حاجی‌دلیگانی:

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس با تشریح خطرات پیوستن ایران به FATF گفت: بسیج دانشجویی با توجه نفوذی که در بین اقشار تحصیل‌کرده دانشگاهی دارد باید درباره خطرات FATF روشن‌گری کند.

به گزارش لرستان خبر، حسینعلی حاجی‌دلیگانی با اشاره به نشست اخیر خود با اعضای سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان اظهار کرد: بسیج دانشجویی با توجه به قدرت نرم خود و نفوذی که در بین اقشار تحصیل‌کرده دانشگاهی دارد، باید در آگاهی‌بخشی درباره خطرات پیوستن به FATF برای مردم روشن‌گری کنند.

وی افزود: اقداماتی که بسیج دانشجویی در هفته‌های اخیر انجام داده، به افزایش سطح آگاهی اقشار مردم درباره خطرات پیوستن الحاق جمهوری اسلامی ایران به معاهده بین‌المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم کمک کرده است که این نوع روش‌های آگاهی‌بخشی باید ادامه یابد.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آمریکا و هم‌پیمانان آن‌ها پس از شکست‌های پی‌درپی در برابر جمهوری اسلامی ایران تمرکز خود را بر تحریم اقتصادی ملت ایران قرار دادند و از آن جا که کشورمان در این سال‌ها توانسته با ارتباط با کشورهای مختلف به‌ نوعی از دام تحریم‌های آمریکا و هم‌پیمانان آنان بگریزد، برنامه تحریم هوشمند و فلج‌کننده ایران را در دستور کار قرار داده است.

حاجی دلیگانی ادامه داد: آمریکا به‌ خوبی دریافته است که در صورتی تحریم‌های خود علیه ملت ایران تأثیرگذار خواهد بود که تمامی تبادلات مالی و فعالیت‌های بانکی ایران را به‌ صورت زنده و برخط تحت نظر داشته باشد و با وادار کردن ایران به اصلاح قوانین داخلی خود و الزام این کشور به پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی به‌ اصطلاح حداکثر شفافیت در مبادلات بانکی و تبادلات مالی کشور ایجاد و با شناسایی روابط مالی کشور با کشورهای خارجی نفوذ و تأثیر تحریم‌ها و جریمه‌های خود را مشاهده کند.

وی خاطرنشان کرد: 9 ایراد الحاق کشور به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفته تا وکلای ملت با آگاهی کامل در جریان خطرات تصویب این کنوانسیون استعماری قرار گیرند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخواردر مجلس تشریح کرد: یکی از ایرادات این کنوانسیون موسوم به FATF، تبعیت از تروریسمی است که آمریکا موافق آن است؛ این دولت زورگو و حامی رژیم غاصب صهیونیستی، جنبش‌های آزادی‌خواه همچون جنبش‌های حماس و حزب‌الله را گروه‌های تروریستی می‌داند و از گروه‌های واقعی تروریستی همچون داعش و جبهه «النصره» حمایت‌های مالی و نظامی می‌کند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی یادآور شد: براساس معاهده وین، کشورها در پیوستن به معاهدات بین‌المللی نمی‌توانند شرط بگذارند، در این صورت حتی اگر نمایندگان مجلس با شروطی به معاهده مبارزه با تأمین مالی تروریسم رأی آری بدهند از نظر مجامع بین‌المللی بی‌اعتبار است و فقط مصرف داخلی دارد.

حاجی دلیگانی به مثال دیگری درباره خطرات پیوستن به این کنوانسیون اشاره کرد و بیان داشت: کشورهای عضو این کنوانسیون از این‌ پس، قهرمانان ملی کشورمان را که با تروریست‌ها جنگیده‌اند را می‌توانند در فهرست تروریست‌های بین‌المللی قرار دهند.

وی در پایان تصریح کرد: مسؤولان کشور هوشیار باشند که آمریکا، کشورهای اروپایی عضو برجام و هم‌پیمانان عبری و عربی آن‌ها به دنبال تضعیف قدرت دفاعی و محدود ساختن نفوذ منطقه‌ای ایران پس از اجرای کنوانسیون‌های مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی یا پالرمو و کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم هستند.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات