دبیر شورای هماهنگی اتحادیه های دانشجویی دانشگاه آزاد کشور:

دبیر شورای هماهنگی اتحادیه های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: برخلاف برجام، دست خالی طرفداران fatf رو شد تا آنجا که صریحا اعلام کردند هیچ تضمینی برای تغییر در اوضاع اقتصادی کشور ندارند و به توجیهات موهومی مثل گرفتن بهانه از دشمن و جوسازی در مورد نظر رهبری متوسل شدند.

پرهام طهماسبی در گفتگو با خبرنگار لرستان خبر اظهار داشت: جبهه انقلاب بعد از حدود یک سال مبارزه در بدنه کارشناسی و حدود پنج ماه مبارزه بدنه عمومی توانست جلوی بخش عمده‌ای از برنامه جریان غربگرا را بگیرد.

وی عنوان کرد: تخصصی‌ترین مسئله که برای مسئولین نظام هم همه ابعاد آن قابل فهم نبود، به عمومی‌ترین زبان ممکن و برای کف جامعه طرح شد و سطح درک عمومی جامعه بالا رفت.

دبیر شورای هماهنگی اتحادیه های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کشور با بیان اینکه غربگرایان نتوانستند پشت درهای بسته و بدون اطلاع مردم کار خود را جلو ببرند، ادامه داد: لوایح چهارگانه که برای پنهان کاری جداجدا به مجلس آورده شده بود در مسیر تصویب دچار مشکل شد.

طهماسبی با اشاره به اینکه مطالبه جریان انقلابی باعث شد در مورد اصلاح قوانین داخلی بخشی از مطالبات جبهه انقلاب تأمین شود، تصریح کرد: در مورد دو کنوانسیون استعماری پالرمو و CFT هم مسیر تصویب آن با چالش روبرو شد، پالرمو در شورای نگهبان رد شده و دوباره به مجلس برگشت و قلب FATF یعنی CFT نیز در مجلسی که ابتدا به ساکن حدود 50 مخالف داشت، به‌صورت ناپلئونی و تنها با حدود 16 اختلاف رای تصویب شد که این لوایح نیز باید مسیر شورای نگهبان (که به احتمال زیاد به رد می‌انجامد)، بازگشت به مجلس و سپس مجمع تشخیص را طی کند.

وی افزود: در مجمع تشخیص هم کمیسیون نظارت، مغایرت آنها را اعلام کرده است و در مجموع باید گفت در این مورد کار به پایان نرسیده است.

دبیر سیاسی اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران با بیان اینکه برای اولین بار از سال 89 به بعد که جبهه انقلاب دچار انفعال شده بود، توانست با مبارزه کارشناسی، رسانه‌ای و میدانی کار مشترک انجام دهد، خاطرنشان کرد: این حرکت بدون آنکه مرکزیتی از بالا برای بدنه تعیین تکلیف کند، توانست در این مسیر به موفقیت های مقطعی نظیر مسکوت گذاشتن لوایح در مجلس طی سه ماه قبل، اصلاح قوانین، برگرداندن آنها به مجلس، بالا بردن تعداد مخالفین و... دست پیدا کند.

طهماسبی یادآور شد: از همه مهم تر بدون ساماندهی های تشکیلاتی غیرعاقلانه نظیر جبهه‌های انتخاباتی، اکثریت جبهه انقلاب گفتمان و عملیات مشترک پیدا کردند و حتی مجموعه‌های ناهمراه در سیستم که مثلاً دور قبل بیانیه عدم وجود مشکل امنیتی با fatf داده بودند نیز این دور به مخالف جدی آن تبدیل شدند.

وی به موضع گیری مراجع و تعطیلی کلاس های 10 نفر از اساتید مطرح حوزه در روز تصویب CFT و اقدامات این چنینی اشاره کرد و گفت: برخلاف برجام، دست خالی طرفداران fatf رو شد تا آنجا که صریحا اعلام کردند هیچ تضمینی برای تغییر در اوضاع اقتصادی کشور ندارند و به توجیهات موهومی مثل گرفتن بهانه از دشمن و جوسازی در مورد نظر رهبری متوسل شدند. 

 

دبیر شورای هماهنگی اتحادیه های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کشور ادامه داد: غربگریان نیز در طرح پزهای شفافیت و مقابله با فساد خود ناکام شدند و در موضع اتهام قرار گرفتند که اگر راست می گویید و دنبال شفافیت هستید، نه برای دشمن بلکه برای مردم چرا شفافیت ایجاد نمی کنید و رای و حقوق خود را به صورت شفاف اعلام نمی کنید؟ 

طهماسبی با بیان اینکه هزینه تعاملات خارجی بی‌ضابطه و بی‌منطق بالا رفت و راه غرب‌گرایان برای تحمیل برجام منطقه، موشکی و حقوق‌بشر به نظام با دشواری بیشتری روبرو شد، تصریح کرد: از همه مهم تر جبهه انقلاب از وضعیت انفعال به موضع فعال تغییر وضعیت داد و بدنه های مردمی نیز از بدنه های دانشجویی و.... جلو زدند که خود را در حضور خودجوش مردم در تجمع مقابل مجلس در تصویب CFT نشان داد.

وی افزود: هنوز چیز زیادی از دست نرفته است و به بن‌بست نرسیده‌ایم و باید تجربه این دستاوردها را در مسائل دیگر نیز  ادامه دهیم.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات