مدیرکل امور مالیاتی لرستان گفت: فرار مالیاتی۴۷ میلیارد تومانی در استان لرستان کشف شد.

به گزارش لرستان خبر، محمدرضا محمدی از کشف فرار مالیاتی 47 میلیارد تومانی در استان لرستان خبر داد و اظهارداشت: این مودی پرونده‌ای در امور مالیاتی نداشته و با توجه به اطلاعاتی که به دست آوردیم از وی مطالبه مالیاتی کردیم.

وی با بیان اینکه این مودی فعالیت خدماتی داشته است افزود: مالیات 47 میلیارد تومان مربوط به دو سه سال است و به همان میزان مشمول جریمه شده است منتهی مودی اعتراض کرده و اکنون پرونده در مراحل دادرسی است.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان عنوان کرد: مودیانی که هیچ گونه اطلاعاتی ارائه نکرده‌اند و یا پرونده نداشته‌اند ما از طریق اطلاعاتی که به دست آوردیم از آنها مطالبه مالیاتی کردیم.

وی بیان کرد: اکنون چون در روزهای آخر فصل اظهارنامه مالیاتی هستیم به  مودیان مالیاتی که در قالب حقیقی فعالیت می‌کنند و به نوعی صاحبان مشاغل هستند توصیه می‌کنیم تا 31 خرداد ماه نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: تمامی همکارمان در واحدهای مالیاتی سطح استان تا روز 31 به طور مداوم در واحدهای مالیاتی مستقر هستند تا بتوانند راهنمایی لازم را به مودیان داشته باشند البته اظهارنامه به صورت الکترونیکی است و مودی می‌تواند از طریق کامپیوتر شخصی و یا در کافی نت، دفاتر پیشخوان و یا باجه‌های پستی اظهارنامه خود را ارسال کند.

وی تصریح کرد: امسال مودیان مالیاتی که میزان فروش یا ارائه خدمات آنها کمتر از 240 میلیون تومان باشد می‌توانند مالیات خود را به صورت مقطوع پرداخت کنند یعنی عملکرد سال 95 آنها هرچه بوده 5 درصد افزایش دادند تا برای سال 96 پرداخت کنند که در این زمینه اگر ما بررسی کنیم و اطلاعاتی به دست نیاوریم همان مبلغ قطعی می‌شود و ما پس از مهلت انقضای اظهارنامه (شهریور ماه) برگ قطعی آنها را صادر می‌کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان اظهارداشت: مودیان اگر در فاصله زمانی مذکور اظهارنامه خود را تحویل دهند از معافیت پایه ماده 101 نیز برخوردار می‌شوند و اگر کسی اظهارنامه تسلیم نکند معافیت پایه به او تعلق نمی‌گیرد و مشمول جریمه غیر قابل بخشش می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع:تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات