امام جمعه موقت تهران در جمع بازاریان:

امام جمعه موقت تهران در نخستین هم‌اندیشی روحانیت با اصناف بازار تهران گفت: تریبون نماز جمعه در خدمت بیان مشکلات اصناف و بازار است.

به گزارش لرستان خبر، نخستین نشست هم‌اندیشی روحانیت و اصناف بازار با هدف شنیدن مشکلات صنفی بازاریان امروز در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام کاظم صدیقی بعد از شنیدن مشکلات صنفی تعدادی از اعضای هیأت امنای صنف‌های مختلف بازار گفت: امام حسین(ع)‌ برای همه ما پناهگاه مطمئنی است و ماه عزاداری امام حسین(ع) ماه گشایش درهای رحمت الهی است، به ویژه بازاریان اصیل که پایگاه اجتماعی و دینی خوبی در این زمینه دارند، باید به این امام متوسل شوند.

وی افزود: چند نکته با شنیدن مشکلات شما قابل ذکر است؛ اول اینکه به مصداق آیه «لا یکلف الله نفسا الا وسعها» مسائل و مشکلات همواره باید بر اساس واقعیت جامعه ارزیابی شود، همچنین اگر همه عالم جمع شوند، اما ارتباط با خدا و اهل بیت(ع)‌ نباشد، دنیای ما تبدیل به جهنم می‌شود.

امام جمعه موقت تهران گفت: بازاریان متدین علاوه بر پیگیری امور از مجاری خود، باید ارتباط خود را با دعا، نیایش، زیارت و جمکران بیشتر کنند که خداوند درها را باز می‌کند به مصداق آیه «و من یتق الله یجعل له مخرجا/ هرکس تقوا پیشه کند، خدا برایش گشایش ایجاد می‌کند» و نیز اهل بیت(ع) کشتی نجات هستند. 

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: گرچه ما از نظر اجرایی کاره‌ای نیستیم، اما به شما بازاریان متدین علاقه داریم و حرف‌های شما را گوش کردیم و تا جایی که ممکن باشد، هم به مسئولان مربوطه می‌رسانیم و هم برای حل این مسائل دعا می‌کنیم و من بسیار متشکرم که جلسه در نهایت متانت برگزار شد، ما احتمال هرگونه شلوغ‌کاری می‌دادیم که به جان بخریم، ولی در کمال آرامش برگزار شد. 

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: برخی از مشکلات اقتصادی مردم را به نظام بدبین می‌کند و اگر مسلمانی گرفتاری دارد، باید در جهت رفع آن برآییم. در این جلسه یکی از برادران گفت، با تصمیم یکباره دولت (در منع واردات)، صنف بدلیجات که نانش در آن است، دچار مشکل شده و انسان نمی‌تواند همه چراغ‌های راهنما را قرمز کند و برای عبور از خیابان جریمه هم قرار دهد، باید مشکلات مردم توسط مسئولان حل شود. 

وی تأکید کرد: بلندگوی نمازجمعه مربوط به اهل‌بیت(ع) و برای بیان مشکلات مردم است و شما می‌دانید بارها مشکلات شما بازاریان را از تریبون نماز جمعه مطرح کردیم. 

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: در این جلسه هم معاون استاندار و هم فرماندار و هم آقای دکتر نوری نماینده دادستان کل کشور حضور دارند و مشکلات شما بازاریان را شنیده و ان‌شاءالله در جهت رفع آن برمی‌آیند. 

حجت‌الاسلام صدیقی بیان داشت: هرچه می‌توانید ارتباط و توسل خود را به دستگاه امام حسین(ع) بیشتر کنید، زیرا همین ارتباط با امام حسین(ع) انقلاب اسلامی را حفظ کرد، وگرنه دشمن می‌خواست انقلاب را مانند یک لقمه ببلعد، اما با کمک اهل بیت(ع) و مدد الهی انقلاب تاکنون حفظ شده است. 

وی تأکید کرد: استاندار و دادستان کل کشور قول داده‌اند، مشکلات بازاریان را پیگیری کنند. 

در این جلسه عیسی فرهادی فرماندار تهران نیز گفت: حدود ۱۷ درصد جمعیت کشور در یک نقطه محدود به نام استان تهران جمع شدند که این مسئله مشکلاتی را به بار می‌آورد و جمعیت تهران از ۲ میلیون نفر به ۶ میلیون نفر رسیده است. 

وی گفت: در حالی که در سطح کشور فقط ۴۳ هزار دانش‌آموز جدید وجود دارد، اما در تهران امسال ۱۷۰ هزار دانش‌آموز جدید اضافه شده‌اند که این نشان می‌دهد مهاجرت به حاشیه تهران اضافه شده است. 

فرهادی تأکید کرد: ظرف یک و نیم سال گذشته ۶۶ جلسه هفتگی با شورای شهر و نمایندگان مجلس برگزار شده و تاکنون ۲۴۰ مصوبه برای حل مشکلات تهران داشته‌ایم که ۵۰ درصد از این مصوبات اجرا شده است. 

فرماندار تهران افزود: با پیگیری آقای کریمی و فراهانی از اصناف و آقای پرتوزاده از گمرک، قاسم‌زاده از استانداری جلسات هفتگی برگزار خواهد شد و در آن جلسات مشکلات ملموس اصناف بررسی و راه‌حل‌های آن ارائه خواهد شد.

وی در مورد گلایه اصناف به قانون مالیات ارزش افزوده گفت: این مسئله قانون است، اما بعضی از مشکلات مانند چاه‌های جذبی در بازار تهران و ترخیص کالا از گمرکات و انبارها در جلسات با نمایندگان اصناف بررسی و هر سه ماه یکبار در حضور حجت‌الاسلام صدیقی در مسجد امام خمینی(ره) گزارش خواهیم داد. 

انتهای پیام/

 

منبع:فارس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات