگویم که آقا «شیرز» چه شد؟ «بیشه» چه شد و بعد هیچ هم نشد.

هر سال ۴ تا سه ماهه است!

معاون عمرانی استانداری لرستان با طرح این سوال که تا کی این وضعیت ادامه یابد؟  افزود: هر سال ۴ تا سه ماهه است، سه ماه اول بهار است، سه ماه دوم تابستان است، سه ماه سوم پاییز است و بعد هم زمستان است.

مرادپور با بیان اینکه تقویم هم مشخص است، تعطیلات هم که در تقویم هستند، چرا می گذاریم چند روز از تابستان می گذرد بعد تازه جلسه ستاد هماهنگی سفر تابستانی را می چینیم؟ ادامه داد: که چه شود؟ الان جلسه گذاشته ایم که چکار کنیم؟ مشکل کجا را می خواهیم حل کنیم؟ تابستان هم رفت تمام شد، جلسه تابستان را باید در زمستان و بهار برگزار کرد، الان موقع جلسه ستاد سفر که نیست، هر فصلی گردشگر خودش را دارد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اگر بپذیریم که گردشگری یک صنعت است، تمام کارهایی که برای یک صنعت باید انجام دهیم برای گردشگری هم باید انجام دهیم گفت: یک صنعت طرح توجیهی می خواهد، گردشگری ما طرح توجیهی دارد؟ یک صنعت باید رقابت پذیر باشد، گردشگری ما رقابت پذیر است؟ یک صنعت باید زیرساخت داشته باشد، گردشگری ما زیرساخت دارد؟ ندارد؟ یک صنعت باید درآمد زا باشد ما اصلا در گردشگری دنبال چه هستیم؟

معاون عمرانی استانداری لرستان خطاب به سیروس ابراهیمی گفت: شما زمانی مدیرکل میراث فرهنگی بودید و در حال حاضر نیز مشاور استاندار در این حوزه هستید، امروز خود شما هم گله مند هستید، وقت به آقای ابراهیمی بدهیم شاید ۱۰ ساعت درد و دل داشته باشد.

وی با طرح این سوال که چرا ما یک طرح و یک پلان اصلی از گردشگری نداریم که امروز پراکنده صحبت نکنیم، همه ما مهندس هستیم افزود: طرحی که می خواهد اجرا شود اول طرح توجیهی آن را آماده می کنیم.

درآمد زایی از خشونت

معاون عمران استانداری لرستان با تاکید بر اینکه باید برای صنعت گردشگری یک پلان تهیه کنیم و وظیفه هر دستگاه را در قالب آن مشخص کنیم گفت: ما می خواهیم گردشگر به استان بیاوریم که چه؟ بیاوریم چکارش کنیم؟

مراد پور با بیان اینکه ما هر دفعه دچار یک سری هیجان می شویم، مثلا می گویم لرستان استانی صنعتی است، بگیر و ببند و چند سالی همه مشغول صنعت می شویم، چیزی از آن در نمی آید می گوییم اشتباه کردیم لرستان مناسب کشاورزی، دامپروری و ... است و بعد می گوئیم اشتباه کردیم، الان تب گردشگری است و چند سالی است که می گوییم لرستان مناسب گردشگری است، بر اساس چه می گوییم مناسب گردشگری است؟

وی با طرح این سوال که نقشه راه ما چیست؟ گفت: یادم هست که صدا و سیما چند سال گذشته کلی وقت گذاشت و لرستان را معرفی کرد که ما مهمان نواز هستیم، جاذبه گردشگری داریم، آب داریم، هوا داریم، اما چون نقشه و پلان نداریم فرماندار مرکز استان که جفت من در جلسه نشسته می گوید که مردم خشن هستند.

مرادپور ادامه داد: از یک طرف می گویم مهمان پذیر هستیم و از طرف دیگر می گویم خشنونت، اگر خشن هستیم باید دنبال درآمد زایی از خشونت باشیم و به زور بگویم که به ما پول بدهید، اگر مهمان نواز هستیم باید مهمان نوازی خود را مشخص کنیم.

به نظرم باید این ستادها را تعطیل کرد

معاون عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه وقتی پلان نداشته باشیم هر کسی از منظر خود به موضوع نگاه می کند افزود: میراث فرهنگی اگر پلان گردشگری را تهیه نکند به نظرم باید این ستاد ها را تعطیل کرد، بگذارید همین گونه که مردم سال های سال آمده اند و رفته اند، بیایند و بروند.

مرادپور با بیان اینکه وقتی گردشگر برای ما فایده ای نداشته باشد برای چه بیاوریمش؟ ادامه داد: می خواهیم استان را معرفی کنیم؟ که چه شود؟ معرفی شود که پول به استان بیاید که اشتغال و رونق ایجاد شود، زمانی که اینها نباشد چرا مزاحمت برای خود ایجاد کنیم؟

وی با بیان اینکه چرا ۲۰ تا ۱۰۰ هزار گردشگر بیاوریم بعد بگوییم سرویس بهداشتی، رستوران و ... نداریم، گفت: باید مشخص شود دنبال چه هستیم؟ اداره کل میراث فرهنگی باید پلان و نقشه گردشگری استان را تهیه کند.

معاون عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه «هی می نشینیم می گویم آبشار بیشه، آبشار نوژیان»، اینها اصلا مال چه کسی هستند؟ یعنی تکلیف اینها مشخص نیست، چه کسی می تواند آنجا هزینه کند، یک قران هم هزینه شود تخلف است چرا که مشخص نیست مال چه کسی هستند، این پلان باید تهیه شود تا این آدم ها و دستگاه ها مشخص شوند.

مرادپور با بیان اینکه همه دنیا به گردشگر به عنوان منبع درآمد نگاه می کنند، گفت: ما بدون هدف دنبال گردشگر می گردیم.

وی با طرح این سوال که اگر ما پلان گردشگری داشته باشیم چرا در محدوده منطقه گردشگری «شیرز» مجتمع پرورش ماهی واگذار شود؟ گفت: جلسه این گونه واقعا خسته کننده است، جلسه ای که خروجی نداشته باشد، نتیجه از آن بیرون نیاید خسته کننده است، چند سال بوده کلی تبلیغ، انرژی و ساز و دهل می زنیم که گردشگر بیاید، امسال آمدند، قطعا آمدن گردشگر منافعی دارد اما این منافع هدفمند نیست.

معاون عمرانی استانداری لرستان با طرح این سوال که اگر کسی از ما سوال کند که چگونه تعداد گردشگران را شمارش کردید بگویم چه؟ گفت: در قلعه می گوییم بلیط دادیم، در مورد آبشار ها چه بگوییم؟ ورودی جاده ها را چگونه متوجه شدیم؟  اینها همه در پلان مشخص می شود.

مرادپور با بیان اینکه به عنوان برادر کوچک تر به شما می گویم «دیدها را عوض کنید»، جلسات خسته کننده را کنار بگذارید گفت: مورد به مورد جلو برویم و حداقل تکلیف یکی از آنها را مشخص کنیم، به طور مثال حداقل تکلیف دریاچه گهر را مشخص کنیم، یکی می گوید جاده دسترسی دارد، یکی می گوید ندارد، بلاخره چه؟ گهر بلاخره در لرستان وجود دارد، یا جاده دسترسی دارد یا ندارد، تا مشغول این بحث ها هستیم کار گهر تمام شده است، گهر را واریزها و نیزارها تهدید می کند، ما درگیر این هستیم که گهر مال الیگودرز، دورود یا مال ازنا است.

وی با بیان اینکه مهم ترین مصوبه تهیه پلان گردشگری استان است، گفت: همچنین وظایف دستگاه ها نیز باید مشخص شود.

انتهای پیام/

 

منبع:مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات