فتاح در خرم آباد:

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه ما پیروز هستیم و الان نیز نظام اسلامی در اوج پیروزی است گفت: دشمن طرح تحریمش صد درصد شکست‌خورده است و اگر نخورده چرا ترامپ هرروز به رئیس‌جمهور ما پیام می‌دهد که مذاکره کنیم.

به گزارش لرستان خبر، سید پرویز فتاح صبح امروز در شورای اداری استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد با اشاره به عزاداری مردم در ماه محرم اظهار داشت: این نگاه به مکتب، انقلاب و نظام ما را از فقر درمی‌آورد، زمانی به دیدار مددجویان می‌روید دستی که صدقه گرفته رسول خدا و خدا طرف است و باید درست به خانواده‌ها نگاه شود و یک روز برسد پرده‌ها بیفتد همه‌چیز مشخص است.

وی افزود: خداوند بهترین خریدار است و اخلاص را از آدم‌های مؤمن می‌خرد، کسانی که سکه‌ها و دلارها را خریدند و بانک‌ها را چاپیدن مقایسه با خانواده مددجو می‌شود باید چگونه قضاوت کنیم؟

رئیس کمیته امداد کشور عنوان کرد: در مقطع حساسی قرار گرفتیم ولی واژه بحرانی را نباید به کار ببریم، نه بحرانی است و نه درست؛ ممکن است بگوییم مشکلاتی وجود دارد و تورم است ولی بحرانی نیست.

وی بیان کرد: در دیداری که دو هفته قبل با مقام معظم رهبری داشتم گفتم برنامه‌ریزی خوبی در امداد کردیم برای اوضاع و شرایطی که وجود دارد و شما نگران نباشید مقام معظم رهبری اجازه نداد جمله‌ام تمام شود و دو بار فرمودند من اصلاً نگران نیستم، این مولا و آقا و رهبر ما است و فرمود من اصلاً نگران نیستم.

فتاح تصریح کرد: همه‌چیز در مملکت سر جا است و اگر این امیدواری که ایجاد می‌شود و وحدت رویه‌ای در سطح ملی  که ایجادشده، تصمیماتی که گرفته می‌شود خودم امیدوارم چون تابع ولی امر هستیم پس نباید متزلزل شویم و کسانی که در این دوره متزلزل شوند پشیمانان آن روز خواهند بود و قابل جبران نیست.

وی خاطرنشان کرد: ما پیروز هستیم والان نیز نظام اسلامی در اوج پیروزی است و دشمن طرح تحریمش صد درصد شکست‌خورده است و اگر نخورده چرا ترامپ هرروز به رئیس‌جمهور ما پیام می‌دهد که مذاکره کنیم؛ اگر شکست نخوردی پس چرا تقاضای مذاکره می‌کنی؟ کسی مذاکره می‌کند که در حوزه ضعف است، آن‌ها به هم ریختند و عصبی هستند که در این بغض می‌میرند.

فتاح با اشاره به اینکه ظرفیت تبصره 14 بودجه که به همت مجلس و دولت افزایش قابل‌توجهی تا سقف هفت هزار میلیارد تومان داشته، اظهار داشت: استفاده از این ظرفیت این قابلیت را به کمیته امداد و سازمان بهزیستی داده که بتوانیم سقف دریافتی مددجویان را اضافه کنیم که در طی  پنج ماه گذشته 14 درصد اضافه و پرداخت‌شده است و این ظرفیت وجود دارد که باز با دولت توافق کنیم که اضافه شود.

وی افزود: بررسی می‌شود که سقف مستمری به‌صورت ریال اضافه شود و یا کالا بدهیم، برای اینکه عجله نکنیم و دچار تصمیم‌گیری اشتباه نشویم، تصمیم گرفته‌شده برای شهریورماه برای تمام افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی کالا داده شود.

رئیس کمیته امداد کشور عنوان کرد: برای مهرماه تصمیم اساسی گرفته می‌شود و حداقل این است که سبد کالا را تمام مددجویان دریافت خواهند کرد همچنین ظرفیت تبصره 14 به ما این اجازه را داده در طی چند ماه گذشته 130 هزار خانوار به تعداد تحت پوشش اضافه کردیم که در مهرماه این عدد خیلی بیشتر خواهد شد و ازنظر منابع نیز مشکل نداریم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه منابع ریالی دولت نیز بهتر شده امیدواریم در شرایط موجود با هماهنگی دولت و مجلس بتوانیم مصوبه‌ای را داشته باشیم که قابلیت پرداختی ما برای افراد نیازمند که ممکن است هم تحت پوشش و هم چند دهک جامعه باشد این کمک‌ها ارائه شود.

فتاح تصریح کرد: در راستای وام اشتغال سال گذشته حدود دو هزار و 300 میلیارد  تومان از همه منابع برای 135 هزار نفر پرداخت شد که امسال با حمایت دولت و مجلس دو برابر افزایش‌یافته و بیش از چهار هزار میلیارد تومان می‌توانیم امسال وام پرداخت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سقف وام را بالا بردیم و مددجوی روستایی که سال گذشته 20 میلیون تومان وام می‌گرفت امسال می‌تواند تا 50 میلیارد تومان وام دریافت کند و برای مددجوی شهری سقف وام 20 میلیون تومان است که با این شرایط به رئیس‌جمهور نامه نوشتم که در شورای پول و اعتبار مصوبه بدهند تا سقف وام را اضافه کنیم که خیلی امیدواریم بتوانیم وام را اضافه کنیم.

رئیس کمیته امداد کشور گفت: برای مسکن نیز خوشبختانه مصوبه قانونی این است که 50 هزار واحد مسکن مهر را از دولت تحویل بگیریم و هر استان و شهرستانی این  قابلیت را داشته باشد و ما نیاز داشته باشیم تحویل کمیته امداد خواهند  داد که در چند استان هم این کار انجام‌شده است.

وی اظهار داشت: برای جهیزیه هدف‌گیری این است که هم سقفش را بالا ببریم و هم بتوانیم کالای ایرانی بدهیم و طی چند ماه آیند صف دریافت جهیزیه در امداد حذف شود.

فتاح افزود: در کل کشور به خاطر محدودیت بودجه افراد پشت نوبتی داشتیم والان این بهانه را مجلس و دولت از ما گرفته است و باید پاسخگو باشیم، افرادی که با شرایط کمیته امداد و سازمان بهزیستی تطبیق دارند شناسایی‌شده‌اند و شناسایی می‌شود و همه آن‌ها در مهرماه وارد چرخه حمایتی خواهند شد.

وی عنوان کرد: روش‌های سنتی جمع‌آوری کمک‌های مردمی دیگر جواب نمی‌دهد و پرهزینه است که دریافت الکترونیکی را توسعه می‌دهیم.

انتهای پیام/ 

 

منبع:تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات