رهبر انقلاب در دانشگاه امام‌حسین(ع):

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: برنامه دشمن، ایجاد شکاف و جدایی میان نظام و مردم است و این طراحی نشان‌دهنده حماقت آنهاست زیرا نمی دانند نظام جمهوری اسلامی، چیزی جز ملت ایران نیست و این دو، جداشدنی نیستند.

به گزارش لرستان خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر معظم رهبری، مراسم سالانه دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) صبح امروز (شنبه) با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا برگزار شد.
رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان، با حضور بر مزار شهیدان گمنام و قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس را گرامی داشتند. فرمانده کل قوا سپس از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین جانبازان سرافراز حاضر در میدان را مورد تفقد قرار دادند و با تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا دیدار و گفت‌وگو کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در این مراسم با اشاره به توطئه دشمن برای ایجاد شکاف میان نظام اسلامی و مردم، همگان بویژه مسئولان را به هوشیاری، ایستادگی، تدبیر، انسجام ملی و دوری از اشرافی‌گری فراخواندند و تأکید کردند: اگر مؤلفه‌های اقتدار ملی تقویت شوند و در مقابل دشمن سستی و تسلیم نشان داده نشود، بدخواهان بار دیگر در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهند ماند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، لازمه بی‌اثر شدن توطئه‌های دشمنان را صبر و تقوا برشمردند و افزودند: انقلاب اسلامی، ریشه‌دار و آینده‌دار است و دستیابی به آرمان‌های بلند آن، به صبر و استقامت نیاز دارد.
ایشان همچنین گفتند: تقوا به معنای مراقبت از خود در مقابل دشمن است و لازمه این مراقبت، هوشیاری در برابر حیله‌های دشمن و اعتماد‌نکردن به او، تدبیر و عقلانیت، و پرهیز از سهل‌انگاری و سستی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: اگر همه مردم و جوانان و همچنین مسئولان سیاسی، اقتصادی و امنیتی و نظامی، این صبر و تقوا را به‌کار ببندند، به توفیق الهی، هیچ ضربه و صدمه‌ای وارد نخواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین به موضوع مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی اشاره کردند و با یادآوری سلطه انگلیس و آمریکا بر ایران در طول 57 سال حکومت پهلوی، گفتند: با پیروزی انقلاب اسلامی، غل و زنجیر از دست و پای مردم باز و طعم واقعی استقلال و آزادی چشیده شد.
ایشان یکی دیگر از عناصر قدرت نظام جمهوری اسلامی را «اعتماد به نفس ملی» و «تأثیرگذاری مردم در همه امور کشور» دانستند و افزودند: این اعتماد به نفس ملی همراه با ایمان بود، ایمانی که همچون روحی در کالبد حرکت عمومی کشور زمینه‌ساز زنده شدن، امید و ایثار و فداکاری در جامعه شد که نمونه‌های فراوانی از آن را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، جرأت اقدام را از دیگر ثمراتِ ایمان و اعتماد به نفس ملی برشمردند و خاطر نشان کردند: با این روحیه و جرأت، سپاه، جهاد سازندگی، بسیج و حرکت‌های عمومی در کشور شکل گرفت و نیروهای مسلح جان تازه‌ای گرفتند و مجموعه‌های خدماتی و سازندگی و حرکت‌های پر افتخار علمی ایجاد شد.
رهبر انقلاب اسلامی، اقتدار واقعی را جوشنده از درون ملت و بر پایه استقلال و آزادی دانستند و افزودند: این اقتدار نیست که برخی به بیگانگان پول بدهند و از آنها سلاح بخرند و انبار کنند اما حتی نتوانند از آن سلاح‌ها استفاده کنند، و یا از آن طرف دنیا بیایند در کشوری پایگاه بزنند و خون ملت آن را بمکند تا اقتدار یک خاندان را حفظ کنند؛ اینها نمونه‌های حماقت و ذلت است نه اقتدار.
ایشان با تأکید بر اینکه ملت ایران باید ضمن حفظ و تقویت عناصر قدرت خود از آنها استفاده بهنگام کند، خاطرنشان کردند: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از مؤلفه‌های قدرت است که باید از نظر کیفی، روزبروز اعتلاء یابد و از ظرفیت های فراوان آن استفاده شود.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: برخی می گویند چرا در توصیف قدرت ملت ایران مبالغه می کنید، در پاسخ باید گفت، این، مبالغه نیست بلکه عینِ واقعیت است.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: بزرگترین دلیل برای اقتدار ملت ایران، این است که یکی از سفاّک‌ترین و بی‌رحم‌ترین قدرتهای دنیا یعنی آمریکا، در چهل سال گذشته از هیچ تلاش و شرارتی برای مقابله با ملت ایران فروگذاری نکرده اما نتوانسته غلطی بکند و در مقابل، ملت ایران پیشرفته‌تر شده است.
ایشان با تأکید بر اینکه علاوه بر دشمن خارجی، دشمنان داخلی هم در طول این سالها مشغول تحرک و توطئه بودند، گفتند: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، سه جریان معارض در داخل کشور وجود داشتند؛ «جریان باصطلاح لیبرال که دلبسته آمریکا و غرب بود»، «کمونیست های اسلحه به‌دستی که از هیچ اقدامی اِبا نداشتند» و «منافقین، با ظاهر اسلامی و با باطنی خبیث و کفرآمیز و بی هویت» که حتی حاضر به همراهی با صدام بدنام نیز شدند و اکنون هم مشغول ارائه خدمات جاسوسی و خبرچینی برای دولت‌هایی امثال فرانسه و انگلیس و آمریکا هستند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه هر سه جریان، مغلوب و منکوب انقلاب اسلامی شدند، افزودند: البته یک جریان تحجر و ارتجاع داخلی هم بود که آنها قابل ذکر نیستند و ملت از آنها عبور کرد.
ایشان، دلیل دیگر بر قدرت و اقتدار ملت ایران را تشکیل ائتلاف‌های منطقه‌ای از جانب آمریکا برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی دانستند و افزودند: اگر آمریکا می‌توانست به تنهایی به اهداف خود برسد، نیازی به تشکیل ائتلاف با کشورهای روسیاه و مرتجع منطقه نداشت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: به دلیل قدرت و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی، دشمنی امریکا بیشتر شده است و البته نفرت ملت ایران هم از آمریکا، روزبروز بیشتر شده است.
رهبر انقلاب سپس به طراحی دشمن در شرایط کنونی اشاره کردند و گفتند: برنامه دشمن، ایجاد شکاف و جدایی میان نظام و مردم است و این طراحی نشان‌دهنده حماقت آنها است زیرا نمی دانند نظام جمهوری اسلامی، چیزی جز ملت ایران نیست و این دو جدا شدنی نیستند.
ایشان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران یک نظام متکی بر آحاد مردم و ایمان و محبت و عواطف آنان است، به شکست تلاش‌های رؤسای‌جمهور قبلی امریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی اشاره کردند و افزودند: هدف از فشارهای اقتصادی کنونی، به ستوه آوردن مردم است اما به حول قوه الهی، ما پیوندمان را روزبروز با مردم بیشتر خواهیم کرد و با حفظ انسجامِ دشمن‌شکنِ خود، جوانان مؤمن و پرانگیزه و اهل اقدام را تقویت خواهیم کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به نسل جوان و غیور کشور گفتند: دشمن با استقلال و عزت و پیشرفت و حضور شما در میدان علم و سیاست و اعتلای کشور مخالف است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دشمن تا آنجایی که بتواند به موذی‌گری‌های خود ادامه خواهد داد، خاطر نشان کردند: اگر مسیر صبر و تقوای همراه با هوشیاری و تدبیر و انسجام ملی با قدرت ادامه پیدا کند، یقین داشته باشید موذی‌گری‌ها به نتیجه نخواهد رسید.
ایشان با اشاره به تجویز برخی‌ها برای تسلیم شدن مقابل دشمن، افزودند: هزینه تسلیم شدن به مراتب بیشتر از هزینه مقاومت و ایستادگی است و فایده و دستاوردهای ایستادگی صدها برابر بیشتر از هزینه‌های تسلیم شدن است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: تسلیم شدن در برابر دشمن عنود و لجوج نتیجه‌ای جز لگدمال و بی‌هویت شدن نخواهد داشت.
رهبر انقلاب اسلامی به یک قانون تخلف‌ناپذیر الهی اشاره کردند و گفتند: اگر سست نشوید و با دشمن سازش نکنید، خداوند متعال در مقابل این صبر و مجاهدت، کم نخواهد گذاشت و پاداش آن را به‌طور کامل خواهد داد.
ایشان در پایان، همه آحاد ملت ایران و مسئولان را به هوشیاری و مراقبت از کار خود دعوت و خاطرنشان کردند: مسئولان مراقب باشند از سهل‌انگاری، تنبلی، اشرافی‌گری، تکبر نسبت به مردم و تکیه به جایگاه چند روزه ریاستی اجتناب کنند.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: آن روزی که ملت ایران در جایگاهی قرار گیرد که دشمنان جرأت تهاجم نظامی، اقتصادی و امنیتی و سیاسی را نداشته باشند، دیر نخواهد بود و جوانان آن روز را خواهند دید.
در این مراسم، سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه با اشاره به تقابل اردوگاه مستضعفین با اردوگاه نظام سلطه، گفت: ملت انقلابی ایران در آستانه یک تجربه مهم تاریخی قرار دارد که نتیجه آن، شکل‌گیری دوران جدیدی از بی‌اعتمادی به آمریکا و تجمیع توان و انرژی برای مقابله با دسیسه‌های مختلف استکبار خواهد بود.
سرلشکر جعفری افزود: جوانان مؤمن و انقلابیِ سپاه برای مقابله با هرگونه توطئه دشمن کاملاً آماده‌اند و همگان می‌توانند از عمق نگاه و حرکت این غیورمردان، سقوط امپراطوری‌های به ظاهر قدرتمند را پیش‌بینی کنند.
سردار سرتیپ فضلی فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) نیز گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این دانشگاه از جمله در زمینه افزایش توان رزمی و مشارکت در امدادرسانی به زلزله‌زدگان بیان کرد.
در این مراسم تعدادی از فرماندهان، مدیران، مدرسان و پژوهشگران نمونه دانشگاه امام حسین(ع) هدایای خود را از دست فرمانده معظم کل قوا دریافت کردند و دو نماینده دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) نیز مفتخر به دریافت درجه و سردوشی شدند.
اجرای طرح «من انقلابی‌ام»، اجرای میثاق پاسداری و اجرای عملیات میدانی از دیگر برنامه‌های مراسم امروز در دانشگاه امام حسین(ع) بود.
همچنین در این مراسم، یگان‌های حاضر در میدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات