قسط اول پاداش پایان خدمت فرهنگیان پرداخت نشد؛

وزیر آموزش و پرورش ۳۰ خرداد ماه امسال وعده داد که قسط اول پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا ۱۰ روز آینده پرداخت می‌شود اما تا امروز خبری از قسط اول نیست.

به گزارش لرستان خبر، این روزها یکی از مسائل آموزش و پرورش به فرهنگیان بازنشسته اختصاص دارد؛ آن دسته از فرهنگیانی که سال گذشته به افتخار بازنشستگی نائل شدند و اکنون بعد از یک سال از خداحافظی با کلاس و درس، مجبورند برای گرفتن پاداش پایان خدمت‌شان، گروه تشکیل دهند و جلوی وزارتخانه تجمع کنند تا فردی صدای‌شان را بشنود.

تجمع فرهنگیان بازنشسته در مقابل وزارتخانه در دو مرحله و پیگیری مداوم آنها موجب شد که وزیر آموزش و پرورش به آنها قول دهد که پاداش پایان خدمت آنها به طور کامل تا پایان شهریور ماه تسویه می‌شود.

*** آغاز پرداخت قسط اول پاداش فرهنگیان بازنشسته از 10 روز آینده

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش 30 خرداد ماه در خصوص پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان، اظهار کرد: «حدود 6 نفر از معلمان بازنشسته به نمایندگی از بازنشستگان فرهنگی به دفتر بنده آمدند و به آنها توضیح دادم که هیچ وزارتخانه‌ای نیست که پاداش 96 کارکنان خود را داده باشد».

وی با تأکید بر اینکه منظور شرکت‌ها نیست، گفت: «اولین وزارتخانه‌ای که بنا بر تأکید دولت، پاداش پایان خدمت‌‌شان پرداخت می‌شود، آموزش و پرورش است».

بطحایی ادامه داد: «پاداش پایان خدمت معلمان نسبت به بقیه کارمندان تا حدودی پایین‌تر است؛ مثلا ممکن است کارمندی در یک وزارتخانه‌ای 150 میلیون تومان پاداش بگیرد ولی معلمی داریم که 70، 80 میلیون تومان پاداش دارد».

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: «تأکید می‌کنم منظور بنده از عدم پرداخت پاداش‌ پایان خدمت، وزارتخانه‌هاست؛ ممکن است فردی بگوید برادر خانمم در بانک بوده است و پاداش پایان خدمتش را گرفته است ولی بنده صرفا درباره وزارتخانه‌ها صحبت می‌‌کنم».

وی با بیان اینکه پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا شهریور ماه پرداخت می‌شود، گفت: «ما نظرمان این بود حالا که قرار است تا شهریور ماه پرداخت کنیم، به ترتیب اولویت به آن‌هایی که زودتر بازنشسته شدند، صد درصد پرداخت شود اما خود نمایندگان معلمان بازنشسته گفتند که سه قسط کنید ولی به همه سه قسط پرداخت شود». 

بطحایی در پاسخ به این پرسش که اولین بخش پاداش پایان خدمت فرهنگیان چه زمانی پرداخت می‌شود، اظهار کرد: «فکر می‌کنم از 10 روز آینده اولین قسط پرداخت شود».

***مدل پرداخت پاداش فرهنگیان بازنشسته مشخص نیست

یک هفته بعد از این مصاحبه یعنی ششم تیرماه، خبرنگار فارس از سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص پرداخت قسط اول پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته پرسید؛ وی اظهار کرد: «در این خصوص یک جلسه‌ای را در مجلس با آقای نوبخت داشتیم که ببینیم چگونه می‌توانیم روند کار را تسریع کنیم؛ همانطور که پیش از این گفته شد و آقای نوبخت هم تأکید کرد، دولت مصمم است پاداش پایان خدمت بازنشستگان را تا شهریور ماه تسویه کند».

بطحایی در پاسخ به این پرسش که «قرار بود قسط اول به‌زودی پرداخت شود؟»، گفت: «درباره نحوه و مکانیسم پرداخت، برخی از فرهنگیان بازنشسته می‌گویند به صورت اقساط پرداخت شود اما برخی نیز معتقدند که پول‌شان در حالت اقساط، حیف می‌شود».

وی افزود: «هنوز روی مدل پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان به تفاهم نرسیدیم اما تخصیص آن به خزانه رفته است و اولین قسط که هزار میلیارد تومان است را آماده کردیم و وقتی مدل نهایی را سازمان برنامه به ما بدهد، پرداخت را آغاز می‌کنیم».

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به این جمله خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «اگر پرداخت قسط اول براساس وعده‌تان عملی نشود، باز هم بدقول می‌شوید»، گفت: «امروز و فردا این مدل را نهایی می‌کنیم تا نگویند که بدقولی کردیم؛ امروز هم با آقای نوبخت صحبت می‌کنم تا نحوه پرداخت را روشن کنیم و بتوانیم قسط اول را پرداخت کنیم».

*** باز هم بدقولی شد

به رغم آنکه قرار شده بود پاداش پایان خدمت فرهنگیان از تاریخ 30 خرداد ماه، 10 روز بعد پرداخت شود اما اکنون بیش از یک هفته از آن زمان گذشته است و از قسط اول خبری نیست.

البته دو روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دستور پرداخت حدود 3700میلیاردتومان پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش را ابلاغ کرد؛ این مبلغ در 3 قسط مساوی در تابستان امسال واریز می‌شود.

البته تاریخ این نامه برای 12 تیرماه است و سه روز بعد از به سر رسیدن زمان قول وزیر آموزش و پرورش است؛ هر چند که هنوز یعنی در 17 تیرماه نیز خبری از پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان نیست.

*** هنوز هیچ پولی به حساب فرهنگیان بازنشسته واریز نشده است

یکی از فرهنگیان بازنشسته به خبرنگار فارس گفت: به رغم وعده وزیر آموزش و پرورش، هنوز هیچ پولی به حساب فرهنگیان بازنشسته واریز نشده است.

وی در خصوص مدل پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان، ادامه داد: اکثر فرهنگیان در مهرماه بازنشسته شدند و یک تعدادی نیروی اداری در پایان یا ابتدای سال، بازنشسته شدند؛ به همین دلیل ما معتقدیم اگر قرار است در سه قسط پاداش را بدهند، پاداش پایان خدمت تمام فرهنگیان بازنشسته در سه قسط پرداخت شود.

این فرهنگی بازنشسته اضافه کرد: البته سؤال ما این است که اگر پول پاداش پایان خدمت تخصیص یافته است چرا قرار است در سه قسط به ما پرداخت کنند؟  

انتهای پیام/

 

منبع:فارس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات