آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد؛

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: سرنوشت ما به انقلاب و ولایت بستگی دارد؛ ولایت ستیزان به‌وسیله ولایتمداران باید سرِ جای خود بنشینند.

به گزارش لرستان خبر، آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر چهارشنبه در جمع آمران به معروف و ناهیان از منکر با تاکید بر اینکه ما در راه خدا ایستادگی و جهاد می کنیم و از سرزنش، سرزنش کنندگان باکی نداریم، اظهار داشت: «یُجاهِدونَ فی سَبیلِ اللَّهِ وَلا یَخافونَ»، ما در راه خدا حاضریم، هر گونه حرف بشنویم و هر تهمتی را به جان بخریم ایستادگی می کنیم، چون این راه، راه جاودان است، راه حسین(ع) است.

جوهره قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است

وی با بیان اینکه جوهره قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: امام حسین(ع) می فرماید «امر به معروف و نهی از منکر دعوت مردم به اسلام است»؛ بازگرداندن حقوق به ناحق گرفته شده است، امر به معروف و نهی از منکر مبارزه با ظلم و فساد و تبعیض است، ریشه کن کردن جور و فساد در جامعه است؛  اقامه عدل است.

نماینده ولی فقیه در لرستان، ادامه داد: امام حسین(ع) می فرماید «کسانی که در امر به معروف سستی کنند فردای روز قیامت مورد نکوهش خدای متعال قرار می گیرند»؛ اگر بنا بود با زیاده خواهی عده ای آمران به معروف و ناهیان از منکر صحنه را خالی کنند باید پیامبران الهی صحنه را خالی می کردند، امام حسین(ع) قیام نمی کرد.

تداوم انقلاب به امر به معروف و نهی از منکر است

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه اگر بنا بود با ظلم ظالمان و گشاده دهان عده ای بی تقوا که دین در وجود آن ها حاکم نیست، آمران به معروف و ناهیان از منکر صحنه را ترک کنند باید امام حسین(ع) صحنه را ترک می کرد، امام حسین(ع) درس آزادگی و شرافت داد، تا پای جان ایستاد؛ افزود: امام حسین(ع) فرمود «من برای اصلاح جامعه آمده ام».

وی با بیان اینکه امروز هم تداوم انقلاب به آمران به معروف و ناهیان از منکر است؛ زبان شما زبان خدا، کلام شما کلام خدا و قدم شما قدم خداست، چون شما سخن حق هستید و به دنبال اجرای حکم الهی هستید، تصریح کرد: وظیفه ما امروز بسیار سنگین است؛ همین اجتماع شما اثر خود را خواهد گذاشت.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه در سال گذشته فتنه ای که به وجود آمده بود را شما آمران به معروف و ناهیان از منکر خاموش کردید، آمران به معروف فتنه ای که سرچشمه اش آمریکا و انگلیس و آل سعود بود را خاموش کردند، ادامه داد: گرچه ما مظلومیم اما مظلوم قدرتمند و مقاوم هستیم؛ در راه اهداف استواریم و ایستاده ایم؛  دست از اهداف نمی کشیم، بر پیمانی که با خدای متعال بسته ایم استواریم.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه همین تلاش شما تهاجم فرهنگی دشمن را از بین برد؛ جنگ اقتصادی هم به وسیله امر به معروف از بین می رود، اظهار داشت: اگر شما آمران به معروف و ناهیان از منکر نباشید ببینید جامعه به چه دردی مبتلا می شود، حضور شما بازدارنده است و در هر صحنه ای باعث جلوگیری از فساد است.

امر به معروف و نهی از منکر خیرخواهی مردم است

وی با بیان اینکه جوان مومن در خیابان راه می رود مانع فساد است، حضور شما متدینین در مراکز تفریحی بازدارنده است، یک خانم چادری در یک مرکز تفریحی حاضر شود بازدارنده است، تصریح کرد: مرحله دوم تذکر لسانی است؛ یعنی خیرخواهی، با کسی دعوا نداریم، مومن خیرخواه همه است و امر به معروف و نهی از منکر خیرخواهی مردم است، دلسوزی برای مردم است، نشان دادن صراط مستقیم است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه شما آمران به معروف و ناهیان از منکر دلسوزان جامعه هستید، امر به معروف یعنی حضور در صحنه، یعنی صحنه را ترک نکنیم ولو اینکه کشته شویم، افزود: عده ای زیاده خواه، فرصت طلب، شهوت ران و مفسد خیال می کنند با برخوردها و حرف هایشان و نیش زدنشان ما صحنه را ترک می کنیم؛ آمران به معروف و ناهیان از منکر صحنه را ترک نمی کنند، این خیال و توهم را باید از ذهنشان بیرون کنند.

آیت الله میرعمادی، یادآور شد: کسانی که به حقوق مردم تعدی و تجاوز کردند، مانع خدمت به مردم بودند و هستند، عامل اصلی محرومیت هستند این ها باید پاسخگو باشند.  

سرنوشت ما به انقلاب و ولایت بستگی دارد

وی با اشاره به اینکه امر به معروف یعنی بی تفاوت نبودن نسبت به سرنوشت خود و جامعه، نسبت به سرنوشت جامعه بی تفاوت نیستیم، جامعه مثل یک کشتی است، اظهار داشت: سرنوشت ما به انقلاب و ولایت بستگی دارد؛ ولایت ستیزان به وسیله ولایتمداران باید سرجای خود بنشینند؛ کسانی که اعتقادی به ولایت ندارند و ظاهرا اسم ولایت را می برند و در باطن ریشه ولایت را می زنند باید به وسیله امر به معروف و نهی از منکر سر جای خود بنشینند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه ما پشت ولایت را خالی نمی کنیم و بر میثاق خود استواریم، تصریح کرد: چه کسی می تواند بگوید امر به معروف و نهی از منکر لازم نیست، اگر امروز کسی این حرف را بزند باید بداند فردا فرزندش دچار بدبختی و هلاکت می شود؛ امام علی(ع) می فرماید «امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید،  اگر ترک کنید اشرار بر جان و مال و ناموس شما مسلط می شوند»

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه چه کسانی با داعش مبارزه کردند، چه کسانی مدافع حرم بودند، از ایران حرکت کردند و به عراق و شام رفتند تا ناموس ما اینجا در امنیت باشند، افزود: بعضی وقت ها از سکوت ما سوء استفاده می کنند؛ از حرف نزدن ما سوء استفاده می کنند؛ خیال نکنید دست کشیده ایم از ارزش ها، خیال نکنید جواب نمی دهیم یعنی جواب نداریم، خوب هم جواب داریم.

انتهای پیام/

 

منبع:مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات