رئیس‌کل دادگستری لرستان مطرح کرد:

رئیس‌کل دادگستری لرستان با تأکید بر اینکه ضدانقلاب‌ها در میان مردم ما جایگاهی ندارند، گفت: جریانات سیاسی معاند مدیریت و مهار شده‌اند.

به گزارش لرستان خبر، جعفر بدری امروز سه شنبه در نشست انتظامی قضایی در سالن اجتماعات فرماندهی انتظامی لرستان ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به زحمت کشان این عرصه گفت: باید آسیب ها را شناسایی کنیم و واقعیت را ببینیم چرا که در هر مسئله ای اگر انسان از واقعیت دور شود مجبور به شکست خواهد شد.

راه حل های پیشگیری از آسیب فضای مجازی موفق نبوده است

وی با اشاره به اینکه واقعیت امروز این است که فضای مجازی همه گیر و فراگیر شده است، گفت: تمام آحاد جامعه به خصوص نسل جدید که نسلی با هوش است با این فضا سر و کار دارند اما راه های پیشگیری از آسیب های آن که تا کنون استفاده شده است موفقیت چشمگیری نداشته است.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه فضای مجازی در دسترس همه کشورها است، گفت: این فضا در برخی کشورها باعث پیشرفت و در بعضی کشورها باعث آسیب‌های متعددی شده است و این موضوع باید جزو برنامه های اصلی و در دستور کار دولت باشد.

وی افزود: باید در امر فضای مجازی کار های کارشناسی دقیق انجام شود و راهکار های استفاده مفید از این فضا بدرستی شناسایی و استفاده شود.

بدری یادآور شد: کلاهبرداری های فضای مجازی و جریانات آنها باید ردیابی و شناسایی شود و راهکار های مقابله با آن در دستور کار قرار گیرد.

اطلاعات شعب رسیدگی به مسائل فضای مجازی باید به روز باشد

رئیس شورای قضایی لرستان با تاکید بر اینکه اطلاعات شعب رسیدگی به مسائل فضای مجازی باید به روز باشد، گفت: طبق دستورالعمل های واصله مجرمین خطرناک سابقه دار و آنهایی که احتمال وقوع جرم دارند باید تحت نظر باشند و دادستان ها باید با جدیت پیگیر این موضوع باشند.

بدری تصریح کرد: اگر مرتکبین جرایم سازمان یافته و خطرناک احساس کنند که زیر نظر هستند همین عامل خود بازدارنده است.

وی با بیان اینکه به دلیل هماهنگی کامل بین دستگاه های مختلف استان اعتراضات و اغتشاشات جریانات معاند به خوبی کنترل و مهار شد، گفت: تجمعاتی که صنفی است، باید مطالبات آنها توسط دولت تامین و مشکلات آنها برطرف شود.

رئیس کل دادگستری لرستان به هماهنگی دستگاه قضا و نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: جاده های استان امن بوده و تردد در آنها به راحتی انجام می‌شود و با تدابیر انجام شده از سوی دادگستری و نیرو های انتظامی استان فضای حاکم بر جاده ها امنیتی نشد.

از مامورین انتظامی و نیروهای دادگستری باید حمایت شود

بدری با اشاره به اینکه باید با جریانات سیاسی معاند و ضد انقلاب با فوریت و جدیت برخورد کرد؛ این ها در بین مردم جایگاهی ندارند و علیه مردم هستند، گفت: باید عملکرد و اقدامات مدیران به گونه‌ای باشد که مردم فریب این جریانات را نخوردند.

وی افزود: بحمدالله هماهنگی بین دستگاه های امنیتی و انتظامی و دادستان ها باعث شد با کمترین هزینه این جریانات در استان مدیریت و مهار شد.

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر این موضوع که باید از نیروهای انسانی در دادگستری و مامورین نیروی انتظامی حمایت و پشتیبانی کرد، گفت: باید از مامورین به خوبی حمایت شود تا او نیز در انجام وظیفه خود جدی و مصمم باشد.

بدری با اشاره به موضوع مهم تکریم ارباب و رجوع گفت: در مسئله تکریم ارباب رجوع باید با متانت با مراجعین برخورد شود چرا که نیروی انتظامی با تعداد زیادی از مراجعین و همچنین شاکی بودن و گاها عصبانی بودن آنها مواجه است و باید با مردم مهربانانه برخورد کند.

وی ضمن اشاره به این مطلب که باید این احساس در مردم به وجود بیاید که پلیس اولین و بهترین گزینه برای مراجعه مردم در مسائل گوناگون امنیتی و انتظامی است، گفت: فوریت ها و اولویت ها در پلیس فتا باید جدی گرفته شود چرا که در مسائل کلاهبرداری در فضای مجازی باید بتوان با فوریت حساب های مرتبط را مسدود کرد.

انتهای پیام/

 

منبع:مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات